تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

ثبت ۱۰۰ درصد اموال غیرمنقول دولتی خراسان جنوبی در سامانه سادا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: قریب به ۱۰۰ درصد اموال غیر منقول دولتی استان در سامانه سادا ثبت شده است.

کد خبر: ۱۴۸۷۸۷
۱۶:۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

  ثبت ۱۰۰ درصد اموال غیرمنقول دولتی خراسان جنوبی در سامانه سادا

دیدارنیوز: مرتضی ذاکریان، امروز شنبه ۹ اردیبهشت در جلسه بررسی اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای تثبیت مالکیت اموال غیر منقول دولتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که قانون گذار به استناد قانون محاسبات عمومی و سایر قوانین بر عهده وزارت اقتصاد و ادارات کل امور اقتصادی در استان‌ها گذاشته به عنوان امین اموال دولت و نظارت بر چگونگی استفاده از این اموال است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اموال دولت‌ها، اموال غیر منقول می‌باشد که کثرت بسیار زیادی داشته و از طرفی به دلیل ثابت بودن می‌توانند مورد تعدی و تعرض قرار گیرند، گفت: یکی از نقاط مؤثری که از این امر می‌تواند جلوگیری کند تثبیت مالکیت و مستندسازی این اموال است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از طرفی یکی از مباحث در این حوزه نگهداری از اسناد مالکیت بوده که چندین مرحله را سپری کرده‌ایم و یک مرحله تبدیل اسناد دفترچه‌ای قدیمی به اسناد تک برگی و همچنین از طرف دیگر یک سری از تکالیف برای دستگاه‌های اجرایی گذاشته شد، بیان کرد: ماده ۱۲۲ و ۱۲۳ قانون محاسبات عمومی هم مشخص می‌سازد که بحث آئین نامه و ترتیبات نگهداری اسناد به شیوه‌ای که وزارت اقتصاد مشخص می‌کند، می‌باشد.

ذاکریان، مجموع اسناد دولتی که اداره کل امور اقتصادی استان از آن نگهداری می‌کند را ۱۴ هزار و ۳۷۱ سند دانست و گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۶۸۱ سند مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن، ۳ هزار و ۳۲ سند مربوط به منابع طبیعی و ۲ هزار و ۶۵۸ برگ سند مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی استان می‌شود.

وی به بحث تبدیل اسناد مالکیت به اسناد تک برگی اشاره کرد و افزود: در این راستا در استان در مجموع سه هزار و ۹۳۹ سند وجود دارد که ۳ هزار و ۹۲۵ سند تک برگی دولتی صادر شده و ۱۴ مورد در دست اقدام بوده که در این زمینه یک سری دعاوی حقوقی وجود دارد وگرنه در تبدیل آن‌ها مشکلی وجود نیست؛ در تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی خراسان جنوبی جز استان‌های برتر کشور شناخته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تعداد کل درخواست‌های رسیده از ابتدای استان شدن خراسان جنوبی را ۶۰ مورد عنوان و بیان کرد: همچنین تعداد درخواست‌های مخالفت شده ۹ مورد، درخواست‌های مطرح شده در کارگروه استانی ۲۹ مورد و آن‌هایی که به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارسال شده ۸ مورد بوده است؛ تعداد درخواست‌های در جریان نیز ۲۴ مورد است.

وی به عملکرد سامانه سادا اشاره کرد و گفت: در چندین سال گذشته در قوانین بودجه به این موضوع اشاره شد و دستگاه‌ها به ثبت اموال غیرمنقول خود در این سامانه موظف شدند.ذاکریان تصریح کرد: خوشبختانه باید امروز بگوییم نه به صورت مطلق، ولی قریب به ۱۰۰ درصد کار در این زمینه انجام شده و دیگر مال غیر منقولی در استان وجود ندارد که ثبت سامانه نشده باشد.

وی اظهار کرد: یکی از کار‌های خلاقانه که در این زمینه در استان انجام گرفت و مدل در کشور شد این بوده که از اشتراکات دولتی آب و برق با همکاری این شرکت‌ها استفاده و با خروجی سامانه سادا مطابقت داده شد که در این راستا هشت مورد از طریق اشتراکات آب و یک مورد از طریق اشتراکات برق در استان کشف گردید.

وی یادآور شد: با توجه به تنفیذ مقام عالی وزارت در خصوص دستورالعمل نحوه شناسایی املاک دولت با استفاده از ظرفیت گزارش‌های مردمی امکان پرداخت پاداش به معرفی کنندگان این اموال که در سامانه سادا وزارت اقتصاد ثبت نیست، حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال نیز وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی