تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
آرامکو عربستان، دومین شرکت پرارزش جهان

سعودی‌ها از مایکروسافت عبور کردند!

شرکت آرامکو عربستان، با افزایش ارزش سهام خود توانست با سبقت از شرکت «مایکروسافت»، پس از شرکت «اپل»، در جایگاه دوم ارزشمندترین شرکت‌های دنیا قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۴۸۶۶۹
۱۸:۵۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

«آرامکو» عربستان؛ دومین شرکت پرارزش جهان

دیدارنیوز: با افزایش قیمت سهام شرکت سعودی «آرامکو»، ارزش این شرکت نفتی به ۲.۱۱ تریلیون دلار رسید و به دومین شرکت با‌ارزش جهان تبدیل شد.

به نقل از العربیه، آرامکو، چهارشنبه ۶ اردیبهشت با افزایش ارزش سهام خود توانست با سبقت از شرکت «مایکروسافت»، پس از شرکت «اپل»، در جایگاه دوم ارزشمندترین شرکت‌های دنیا قرار گیرد.

ارزش سهام آرامکو پس از آن افزایش یافت که شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در ماه جاری، انتقال ۴ درصد از سهام این شرکت دولتی به شرکت «سنابل» که متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی سعودی است را اعلام کرد.

آرامکو همچنان سودآورترین شرکت دنیا است. بر اساس رده‌بندی وبسایت «Companies market cap» سود این شرکت در سال ۲۰۲۲، از مجموع سود شرکت‌های «اپل»، «مایکروسافت»، و «اکسان موبیل» بیشتر بوده است.

ارزش سهام آرامکو در پی افزایش قیمت نفت خام، افزایش میزان فروش این شرکت، افزایش چشمگیر حاشیه سود حاصل از فعالیت‌های پالایشی و شیمیایی و همچنین کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، از رشد بالایی برخوردار شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی