تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۲۷ هزار معلم گیلانی رتبه بندی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بخش اصلی طرح رتبه بندی معلمان انجام شده و حدود ۲۷ هزار معلم گیلانی با اجرای این طرح در استان رتبه بندی شده‌اند که ۳۰ درصد آنان نسبت به رتبه خود اعتراض دارند.

کد خبر: ۱۴۸۷۹۰
۱۷:۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

 ۲۷ هزار معلم گیلانی رتبه بندی شدند

دیدارنیوز: محمد فائزی امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه فاخر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امسال اولین هفته گرامیداشت مقام معلمی است که با سلسله تحولات منحصربه فرد آغاز می‌شود، زیرا بخش اصلی طرح رتبه بندی معلمان انجام شده و حدود ۹۳۰ هزار معلم با اجرای این طرح در کشور رتبه بندی شده‌اند.

وی افزود: هنوز حدود ۴۰ هزار نفر فاقد رتبه هستند که کارشان در حال انجام است و ۳۰ هزار نفر هم هنوز رتبه‌های‌شان اعلام نشده و کارنامه دریافت نکردند که مقرر شده قبل از هفته معلم انجام شود. حدود یک میلیون فرهنگی باید در طول دوره نسبتا کوتاه تعیین وضعیت می‌شدند و با اطلاعاتی که به دست ارزیابان رسید این نتیجه حاصل شد.

فائزی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۷ هزار معلم گیلانی رتبه بندی شدند که ۳۰ درصد نسبت به رتبه خود اعتراض دارند، گفت: به طور طبیعی ممکن است اعتراضاتی وارد باشد که تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه سامانه فعال است و همکاران فرهنگی می‌توانند مستندات و اطلاعات جدید را بارگذاری کنند؛ رتبه بندی معلمین را از حالت کارمندی خارج می‌کند و می‌توانند در آینده دستگاه تعلیم و تربیت به نحو مؤثرتری عمل کنند.

مدیرکل آموزش پرورش گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش سازنده بنای عظیمی است که کشور در ترازی که آموزش و پرورش تعیین کرده بتواند نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: فردای کشور را امروز آموزش و پرورش مشخص می‌کند و می‌سازد.

وی بیان کرد: رتبه‌بندی فقط بحث مادی و احکامی معلمین و فرهنگیان نیست، رتبه بندی به دنبال احیای جایگاه معلم است و باعث احیا و تقویت قدر و منزلت مقام معلم می‌شود؛ وقتی معلم منزلت داشته باشد کلاس و جایگاه علم ارتقا می‌یابد و می‌توانیم انتظارات ویژه‌ای داشته باشیم.

فائزی در خصوص اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم، افزود: گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه، راهپیمایی و کوهپیمایی فرهنگیان، تجلیل از دبیران جهادی، برگزاری ویژه برنامه «معراجی‌ها» در دبیرستان کشاورزی جنت رشت، برگزاری نشست خبری، تجلیل از معلمان حوزه تربیت بدنی و طرح پاک، ویژه برنامه «سپاس معلم» و «مهمانی در مهمانی» از جمله ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه همایش استانی تکریم مقام معلم ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور استاندار در دهکده ساحلی انزلی برگزار می‌شود، گفت: دیدار فرهنگیان نمونه استان با مقام معظم رهبری، ویژه‌برنامه‌های «گچ سفید» و «پلاک ۴۴» و «لبخند‌های خاکی»، پویش شعر «یادگار معلم»، همایش تکریم بازنشستگان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در گیلان، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، دیدار با فرهنگیان دارای معلولیت، همایش تقدیر از معلمان عشایری از دیگر ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در استان بوده که برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: از هفت معلم نمونه استانی که برای انتخاب معلم نمونه کشور به وزارتخانه معرفی شدند، مژده قربانعلی‌زاده از املش و زینب فتحی‌زاده از سنگر به عنوان معلم نمونه کشوری از استان گیلان انتخاب شدند. چاپ مقاله در روزنامه‌ها، تولید بیش از ۲۰ محتوای آموزشی، کسب عناوین متعدد در مسابقات و جشنواره‌های آموزشی و فرهنگی، تدریس ضمن خدمت در کارگاه‌های آموزشی و سوابق داوری جشنواره‌های جابربن حیان و جلوه‌های معلمی بخش‌هایی از سوابق معلمین نمونه کشوری است.

فائزی با بیان اینکه طرح رتبه بندی اجرایی شده برای مدت ۱۸ ماه در فاصله زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ است، گفت: این رتبه بندی با محدودیت اعتباری ۳۸ هزار میلیارد تومانی اجرا شد که برای ۱۴۰۲ با بودجه کاملا جدید تدوین و برنامه ریزی شده؛ فرهنگیان معوقات ۱۴۰۱ را دریافت کرده‌اند؛ اقدامات لازم برای پرداخت معوقات ۱۴۰۰ در حال انجام است و رتبه بندی هم طبق روال انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روز گذشته، افزود: ۲۸ هزار معلم سهمیه جذب وزارت آموزش و پرورش است که یک‌صد نفر سهم استان گیلان است؛ در گیلان در حوزه آموزش ابتدایی مشکلی نداریم و کسانی که در آزمون قبول می‌شوند باید دوره پودمانی دانشگاه فرهنگیان را سپری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی