تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
سرشار از شور و شعف با «نقره» دختران هاکی ایران

دلاوران روی یخ + ویدیو

تیم ملی هاکی روی یخ ایران با نمایش خیره‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیا و در حالی که به خرج خود به تایلند رفته بودند، با مدال نقره غیرمنتظره در قلب مردم ایران خانه کردند.

کد خبر: ۱۴۹۲۵۰
۱۱:۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

دلاوران روی یخ هاکی دختران

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: عصر یکشنبه وقتی سوت پایان مسابقه فینال هاکی روی یخ آسیا بین تیم دختران ایران و تایلند به صدا درآمد، برای هیچ کس مهم نبود که رنگ مدال تیم سفید و سبز پوش ایران با آن لباس باد کرده و تنومند نقره‌ای است. دختران هاکی‌باز ایران آنقدر در بازی‌های قبل، نگاه مردم را از مرد و زن تا پیر و جوان به سمت خود جلب کرده بودند که دیگر مهم نبود بازی پایانی با چه نتیجه‌ای به اتمام برسد.

آن ویدیوی حماسی که دختران قبل از دیدار فینال در اینستاگرام منتشر کردند در حالی که ترانه‌ای از «هیچکس» را بلند و رسا می‌خواندند، فریادی بود از عمق سکوت و ثابت کرد آنها حالا «همه کس» مردم ایران شده‌اند.

ویدیو همخوانی دختران هاکی را اینجا ببینید

 

دختران هاکی‌باز ایران پیش از فینال، تاریخ را به دست خود نوشتند و در قلب مردم جای گرفتند اما انگیزه و کوشش آنها در فینال هم حیرت‌انگیز و الهام‌بخش بود. بدون شک بسیاری از آنهایی که به هرطریقی توانستند بازی ایران و تایلند را تماشا کنند، بارها از فرط تعجب چشم‌های خود را مالیدند و از خود پرسیدند که آیا واقعا از تشکیل تیم دختران ایران کمتر از سه سال می‌گذرد؟ دلاوران روی یخ ایران چنان نمایش دلپذیری در حین بازی و حتی در اطراف میدان اجرا کردند که انگار چندین سال است این ورزش را انجام می‌دهند و سال‌ها در تورنمنت‌های مختلف حضور داشته‌اند.

تماشای روح تیمی قوی، تشویق مداوم هم‌تیمی‌ها از یکدیگر و مهم جلوه دادن افتخاری که به دست خواهند آورد حتی جذاب‌تر و دیدنی‌تر از نمایش تکنیکی و تاکتیکی تیم دختران هاکی روی یخ ایران بود. این را می‌توان از فوران انرژی و غروری که بعد از کسب مدال نقره این مسابقات برای مردم به وجود آمده به وضوح دریافت.

به نظر می‌آید حتی دیگر ورزشکاران ایران در سایر رشته‌های موفق یا کم‌اثر هم تحت تاثیر اراده و خواست دختران هاکی روی یخ قرار گرفته‌اند و شاید برای مدتی از گله و شکایت‌های روزمره و به حق برخی ورزشکاران و رشته‌ها در مورد کمبود امکانات یا بی‌توجهی‌های مدام مسئولان خبری نباشد. تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران کاری کردند که هیچ کس نتواند بی‌خیال بماند و به آنها توجه نکند!  

حتی در روزهای اخیر بسیاری از طرفداران پرشمار ورزش در ایران دست به کار شده و موتورهای جست‌وجو را زیر و رو کرده‌اند تا اطلاعات بیشتری از این ورزش داغ یخی به دست بیاورند. دختران ایران در شرایطی به مدال نقره و جام این مسابقات دست پیدا کردند که حتی یک گزارشگر آشنا به این رشته هم در صدا و سیما و بقیه رسانه‌های تصویری وجود نداشت که توضیح بیشتری در مورد این رشته به مخاطبان بدهد.

اما برای زنان و دختران ایران نیز که سال هاست زیر نگاه سنگین مردسالارانه ورزش ایران قرار دارند این افتخار و موفقیت، ارزشی بی‌‍حد و حصر دارد و انفجاری است که موج آن عرصه را برای فعالیت بیشتر ورزشکاران دختر بازتر خواهد کرد. اتفاقی که بی‌تردید هیچ کس تا چند هفته قبل حتی فکر آن را هم نمی‌کرد.

دختران هاکی روی یخ با یک نمایش حرفه‌ای و با یک انگیزه سیل‌آسا بخشی از حق خود و حتی دیگر رشته‌های ورزشی زنان را گرفتند و نیروی زیادی را نیز برای مطالبه باقی مانده آن به جامعه زنان پمپاژ کردند آن هم در روزهایی که حاکمیت سرگرم مقاومت بی‌فایده برای محدود نگه‌داشتن نیمی از جامعه است. کاش آنهایی که این روزهای خود را صرف امری چنین غیرمفید می‌کنند نیز فیلم بازی غرورانگیز دختران هاکی را ببینند و در این شور و شعف ملی شریک شوند.

تغییرات از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیکترند.  

دلاوران روی یخ + ویدیو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی