تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
بحث، جدل، مباحثه و مناظره توییتری، زیر توییت محسن مهرعلیزاده

همزمان شدن انتخابات ریاست‌ جمهوری، خبرگان و مجلس، بدون نظارت استصوابی!

بعد از هشدار محسن مهرعلیزاده به رئیسی در توییتر بحث‌هایی در گرفت، از جمله عباس معینی رئیس شورای مرکزی حزب راه ملت در یک واکنش، به این مباحث دامن زد.

کد خبر: ۱۴۹۰۶۰
۱۶:۳۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

همزمان شدن انتخابات ریاست‌ جمهوری، خبرگان و مجلس، بدون نظارت استصوابی!

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: «روز گذشته محسن مهرعلیزاده معاون پیشین رییس جمهور در دوره اصلاحات و نامزد ریاست جمهوری در انتخابات سال ۱۴۰۰، در توییتی خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت: «جناب رییسی، توصیه‌های قبلی را که جدی نگرفتید!».

وی افزود: «برای جلوگیری از نابودی اندک دارایی باقیمانده مردم و کشور، پیش‌بینی و توصیه‌های اخیر ۴۱۰ اقتصاددان برای سال ۱۴۰۲ را جدی بگیرید».

مهرعلیزاده در ادامه توییت خود نوشت: «تورم ۴۵ الی ۵۵ درصدی، سیر نزولی رشد اقتصادی، دلار ۷۰ تا ۹۰ هزار تومانی، بی شک همه چیز را بر باد می‌دهد!»

این اظهارات محسن مهرعلیزاده واکنش‌های موافقین و مخالفین را در پی داشت. از جمله کاربری به نام «جِمِل» نوشت: «رئیسی گوش‌هایش را در کل پنبه گذاری کرده و سوار قطار پیشرفت شده و با آخرین سرعت به سمت دره درحال حرکت است. آقای مهرعلیزاده پیام شما را ما نگرفتیم آن حرف خدا بود [که]از زبان شما جاری شد. با شش کلاس سواد نمی‌شود کشور را اداره کرد. [آن]حرف [شما]طلایی بود، ولی تعصب و دشمنی مانع از شنیدن [آن]شد.

عباس معینی رئیس شورای مرکزی حزب راه ملت در تایید این هشدار مهرعلیزاده نوشت: «هنگامی‌که مشکل کشور اساسی و ساختاری است، تغییر اعضای دولت راه چاره نیست! درعین حال دولت فعلی به فرض داشتن اجازه، توان و درک حل مسأله را نیز ندارد. مجلس بدون تأخیر طرح عدم کفایت آقای رئیسی را جایگزین "استیضاح_وزرا" کند، همین الان هم دیر است و جلوی ضرر از هر جا گرفته شود منفعت است!».

یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز در واکنش به مباحث مطرح شده از سوی محسن مهرعلیزاده و عباس معینی عنوان کرد: «همه سخنان شما و دکتر مهرعلیزاده درست. به فرض اینکه طرح عدم کفایت رییس جمهور عملی شود و رای بیاورد. بعد چه برنامه‌ای دارید و پیشنهاد می‌کنید؟».

پاسخ این روزنامه‌نگار واکنش عباس معینی را به دنبال داشت و جواب داد: «اگرعقلانیتی باشد و [طرح]عدم کفایت رئیس جمهور مطرح شود و رأی بیاورد، پیشنهادی که به خیر و صلاح ملت وکشور باشد، قطعاً برگزاری انتخابات همزمان خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری، بدون نظارت استصوابی، درجهت تأمین نظر اکثریت و تمکین دربرابر اراده ملت برای جلب اعتماد عمومی و عبور از بحران است».

در مخالفت با هشدار مهرعلیزاده کاربران مطالبی در زیر توییت او درج شد.

نقی‌پور: «مشکل مملکت اقتصاد نیست آقای دکتر، مشکل سیاسته».
رضا قاسمی: «میشه بفرمایید چه چیزی رو دقیقا بر باد میده؟»
رضا: «چرا به رییسی نامه زدید؟».
کاوه پرهام: «رئیسی سواد ندارد توئیت بخونه بهش زنگ بزن شفاهی بگو».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی