تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

چالش‌های تیک‌تاکی در آمریکا؛ افزایش سرقت خودرو با پیچ‌گوشتی!

ویدیو‌هایی که در شبکه اجتماعی «تیک تاک» پخش شده است سرقت آسان برخی از خودرو‌های «کیا» و «هیوندای» را با استفاده از یک سیم «یو اس بی» و پیچ‌گوشتی نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۸۹۶۵
۰۹:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

چالش‌های تیک‌تاکی در آمریکا

دیدارنیوز: دادستانان کل ۱۷ ایالت آمریکا از دولت فدرال این کشور خواستند تا میلیون‌ها خودروی «کیا» و «هیوندای» را به دلیل سهولت در سرقت آن‌ها فرابخواند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که سرقت این خودرو‌ها در پی راه افتادن چالشی در شبکه‌های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. برخی از خودرو‌های ساخت «کیا» و «هیوندای» که طی یک دهه گذشته در ایالات متحده به فروش رسیده‌اند به سیستم ایمنی «ایموبلایزر» مجهز نیستند.

به این ترتیب امکان روشن کردن این خودرو‌ها بدون کلید اصلی آن وجود دارد.

ویدئو‌هایی که در شبکه اجتماعی «تیک تاک» پخش شده است سرقت آسان برخی از خودرو‌های «کیا» و «هیوندای» را با استفاده از یک سیم «یو اس بی» و پیچ‌گوشتی نشان می‌دهد. این در حالی است که به گفته مقام‌های آمریکایی سرقت‌هایی که منبع الهام آن‌ها شبکه‌های اجتماعی بوده تاکنون منجر به ۱۴ مورد تصادف و مرگ هشت نفر شده است.

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا می‌گوید سرقت خودرو‌های «کیا» و «هیوندای» طی سال ۲۰۲۲ در شهر لس‌آنجلس ۸۵ درصد افزایش یافت و حدود ۲۰ درصد از خودرو‌های سرقتی در این کلان‌شهر را خودرو‌های ساخت این دو شرکت تشکیل می‌دهد.

خودروی پرنده هیوندایی؛ آینده حمل و نقل هوایی شهری

دادستانان کل ۲۲ ایالت آمریکا ماه گذشته از شرکت‌های «کیا» و «هیوندای» خواسته بودند تا با اقدامی فوری به دنبال جبران نقص امنیتی خودروهایشان باشند.

شرکت «هیوندای» اعلام کرده است که همه خودرو‌های ساخت این شرکت پس از اول نوامبر ۲۰۲۱ مجهز به سیستم ایمنی «ایموبلایزر» هستند. این در حالی است که مسئولان شماری از شهر‌های آمریکا از جمله کلیولند و سیاتل علیه شرکت‌های «کیا» و «هیوندای» اقامه دعوی کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی