تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درخواست روسیه از طالبان؛ به وعده‌هایت عمل کن!

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد انتظار دارد تا سران طالبان -که افغانستان را به جهنمی برای زنان و دختران این کشور تبدیل کرده- به وعده‌های خود درباره تشکیل حکومت فراگیر که در آن گروه‌های سیاسی و قومی سهم داشته باشند، عمل کند.

کد خبر: ۱۴۹۲۰۵
۱۳:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

درخواست روسیه از طالبان؛ به وعده‌هایت عمل کن!

دیدارنیوز: وزیر خارجه روسیه اظهار داشت وضعیت افغانستان نیاز به اقدام‌های فوری دارد و حکومت کابل (طالبان) نیز به وعده‌های خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند.

او افزود: هم اکنون وضعیت افغانستان نیاز به اقدام‌های فوری دارد.

لاوروف گفت: «ما از سران طالبان انتظار داریم که به وعده‌های خود مبنی بر تشکیل یک حکومت فراگیر نه تنها از نظر گروه‌های قومی، بلکه با اطمینان از حضور تمام اعضای و گروه‌های سیاسی افغانستان، عمل کنند. این موردی است که باید از سوی آن‌ها انجام شود».

این مقام روس همچنین اظهار داشت آمریکا در حال تلاش برای بازگرداندن زیرساخت‌های نظامی این کشور در منطقه و اطراف افغانستان است.

مطلب مرتبط:

حاکمیت طالبان کاملا «زن‌ستیزانه» است

ادعای طالبان؛ محدودیت کار زنان مساله داخلی است!

کرزی: بسته‌ماندن مدارس دخترانه مانع بزرگ پیشرفت است

فاجعه در افغانستان/ سازمان ملل: شمار فقرا در حکومت طالبان ۲ برابر شده!

انتقاد یک روزنامه از جمهوری اسلامی؛ به طالبان امتیاز می‌دهید

وی تصریح کرد شواهد قانع کننده‌ای وجود دارد که آمریکا از گروه‌های تروریستی شامل داعش و القاعده در افغانستان پشتیبانی می‌کند.

حکومت افغانستان درباره اظهارات وزیر خارجه روسیه واکنشی نداشته است، اما «بلال کریمی» معاون سخنگوی حکومت افغانستان درباره تشکیل حکومت فراگیر گفت حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی