تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

لیز تراس در مسیر تایوان؛ خشم چین شعله‌ور می‌شود؟

لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین انگلیس قرار است هفته آینده به تایوان سفر کند؛ سفری که احتمالا خشم مقامات چینی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۹۳۵۵
۱۰:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

لیز تراس در مسیر تایوان؛ خشم چین شعله‌ور می‌شود؟

دیدارنیوز: «لیز تراس» نخست‌وزیر پیشین انگلیس اعلام کرد که هفته آینده به تایوان سفر خواهد کرد و در آنجا با مقامات ارشد این جزیره خودگردان دیدار کرده و سخنرانی خواهد داشت؛ سفری که احتمالا خشم چین را برانگیزد.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، لیز تراس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای سفر آتی خود به تایوان را مورد بحث قرار داده و از این فرصت استفاده کرد تا از پکن که تایوان را بخشی از قلمروی مستقل خود می‌داند، انتقاد کند.

تراس با بیان اینکه طی سفرش با مقام‌های ارشد تایوانی دیدار خواهد داشت، گفت: «تایوان چراغ راه آزادی و دموکراسی است. من مشتاقانه منتظر ابراز همبستگی با مردم تایوان در مواجهه با رفتار‌ها و لفاظی‌های تهاجمی فزاینده رژیم پکن هستم.»

گرچه لیز تراس تنها ۴۵ روز به عنوان نخست‌وزیر انگلیس خدمت کرده و کوتاه‌ترین دوره حضور در «داونینگ استریت» را در تاریخ این کشور رقم زد، اما از آن زمان به منتقد تند و تیز چین تبدیل شده و در هفته‌های اخیر سخنرانی‌های زیادی با تمرکز زیاد روی پکن انجام داده است.

براساس گزارش گاردین، سخنگوی دولت انگلیس که در مورد سفر تراس مورد پرسش قرار گرفت، گفت که مقامات دولتی در رابطه با سفر مستقل یک شهروند عادی که عضو دولت نیست، اظهارنظر نمی‌کنند.

وزارت خارجه انگلیس هم به این نکته اشاره کرد که لندن هیچگونه روابط دیپلماتیک با تایوان ندارد. با این حال در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است که لندن «روابط قوی، غیررسمی، بر پایه مناسبات عمیق و رو به رشد در حوزه‌های مختلف و مبتنی بر ارزش‌های مشترک را حفظ خواهد کرد.»

در همین حال وزارت خارجه تایوان در بیانیه‌ای برنامه‌های سفر تراس را تایید کرده و گفت که او بین ۱۶ تا ۲۰ مه از این جزیره بازدید خواهد کرد و در این مدت از «امکانات فرهنگی و اقتصادی» بازدید می‌کند، سخنرانی خواهد داشت و «با مردمانی از همه قومیت‌های و طبقات اجتماعی و اقتصادی تعامل خواهد داشت.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی