تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

بازار اجاره مسکن مانند زلزله ویرانگر است؛ پویش مومنانه‌ برای تخفیف!

در حالی که ناتوانی دولت سیزدهم برای مهار افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن، خودرو، اقلام خوراکی و .. مثل روز روشن است، یک نماینده گفته بازار اجاره مسکن برای اقشار کم درآمد مانند زلزله ویرانگر است و پیشنهاد کرده پویش مومنانه‌ برای تخفیف در اجاره بها راه بیافتد!

کد خبر: ۱۴۸۷۵۸
۱۱:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

بازار اجاره مسکن مانند زلزله ویرانگر است؛ پویش مومنانه‌ برای تخفیف!

دیدارنیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید با حمایت از صاحب خانه‌ها و ارائه امتیاز‌های تشویقی کمک کند، قرارداد‌های اجاره با مبلغ سال گذشته و یا متناسب با سقف تعیین شده تمدید شود.

اقبال شاکری، در خصوص وضعیت اجاره بها مسکن، گفت: دولت باید در سال جاری برای ساماندهی بازار اجاره بها مسکن با ارائه کمک‌های تشویقی به صاحب خانه‌ها زمینه تمدید قرارداد‌های اجاره با همان مبلغ سال گذشته و یا به میزان سقف معین شده فراهم کند و اجازه افزایش اجاره بها بیش از این داده نشود چرا که فشار سنگینی بر مستاجران وارد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: همانگونه که برخی از کالا‌ها در بازار کم یاب می‌شوند، دولت ورود کرده و بازار را مدیریت می‌‍ کند و یا هنگام وقوع سیل و حوادث طبیعی با حمایت مجلس مبالغی برای کمک و بازسازی مناطق آسیب دیده هزینه می‌شود، اجاره بها مسکن نیز همانند سیل و زلزله ویرانگر بوده و نباید آن را نادیده گرفت؛ لذا دولت حتما باید برای ساماندهی آن از اردیبهشت ماه ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید کمک کند تا مستاجران قراردادهایشان را با همان مبلغ سال گذشته و یا به میزان سقف تعیین شده تمدید کنند، اضافه کرد: پویشی مومنانه‌‎ای باید راه اندازی شود تا مالکان به آن بپیوندند و از طرفی باید از مالکان و صاحب خانه‌ها نیز حمایت شود چرا که بخشی از آن‌ها با دریافت اجاره زندگی خودشان را می‌گذرانند و با برخی بانک‌ها و برخی سازمان‌های دولتی که اقدام به احتکار مسکن می‌کنند، کاملا متفاوت هستند؛ بی تردید باید با محتکرین به واسطه قانون مالیات بر خانه‌‎های خالی اعمال قانون سنگین صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: لذا دولت باید تصمیم گرفته و همانگونه که در حوادث غیرمترقبه کمک بلاعوض و یا وام کم بهره می‌دهد، در شرایط فعلی بازار مسکن نیز ورود کرده و به مالکانی که در طرح‌های حمایتی مشارکت می‌کنند، امتیاز داده تا جبران عدم نفع آن‌ها باشد.

به نقل از خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرشان کرد: دولت و مجلس نیز در حوزه برنامه‌ریزی و تدوین قوانین کار خودشان را انجام می‌‍دهند. طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن نیز هفته آینده در دستور کار بررسی صحن علنی قرار خواهد گرفت و در کنار آن امیدوارم با اجرای قوانین مالیات بر خانه‌های خالی و ساخت یک میلیون واحد مسکونی و مالیات بر سوداگری مسکن آینده بازار مسکن از تلاطم‌ها دور بماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی