تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

منابع پروژه محوطه‌سازی مقبره‌الشعرای تبریز، تخصیص یافت

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: این مجموعه از فاخرترین مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است که مورد توجه دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۱۴۹۳۱۷
۱۵:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

منابع پروژه محوطه‌سازی مقبره‌الشعرای تبریز، تخصیص یافت

 

دیدارنیوز: محسن منصوری روز سه شنبه در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رئیس جمهور شخصا عنایت ویژه‌ای به آذربایجان شرقی دارد و جزئیات پروژه‌ها را پیگیری می‌کند، گفت: امروز تعدادی از پروژه‌های مصوبات سفر مورد بازدید قرار گرفت.

وی در خصوص پروژه محوطه سازی مقبره الشعرا گفت: این پروژه از لحاظ فرهنگی پروژه مهمی در استان است و گره‌های مدیریتی داشت که هم اکنون این گره‌ها رفع شده و منابع لازم برای اجرای آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه در خرداد امسال به بهره برداری می‌رسد، گفت: هم اکنون تحول اساسی در طرح‌های عمرانی و اقتصادی این استان ایجاد شده و مسوولان و سرمایه گذاران پای کار هستند.

منصوری با بیان اینکه راه آهن بستان آباد _ خاوران به عنوان یکی از مطالبات مردم این استان آماده بهره برداری با حضور رئیس جمهور است، افزود: بهره برداری از این پروژه تحول عظیمی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی استان ایجاد می‌کند و تا ۲ ماه آینده نواقص جزئی پروژه نیز رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از کار‌های فنی این پروژه به اتمام رسیده است، گفت: هماهنگی‌های درون سازمانی برای تکمیل آن انجام می‌شود.

منصوری با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه مردم استان‌های شمالغرب کشور از مزایای آن بهره مند می‌شوند، گفت: تلاش می‌شود این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از قطعه ۶ اتوبان ارومیه _ تبریز، گفت: برای تسهیل در تملک اراضی موجود در این مسیر، مجوز تهاتر به پیمانکار صادر می‌شود.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازدید از بیمارستان جامع سرطانی تبریز، گفت: اقدامات خوبی در ساخت بیمارستان توسط دولت و بخش خصوصی در این استان انجام شده است.

منصوری با اعلام اینکه هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر خرداد ماه سال گذشته رئیس جمهور به آذربایجان شرقی محقق شده است، گفت: با گذشت کمتر از ۱۰ ماه از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی این میزان اعتبار سفر تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این بیمارستان سرانه تخت بیمارستانی استان از ۱.۸ به ۲ تخت برای هر یکهزار نفر می‌رسد.

منصوری با اعلام اینکه هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر خرداد ماه سال گذشته رئیس جمهور به آذربایجان شرقی محقق شده است، گفت: با گذشت کمتر از ۱۰ ماه از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی این میزان اعتبار سفر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از این مبلغ در استان هزینه شده است، گفت: این میزان اعتبار اهرمی برای ایجاد نهضت بزرگ عمرانی در این استان شده است.

عذرخواهی شهردار تبریز برای تاخیر در پایان ساماندهی مقبره الشعرا
مجموعه شناخته شده فرهنگی تاریخی «مقبره الشعرا» تبریز از غنی‌ترین یادمان‌های حوزه شعر و ادب کشور است که در سال‌های نه چندان دور به دلیل ناکافی بودن اعتبارات استانی و نداشتن ردیف بودجه ملی، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد که در سفر استانی خرداد ماه سال گذشته آیت الله رییسی به تبریز رمقی دوباره بر کالبد این مجموعه دمیده شد و بازسازی آن روح تازه‌ای گرفت.

این مجموعه تاریخی فرهنگی با قدمت کهن که در محله قدیمی «سرخاب» تبریز و در ضلع شرقی خیابان ثقه الاسلام و شمال محله قدیمی «ششگلان» واقع شده بر اساس منابع تاریخی، پیکر حدود ۴۱۰ شاعر و ادیب ایرانی ادوار مختلف تاریخی کشور را در خود جای داده و از مکان‌های ارزشمند و مهم گردشگری کهن شهر تبریز به شمار می‌رود.

در سفر رییس جمهوری به تبریز ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرا برای سه سال اختصاص یافت که در سال گذشته برای ساماندهی بخش جنوبی (صفه جنوبی) این مجموعه ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر ساماندهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجراست.

نمای بیرونی این پروژه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای ۶ هزار مترمربع در حال اجرا بوده و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می‌رسد.

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور پس از پایان سفر خود به استان آذربایجان غربی از راه زمینی و از طریق شهرستان میاندوآب با استقبال عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی وارد این استان شد.

وی امروز از پروژه راه آهن تبریز- میانه (ایستگاه راه آهن خاوران تبریز)، بیمارستان جامع سرطان تبریز و قطعه ۶ اتوبان ارومیه - تبریز بازدید کرد.

منصوری در ادامه در همایش ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز هلال احمر آذربایجان شرقی در سالن پور شریفی تبریز شرکت می‌کند سپس از کارخانه شیشه آذر و احتمالا از طرح ملی مسکن در شهر جدید سهند بازدید می‌کند.

دیدار با فعالان فرهنگی استان، پیگیری مصوبات سفر اول استانی آیت الله رییسی به آذربایجان شرقی و جلسه ستاد سفر از دیگر برنامه‌های معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی است.

سفر معاون اجرایی رییس جمهور به آذربایجان شرقی پیگیری مصوبات استانی سفر آیت الله رییسی در خرداد ماه سال گذشته به تبریز و بازدید از طرح‌های این سفر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی