تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون/ زلنسکی: این برای وجهه آمریکا خوب نیست

پس از افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون که جنجال بزرگی به پا کرد، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: این (مطلع‌نشدن اوکراین از افشای اسناد پنتاگون) برای ما سودمند نیست و قطعا برای وجهه کاخ سفید هم خوب نیست و من معتقدم برای وجهه ایالات متحده آمریکا هم خوب نباشد.

کد خبر: ۱۴۹۰۳۴
۰۹:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

انتقاد زلنسکی از کاخ سفید

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید دولت آمریکا او را در جریان افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون قرار نداده و این برای وجهه کاخ سفید و آمریکا خوب نیست.

مهر نوشت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفتگو با روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید کاخ سفید او را در جریان افشای اخیر اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قرار نداده و درز این اطلاعات قطعاً به واشنگتن و کی‌یف ضربه وارد می‌کند.

زلنسکی دراین‌باره گفت:من هیچ اطلاعاتی از کاخ سفید و پنتاگون دریافت نکردم؛ ما هیچ اطلاعاتی نداشتیم. من هم شخصاً هیچ اطلاعاتی نداشتم و قطعاً این اتفاق خوبی نیست. این (مطلع‌نشدن اوکراین از افشای اسناد پنتاگون) برای ما سودمند نیست و قطعاً برای وجهه کاخ سفید هم خوب نیست و من معتقدم برای وجهه ایالات متحده آمریکا هم خوب نباشد.

افشای مجموعه جدیدی از اسناد طبقه‌بندی‌شده آمریکا که شامل اسرار امنیت ملی آمریکا درباره جاسوسی از دبیر کل سازمان ملل متحد، مقامات کره جنوبی، نقشه‌های عملیاتی جنگ اوکراین، کمک‌های تسلیحاتی کشور‌های چین و مصر به روسیه، بار دیگر سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایالات‌متحده آمریکا و همچنین افکار عمومی این کشور را در یک شوک عمیقی فرو برده است.

واکنش‌ها و پیامد‌های این افشاگری بسیار متفاوت بوده است؛ درحالی‌که عده‌ای از کارشناسان افشای این اطلاعات را سیاست دولت آمریکا و یا دست‌کم بخشی از سیاستمداران واشنگتن که خواهان افزایش حمایت تسلیحاتی از اوکراین و توجه افکار عمومی به مضیقه‌های تسلیحاتی اوکراین می‌دانند، در مقابل عده‌ای افشای این اسناد را یک شکست اطلاعاتی و رسوایی بزرگی برای ایالات‌متحده قلمداد می‌کنند که پیامد‌های آن محدود به سیاست داخلی این کشور نمی‌شود و روابط خارجی این کشور با بسیاری از متحدانش نظیر کره جنوبی و مصر را نیز به‌شدت متأثر خواهد کرد.

افزون بر این، افشای این اطلاعات یک چهره کنترل‌گرا و منفی از دولت آمریکا به افکار عمومی جهان مخابره خواهد کرد که تأثیر زیادی بر وجهه و قدرت نرم آمریکا در میان بسیاری از کشور‌های جهان بر جای خواهد گذاشت.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی