تیتر امروز

اسنپ‌بک؛ بازگشت تحریم‌ها یا بازگشت کابوس اقتصادی؟/ بلاتکلیفی طلاهای بابک زنجانی/ مهمترین دغدغه کارگران چیست؟
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

اسنپ‌بک؛ بازگشت تحریم‌ها یا بازگشت کابوس اقتصادی؟/ بلاتکلیفی طلاهای بابک زنجانی/ مهمترین دغدغه کارگران چیست؟

این بیست و چهارمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
خروج از NPT به نفع کیست؛ ایران یا اسرائیل؟/ مذاکره مستقیم با آمریکا تنها راه‌حل رفع تحریم؟/ دست ایران پر است، وضع بدتر نمی‌شود
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خروج از NPT به نفع کیست؛ ایران یا اسرائیل؟/ مذاکره مستقیم با آمریکا تنها راه‌حل رفع تحریم؟/ دست ایران پر است، وضع بدتر نمی‌شود

این صد و سیزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جواد امام: تندروها فکر می‌کنند با انداختن یک چفیه بر دوش خود، انقلابی می‌شوند/ نیروهای بازداشت شده به خاطر جاسوسی، اعضای جبهه اصلاحات بودند؟/ جواد لاریجانی به خاطر عدم صلاحیت امنیتی از دستگاه دیپلماسی اخراج شد/ برای صدا و سیما با تئوری آغل‌سازی و فحاشی به یک جریان سیاسی، هیچ شأنی باقی نمانده
بررسی بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان، سرمایه‌های اجتماعی نادیده گرفته شده و جایگاه تندروها در گفت و گو با سخنگوی جبهه اصلاحات

جواد امام: تندروها فکر می‌کنند با انداختن یک چفیه بر دوش خود، انقلابی می‌شوند/ نیروهای بازداشت شده به خاطر جاسوسی، اعضای جبهه اصلاحات بودند؟/ جواد لاریجانی به خاطر عدم صلاحیت امنیتی از دستگاه دیپلماسی اخراج شد/ برای صدا و سیما با تئوری آغل‌سازی و فحاشی به یک جریان سیاسی، هیچ شأنی باقی نمانده

در یکی دیگر از سلسله برنامه‌های «میدان پاستور» میزبان جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران و دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب بودیم. او معتقد است که نیروهای امنیتی باید به خاطر غافلگیری در تجاوز...

از واگن‌های جدید متروی تهران چه خبر؟

محمود مقدمی، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: قراردادی که منعقد شده این است که از ۶۳۰ واگن صرفا ۵۶ واگن یا هشت قطار به صورت آماده از چین بیاید و ۵۷۴ واگن در تهران ساخته می‌شود.

کد خبر: ۱۴۹۱۷۵
۰۹:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

از واگن‌های جدید متروی تهران چه خبر؟

دیدارنیوز: مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران اعلام کرد که در پی تعامل دولت و شهرداری قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن به ۷۹۰ واگن ارتقاء یافت.

محمود مقدمی در گفتگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت ۶۳۰ واگن تهران گفت: از قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن پنج سال می‌گذرد و در آن زمان شورای اقتصاد تأمین اعتبار خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن با فاینانس خارجی را صادر کرد که قرار بود در این مدل به توان ۵۵ درصد داخلی سازی برسیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان کارفرما و سازمان گسترش و نوسازی به عنوان مدیر طرح انتخاب شدند، اظهار کرد: از میان ۲۰۰۰ دستگاه واگن قرار شد ۶۳۰ واگن در قالب پکیج اولیه برای تهران، مناقصه‌اش برگزار شود که نهایتا برنده این مناقصه کنسرسیوم واگن سازی چین و شرکت واگن سازی تهران بود.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ این قرارداد ابلاغ شد؛ اما عملیاتی شدن این قرارداد منوط به عملیاتی شدن فاینانس و پرداخت ۱۵ درصد سهم دولت به عنوان پیش پرداخت بود، گفت: در ادوار گذشته پرداخت ۱۵ درصد پیش پرداخت توسط دولت به طور جدی پیگیری نشد؛ اما در دی‌ماه سال گذشته دولت چین حل مشکل فاینانس را به بانک مرکزی اعلام کرد و با آماده شدن فاینانس تنها مساله پیش پرداخت مانده بود که در این دوره مدیریت شهری به دلیل ارتباط خوبی که بین دولت و شهرداری وجود دارد خوشبختانه مساله تهاتر نفت برای تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیاتی شد و کارگزار مربوطه انتخاب شد.

مقدمی با بیان اینکه پس از تزریق ۱۵ درصد پیش پرداخت عملیات اجرایی ۶۳۰ واگن به طور رسمی آغاز می‌شود، اضافه کرد: ما منتظر ابلاغ قرارداد نماندیم و کار‌های طراحی ناوگان با همکاری شرکت خارجی را آغاز کردیم و عملا چهار ماه زمان را جلو بردیم.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در مورد ناوگان جدید مترو اظهار کرد: این ناوگان طراحی بسیار جدیدی دارد و بدنه آلومینیومی دارد و از نظر وزن و میزان انرژی مزیت‌های زیادی دارد و از نظر تجهیزات نیز جزو به روزترین قطار‌های دنیا هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که تاکنون به درستی پرداخته نشده مساله بومی سازی است، گفت: درست است که ما از طریق فاینانس این ۶۳۰ واگن را تأمین مالی کردیم؛ اما قراردادی که منعقد شده این است که از ۶۳۰ واگن صرفا ۵۶ واگن یا هشت قطار به صورت آماده از چین بیاید و ۵۷۴ واگن در تهران ساخته می‌شود.

مقدمی اضافه کرد: با یک شیب میزان ساخت داخل در این پروژه افزایش می‌یابد به گونه‌ای که ۲۱۰ واگن پایانی با ضریب ۵۶ درصد بومی سازی تحویل داده می‌شود که این در نوع خود قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اعلام افزایش تعداد واگن‌ها اظهار کرد: در این قرارداد موسوم به ۶۳۰ واگن، ۲۵ درصد افزایش یا کاهش پیش بینی شده بود که با توجه به نیاز متروی تهران با تعامل دولت و شهرداری قرار شد که از این ظرفیت ۲۵ درصد استفاده کرده و ۱۶۰ واگن در قالب ۶۳۰ واگن اضافه شود که نهایتا تعداد واگن‌های این قرارداد به ۷۹۰ واگن رسید که باید ظرف مدت مشخصی این واگن‌ها تحویل متروی تهران داده شود.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۱۵ شهريور
امروز شنبه ۱۵ شهريور
امروز شنبه ۱۵ شهريور
امروز شنبه ۱۵ شهريور