تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

آخرین قیمت میوه‌های پرمصرف؛ چرا قیمت «موز» حذف شد؟

قیمت انواع میوه‌های پرمصرف در حالی از طرف اتحادیه میوه و تره‌بار اعلام شده که در این نرخنامه به جای درج قیمت عمده هر کیلوگرم موز اکوادور و موز هندی از عبارت عرضه و تقاضا استفاده شده است که به نظر می‌رسد، به دلیل نوسانات قیمت دلار باشد! مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران، پیش از این گفته بود، دو دلیل برای حذف قیمت و جایگزینی عبارت عرضه و تقاضا در جدول نرخنامه وجود دارد که هر دوی آن‌ها متأثر از شرایط اقتصادی کشور است.

کد خبر: ۱۴۸۹۵۱
۱۹:۱۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

آخرین قیمت میوه‌های پرمصرف؛

دیدارنیوز: نرخنامه جدید اتحادیه میوه وتره بار منتشر شد. بر اساس این نرخنامه ارزان‌ترین میوه هندوانه با کف قیمت هر کیلوگرم ۴ هزار تومان و گران‌ترین میوه گوجه سبز با سقف قیمت ۹۰ هزار تومان است. در این نرخنامه از "عرضه و تقاضا" به جای درج قیمت استفاده شده است.

طبق آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار، قیمت عمده هر کیلوگرم هندوانه نسبت به هفته گذشته با کاهش یک هزار تومانی در کف قیمت به ۴ تا ۱۰ هزار تومان، هر کیلوگرم طالبی با کاهش ۳ هزار تومانی در سقف قیمت به ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان و هر کیلوگرم سیب لبنانی قرمز با کاهش ۵ هزار تومانی در سقف قیمت به ۲۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت عمده هر کیلوگرم ملون نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد بدون تغییر قیمت ۲۵ هزار تا ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال بدون تغییر قیمت ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال رسمی شمال بدون تغییر قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم لیمو شیرین بدون تغییر قیمت ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم کیوی بدون تغییر قیمت ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم نارنج بدون تغییر قیمت ۸ تا ۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار رویال بدون تغییر قیمت ۵ تا ۹ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای بدون تغییر قیمت ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار مینی اصفهان بدون تغییر قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه سبز ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

در نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار به جای درج قیمت عمده هر کیلوگرم موز اکوادور و موز هندی از عبارت عرضه و تقاضا استفاده شده است که به نظر می‌رسد، به دلیل نوسانات قیمت دلار باشد.

پیش از این نیز در نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار از "عرضه و تقاضا" به جای درج قیمت استفاده شده بود. مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران، درباره دلایل درج "عرضه و تقاضا" به جای قیمت گفته بود، دو دلیل برای حذف قیمت و جایگزینی عبارت عرضه و تقاضا در جدول نرخنامه وجود دارد که هر دوی آن‌ها متأثر از شرایط اقتصادی کشور است.

وی اولین دلیل را افزایش نرخ ارز و نوسان در آن عنوان کرد چراکه با توجه به اینکه بخش عمده موز عرضه شده در بازار کشور وارداتی است، نوسان نرخ ارز اجازه تعیین قیمت مشخص برای آن را نمی‌دهد.

دارایی نژاد دلیل دیگر را خرید اعتباری موز توسط تجار دانست و توضیح داد: خرید اعتباری به این معنی است که تجار در هنگام خرید بهای کالا را پرداخت نمی‌کنند و پرداخت پس از ورود به کشور انجام می‌شود. با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز امکان تعیین قیمت قطعی برای موز وجود نداشته است، در غیر این صورت زیان تجار در خرید اعتباری رقم می‌خورد.

گفتنی است، مراکز عرضه در سطح شهر مجاز به افزودن سود تا ۳۵ درصد به این قیمت‌ها هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی