تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

درخواست اوکراین از اتحادیه اروپا برای کمک ۱۸ میلیارد یورویی

درخواست کمک ۱۸ میلیارد یورویی اوکراین از اتحادیه اروپا برای سال میلادی آتی در حالی است که روز گذشته یک هیئت آمریکایی برای امضا یک توافق سرمایه‌گذاری با دولت اوکراین وارد این کشور شد.

کد خبر: ۱۴۸۸۲۹
۰۹:۳۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

اوکراین از اتحادیه اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی می‌خواهد

دیدارنیوز: اوکراین می‌گوید در سال ۲۰۲۴ به ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا نیاز دارد.

به نقل از پولیتیکو، مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که بودجه سال آتی میلادی را به مانند امسال بر اساس بودجه ادامه جنگ برنامه‌ریزی کرده‌اند. در همین ارتباط نیز «سرهی مارچنکو»، وزیر دارایی اوکراین در جریان نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا درباره حمایت از اوکراین گفت: «نیاز‌های بودجه اوکراین برای سال آینده به اندازه امسال باقی خواهد ماند.»

قرار است اتحادیه اروپا در سال جاری به کیف ۱۸ میلیارد یورو وام دهد تا به پر کردن خلاء بودجه‌ای که حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار در ماه تخمین زده می‌شود کمک کند. کمک‌های مالی ایالات متحده و وام‌های صندوق بین المللی پول و همچنین کمک‌های دوجانبه جزئی هم بقیه کسری بودجه اوکراین را جبران خواهد کرد.

با این حال مارچنکو گفت: «در مورد نیاز‌های مالی احتمالی برای سال ۲۰۲۴، این نیاز‌های مالی نیز بسیار زیاد خواهد بود، من فکر می‌کنم کاهش شدید هزینه‌هایمان برای ما کار آسانی نخواهد بود. البته این به عملیات نظامی بستگی دارد، اما من فکر می‌کنم این مبلغ نمی‌تواند کمتر از ۱۸ میلیارد یورویی باشد که امسال داشتیم و سال ۲۰۲۴ نیز به ۱۸ میلیارد یوروی دیگر نیاز داریم.»

«پائولو جنتیلونی»، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا نیز در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا آماده است تا این سطح از حمایت را برای سال آینده تکرار کند، گفت: «بحث در مورد سال آینده از نظر ارقام و اعداد دقیق بستگی به بحثی دارد که ما در مورد بودجه آغاز می‌کنیم، اما بدون شک ما با همان تعهدی که در سال‌های اخیر داشته ایم، به حمایت خود ادامه خواهیم داد.»

اتحادیه اروپا قصد دارد بودجه خود را در ماه ژوئن بررسی کند و در این مسیر مشخص خواهد شد که آیا اتحادیه اروپا خواهد توانست نیاز‌های بودجه‌ای اوکراین را تأمین کند یا خیر؟

درخواست کمک ۱۸ میلیارد یورویی اوکراین از اتحادیه اروپا برای سال میلادی آتی در حالی است که روز گذشته یک هیئت آمریکایی برای امضا یک توافق سرمایه‌گذاری با دولت اوکراین وارد این کشور شد. «بریجت برینک» سفیر آمریکا در اوکراین روز شنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که یک هیئت آمریکایی برای امضای توافقنامه سرمایه‌گذاری با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین وارد این کشور شد. بنا به نوشته سفیر آمریکا، این سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری از سوی شرکت مالی توسعه بین المللی (DFC) با هدف کمک به کسب و کار‌های کوچک و متوسط در حال رشد سریع انجام می‌شود.

در پیام توئیتری سفیر آمریکا در اوکراین آمده است: «ما متعهد هستیم که به صورت فوری در زمانی که نیاز است به اقتصاد اوکراین کمک کنیم، تا نه تنها به دوام خود ادامه دهد، بلکه به شکوفایی آن نیز کمک کنیم.»

سفیر آمریکا گفت «همانطور که ما از دفاع اوکراین حمایت می‌کنیم، در آینده اوکراین نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.»

این در حالی است که روز گذشته یک مقام ارشد نظامی لهستان چشم‌انداز پیروزی اوکراین در نبرد با روسیه را کمرنگ توصیف کرد. «راجموند آندرژیچاک» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح لهستان در این ارتباط اعلام کرد که اوکراین شانس اندکی برای پیروز شدن در نبرد نظامی با روسیه دارد. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح لهستان در یک گفتگو در دفتر امنیت ملی در ورشو یادآور شد که بحران امنیتی اوکراین و درگیری‌ها در این کشور به طور کلی سیاسی و اقتصادی هستند و صرفاً موضوع مربوط به ارتش نیست.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی