تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدار آبی‌ها با بازیکن سابق در جم

پارس جنوبی‌ - استقلال؛ باخت در دربی را فراموش کن!

استقلال پس از شکست تلخ در دربی پایتخت، برای فراموشی این شکست باید امروز در جم، پارس جنوبی این شهر را شکست دهد تا راهی نیمه نهایی جام حذفی شود.

کد خبر: ۱۴۸۷۵۷
۱۱:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

پارس جنوبی‌ - استقلال؛ باخت در دربی را فراموش کن!

دیدارنیوز: استقلال در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی مهمان پارس جنوبی جم است.

استقلال پس از شکست در بازی حساس دربی، علی‌رغم اینکه همچنان جزو مدعیان اصلی قهرمانی است، ولی شانس این تیم در لیگ به حداقل رسید و حالا توجه اصلی این تیم به جام‌حذفی است که پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات است و شاید استقلال در این جام علاوه بر قهرمانی بتواند انتقام شکست در دربی را بگیرد.

آبی‌پوشان در مرحله یک‌چهارم نهایی روز شنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در جم به دیدار پارس جنوبی می‌رود.

دیدار با تیمی از لیگ یک

پارس جنوبی جم لیگ نوزدهم به لیگ یک سقوط کرد و در حال حاضر، ۳ فصل است که در لیگ یک بازی می‌کند. سرمربی پارس جنوبی، امیدرضا روانخواه هافبک سابق استقلال است. این تیم در لیگ یک در میانه‌های جدول به سر می‌برد و شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد. آخرین بار که استقلال در جام‌حذفی توسط یک تیم غیر لیگ برتری حذف شد به سال ۸۷ بازمی‌گردد که مس رفسنجان از سد این تیم گذشت.

استقلال تاکنون ۷ بار با تیم‌های بوشهری در جام‌حذفی دیدار داشته که ۶ مرتبه استقلال موفق به صعود به مرحله بعد شده و یک بار نماینده بوشهر. استقلال و پارس‌جنوبی تاکنون ۶ بار باهم دیدار داشتند که ۴ پیروزی برای استقلال بوده و ۲ برد برای پارس جنوبی. پارس جنوبی هر ۲ بار در جم به پیروزی رسیده است.

اولین حضور در یک چهارم نهایی

استقلال با ۲۶ بار حضور در مرحله یک‌چهارم‌نهایی رکورددار تاریخ جام‌حذفی است. این تیم در ۳ دوره اخیر ۲ بار توانسته از این مرحله صعود کند. در طرف مقابل، پارس جنوبی برای اولین بار موفق به صعود به این مرحله شده است. هر ۲ حریف قبلی استقلال در این فصل، لیگ برتری بودند و شاگردان ریکاردو سا پینتو پس از عبور از تراکتور و ملوان به این مرحله رسیدند. پارس جنوبی هم ایمان سبز شیراز و دریا بابل را حذف کرد.

در ترکییب پارس جنوبی چند چهره نام‌آشنا به چشم می‌خورد که معروف‌ترین آن‌ها میلاد غریبی است که سابقه عضویت در پرسپولیس و سایپا را دارد. عارف غلامی مدافع ثابت استقلال، این تیم را در این دیدار همراهی نخواهد کرد. احمد محمدی قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت. این داور ۶ بازی را در این فصل لیگ برتر قضاوت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی