تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بعضی آقایان حاضر در هیات رییسه، لابی کردند تا استیضاح خاندوزی رد شود

نماینده مجلس: برکناری وزیر صمت به نفع «خاندوزی» شد!/ ۸ انتقاد از وزیر اقتصاد

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس که از طراحان اصلی استیضاح احسان خاندوزی وزیر اقتصاد است، گفت: ما استیضاح‌کنندگان نظرمان این بود که خاندوزی قبل از فاطمی‌امین استیضاح شود. حالا بعد از استیضاح فاطمی‌امین دنبال این هستیم که اول آرامشی نسبی در دولت ایجاد شود و منتظر بمانیم دو وزیر صمت و جهادکشاورزی، منصوب شوند و مقداری فضا برای کار به آن‌ها بدهیم تا بعد ببینیم اوضاع چه می‌شود. با این روند، اگر مسائل خوب پیش نرود، استیضاح خاندوزی در چند ماه آینده کلید خواهد خورد. البته باید بگویم خاندوزی این وسط از این اتفاقات، سود کرد.

کد خبر: ۱۴۹۳۹۶
۱۷:۳۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

نماینده مجلس: برکناری وزیر صمت به نفع «خاندوزی» شد

دیدارنیوز: محمدحسن آصفری می‌گوید: ما می‌خواستیم استیضاح خاندوزی قبل از فاطمی‌امین صورت بگیرد. حالا بعد از استیضاح فاطمی‌امین دنبال این هستیم که اول آرامشی نسبی در دولت ایجاد شود و منتظر بمانیم دو وزیر صمت و جهادکشاورزی، منصوب شوند و مقداری فضا برای کار به آن‌ها بدهیم تا بعد ببینیم اوضاع چه می‌شود.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و یکی از طراحان اصلی استیضاح احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در توضیح اینکه چرا طرح استیضاح وزیر از دستور کار مجلس خارج شد؟، گفت: مجلس، فضای لابی‌گری است و بعضی آقایان حاضر در هیات رییسه، متاسفانه در این رابطه خیلی فعال شدند و لابی کردند و استیضاح خاندوزی را هوا کردند. با این حال، این‌طور نیست که ما از حوزه اقتصاد بگذریم و منتظریم تکلیف وزرای حوزه اقتصادی یعنی وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی روشن شود و بعد اگر ببینیم اتفاق خوبی نیفتاد و شرایط تغییر نکرد، حتماً استیضاح خاندوزی را مجدد پیگیری می‌کنیم.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: یکسری اتفاقات در جریان موضوع استیضاح خاندوزی رخ داد. من و دو نماینده دیگر، یک جلسه با خاندوزی، رییس سازمان امور مالیاتی و رییس سازمان خصوصی‌سازی داشتیم. این‌ها آمدند تا ما که موافق استیضاح بودیم را متقاعد کنند و در این میان، حرف‌هایی زده شد. در نهایت هیچ‌کدام از ما سه نفر که اعضای استیضاح‌کننده بودیم، نظر خودمان را پس نگرفتیم، ولی بعضی افراد در هیات رییسه مجلس تلاش کردند و بعضی از امضا‌ها را پس گرفتند و با وجود سه طرح استیضاح که هر کدام بالای ۲۰ تا ۳۰ امضا داشت، استیضاح از حد نصاب افتاد.

آصفری می‌گوید: ما استیضاح‌کنندگان نظرمان این بود که خاندوزی قبل از فاطمی‌امین استیضاح شود. حالا بعد از استیضاح فاطمی‌امین دنبال این هستیم که اول آرامشی نسبی در دولت ایجاد شود و منتظر بمانیم دو وزیر صمت و جهادکشاورزی، منصوب شوند و مقداری فضا برای کار به آن‌ها بدهیم تا بعد ببینیم اوضاع چه می‌شود. با این روند، اگر مسائل خوب پیش نرود، استیضاح خاندوزی در چند ماه آینده کلید خواهد خورد.

او گفت: با توجه به اینکه دنبال همراهی و همدلی با دولت هستیم، هدف‌مان این است که اول دولت به آرامش برسد و نمی‌خواهیم با استیضاح خاندوزی فشار به دولت زیاد شود و البته باید بگویم خاندوزی این وسط از این اتفاقات، سود کرد.

نماینده اراک می‌گوید: دولت الان به دلیل مشکلات اقتصادی، استیضاح وزیر صمت و کنار گذاشتن وزیر جهادکشاورزی، تحت فشار است. از این‌رو بر استیضاح خاندوزی اصرار نکردیم، چون نخواستیم دولت فکر کند که مقابل آن‌ها هستیم، ولی اگر تغییرات در رویه‌ها ایجاد نشود و گره‌های اقتصادی باز نگردد، دوباره استیضاح وزیر اقتصاد را از سر می‌گیریم، چون در این صورت او نتوانسته از فرصت مجدد هم بهره ببرد.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها می‌گوید: انتقادات به خاندوزی هشت مورد بود. در حوزه‌هایی مثل بورس، واگذاری کارخانه‌ها در گذشته به افراد و نگرفتن پول‌شان، در مورد پایین آمدن قدرت پول کشور، در مورد بانک‌ها و تسهیلات‌شان با سود‌های بسیار هنگفت و در حوزه ابربدهکاران بانکی که تقریباً ۸۳ نفر هستند به جد انتقاد داریم و اگر در ماه‌های آینده این چالش‌ها حل نشود، نمی‌توانیم به ملاحظه دولت در برابر وزیر اقتصاد، سکوت کنیم و استیضاح را جدی به مرحله نهایی خواهیم رساند.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی