تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
امروز باید در صدد راهکار‌هایی برای جلب اعتماد به نخبگان ایران در خارج از کشور باشیم

انصاری: یک انقطاعی بین نظام تصمیم‌گیری با جامعه جوان داریم

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفانه یک انقطاعی بین نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور با جامعه جوان داریم و مشکلاتی ایجاد شده است، گفت: نخبگان خارج از کشور را داریم که سرمایه گرانقدری هستند. برخی متاسفانه با دید تهدید به آن‌ها نگاه می‌کنند، اما رشد و توسعه علمی و فنی ژاپن و چین عمدتا ناشی از سرمایه فکری و علمی و مالی شهروندان این کشور‌ها در خارج بوده است.

کد خبر: ۱۴۹۱۱۰
۰۸:۱۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز باید در صدد راهکار‌هایی برای جلب اعتماد و احترام به نخبگان ایران در خارج از کشور باشیم.

مجید انصاری در حاشیه «برگزاری اجلاس ملی نخبگان، نظریه‌پردازی و سیاست‌گذاری کلان در جمهوری اسلامی» که اخیرا به همت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، درباره چرایی برگزاری این اجلاس اظهار کرد: از مدت‌ها قبل در جلسات کارشناسی و آسیب‌شناسی که در هیات عالی نظارت برقرار بود، چرایی عدم تحقق و اجرای سیاست‌ها را بررسی می‌کردیم، یکی از نتایج این بود که باید ارتباط منظم و علمی میان جامعه نخبگان کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام برقرار شود تا سیاست‌هایی که وضع می‌شود علمی و مبتنی بر تجارب موفق دنیا و صرفا کلی‌گویی و آرزوپردازی نباشد و در میدان عمل لوازم اجرایی آن دیده شود.

وی درباره مهمانان اجلاس و این‌که کمتر دانشگاهیان و محققان حضور داشتند، گفت: وقتی صحبت از نخبگان می‌شود، نخبگان جوان که جای‌شان در این جمع خالی بود، مدنظر است؛ چراکه آن‌ها را موثرتر برای آینده کشور می‌دانم. دانش‌ها و ابزار نو موجب شده جوان‌های ما در حوزه تولید نرم افزار و هوش مصنوعی بسیار پیشرفت داشته باشند، ولی متاسفانه یک انقطاعی بین نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور با جامعه جوان داریم و مشکلاتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در کمیته جمع‌بندی اجلاس پیگیری می‌کنم که وقتی صحبت از نخبگان می‌کنیم طبعا اساتید دانشگاه و پژوهشگران و صاحبان دانش در دانشگاه و حوزه مدنظر باشد. نخبگان و مدیران تجربی هم در این چارچوب جای شان مشخص است. حتی صاحبان تجربه عملی که نام و نشانی از آن‌ها نیست، باید شناسایی شده و حضور داشته باشند. مهم‌تر از این‌ها نخبگان خارج از کشور را داریم که سرمایه گرانقدری هستند. برخی متاسفانه با دید تهدید به آن‌ها نگاه می‌کنند، اما رشد و توسعه علمی و فنی ژاپن و چین عمدتا ناشی از سرمایه فکری و علمی و مالی شهروندان این کشور‌ها در خارج بوده است. امروز باید در صدد راهکار‌هایی برای جلب اعتماد و احترام به نخبگان ایران در خارج از کشور باشیم.

انصاری گفت که به خصوص خانم‌ها و بانوان در سطوح و طیف‌های مختلف باید به طور ویژه مورد توجه باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی