تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

دویست و هفتاد و یکمین جلسه هیات مجمع خیرین کشور برگزار شد+عکس

جلسه دویست و هفتاد و یکم هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در دفتر مرکزی این مجمع برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۸۶۹۴
۱۳:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

دویست و هفتاد و یکمین جلسه هیات مجمع خیرین کشور برگزار شد

 

دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: این جلسه با حضور آقایان دکتر صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و دکتر رنجبرزاده معاون سازمان نظام پزشکی کشور صبح روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دفتر مرکزی این مجمع برگزارشد. 

این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با سخنان مهندس حبیب الله بور بور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، جلسه رسمیت یافت.

مهندس بوربور، پیشینه‌ی همکاری، مذاکرات و سوابق اقدامات مشترک وزارت آموزش و پرورش را بر شمردند که از آن جمله امضای تفاهم فیمابین بود. ایشان خواستار تداوم این همکاری‌ها در سطوح گسترده‌تر در راستای حل مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان شدند.

دکتر صحرایی نیز ضمن تشکر از خدمات و اقدامات مجمع خیرین کشور اظهار داشتند آینده هر کشوری از وضعیت فعلی آموزش و پرورش آن کشور مشخص می‌شود و با توجه به نیاز‌های جدید این وزارت، از کمک و همکاری مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش در این حوزه در میدان عمل با انجام و تداوم تفاهم‌ها استقبال کردند.

مقرر شد از جمله موارد مهمی که در جایگاه شاخص‌های همکاری فیمابین با دقت و سرعت انجام شود همکاری مشترک در دو حوزه اجرای طرح نذر تخصص به منظور ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان بازنشسته دارای بیماری صعب العلاج و نیز طرح روزی به یاد دیروز با هدف بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده با کمک فارغ التحصیلان مدارس فوق باشد
- مقرر شد با حضور مستمر نماینده دارای اختیارات کافی از سوی وزارت آموزش و پرورش در جلسات هفتگی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور این امور و موارد دیگر همکاری سودمند برای فرهنگیان با سرعت و دقت پیگیری شود.

دکتر رنجبرزاده، معاونت سازمان نظام پزشکی کشور، منطبق بر تفاهم نامه‌ی سازمان نظام پزشکی کشور و مجمع خیرین کشور اقدامات سازمان نظام پزشکی را در راستای اجرای طرح نذر تخصص از جمله سفارش پلتفرم مورد نیاز جهت ارتباط پزشکان داوطلب با بیماران نیازمند ارائه کردند.

 مقرر شد توضیحات بیشتر برای تحقق کامل این تفاهم مجمع خیرین کشور و سازمان نظام پزشکی کشور در جلسه بعدی هیئت مدیره مجمع خیرین شرح داده شود.

پیشنهاداتی مبنی بر بررسی امکان ادغام مجمع خیرین کشور با مجمع ملی مشارکت‌های مردمی که با توجه به همسویی‌های مشترک در اهداف در راستای حل مشکلات مردم و همچنین هم‌پوشانی‌های موجود بین مجمع ملی مشارکت‌های مردمی با مجمع خیرین کشور جهت استمرار و هم‌افزایی فعالیت‌های خیریه در سطح ملی و جلوگیری از موازی کاری با توجه به اهداف و دیدگاه‌های مشترک مطرح شد.

همچنین تاکید شد، هر اقدامی با حسن نیت کامل جهت استفاده‌ی بهینه از تمام ظرفیت‌های فکری، علمی و اجرایی مدیریت امور خیریه در کشور انجام می‌شود، باید مواظب بود سبب وابستگی به نهاد یا نهاد‌های دولتی نشود و از سوی دیگر در عین حفظ استقلال تشکل، در جایگاه تشکل و مجمعی کاملا مردم نهاد پشتوانه‌ی نهاد‌های دولتی را هم در راستای فعالیت‌های مجمع حفظ کند نکاتی از دیدگاه‌های حقوقی، کاربردی و اثرگذاری مطرح شد. نتیجه گیری در این موضوع با توجه به لزوم دقت بیشتر در موارد مطرح شده به جلسه بعد موکول شد.

ساختار و تشکیلات پیشنهادی مجمع توسط آقای دکتر ولیئی مدیرعامل مجمع خیرین کشور مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید ساختار کوچکی با الگوگیری از ساختار موسسات دیگر توسط ایشان تهیه و در جلسه بعدی مصوب گردد.

پس از بررسی پیشنهادات اعضاء مقرر گردید اولین نشست فصلی مجمع همزمان با مجمع عمومی سالانه مجمع در اواسط فصل بهار در هتل فردوسی تهران برگزار شود.

دویست و هفتاد و یکمین جلسه هیات مجمع خیرین کشور برگزار شددویست و هفتاد و یکمین جلسه هیات مجمع خیرین کشور برگزار شددویست و هفتاد و یکمین جلسه هیات مجمع خیرین کشور برگزار شد+عکس

برچسب ها: خیریه ها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی