تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اختلاف قیمت عجیب شاهین در کارخانه و بازار

خودروی شاهین در بازار آزاد ۶۸۶ میلیون تومان قیمت دارد اما این خودرو در درب کارخانه نرخ ۴۱۳ میلیون تومان را نشان می‌دهد؛ یعنی اختلاف قیمت شاهین در کارخانه و بازار به ۲۷۳ میلیون تومان رسیده!

کد خبر: ۱۴۸۶۶۸
۱۸:۴۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

اختلاف قیمت عجیب شاهین در کارخانه و بازار

دیدارنیوز: شاهین یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپاست که با هدف رقابت با دناپلاس وارد خط تولید این شرکت شد. اما حال باتوجه به افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد، فاصله قیمتی این خودرو با کارخانه به ۲۷۳ میلیون تومان رسیده است.

شرکت سایپا با تولید خودروی شاهین توانست با محصولات رده بالاتر شرکت ایران‌خودرو، مانند دنا پلاس رقابت کند. اما این خودرو در عرضه‌های اولیه به دلیل مشکلات فنی موتور خود نتوانست طرفداران زیادی را جذب خود کند.

حال این خودرو در بازار آزاد ۶۸۶ میلیون تومان قیمت دارد. این درحالی است که این خودرو در درب کارخانه در نرخ ۴۱۳ میلیون تومان فروخته می‌شود. یعنی اختلاف قیمت شاهین در کارخانه و بازار به ۲۷۳ میلیون تومان رسیده است.

مشخصات فنی شاهین

شاید قوای فنی بزرگ‌ترین نقطه ضعف خودروی شاهین باشد. چراکه پیشرانه استفاده‌شده در آن، همان پیشرانه قدیمی ۱.۵ لیتری استفاده‌شده در خودرو‌های تیبا، ساینا و کوییک است. با این تفاوت که در شاهین پیشرانه مجهز به توربو شده است.

این پیشرانه از قدرت چندان مناسبی برخوردار نیست. ضمن اینکه همان قدرت کمی که به واسطه توربو در اختیار راننده قرار می‌گیرد، پس از چند ساعت استفاده و گرم شدن پیشرانه، با افت توان چشم‌گیری مواجه می‌شود، زیرا بازدهی سیستم توربو با بالا رفتن دما کاهش می‌یابد.

طراحی کابین شاهین نسبت به بقیه محصولات شرکت سایپا از زیبایی نسبی برخوردار است. فرمان زیبا با دوخت چرم و دکمه‌های کنترلی روی آن، نمایشگر نه‌چندان بزرگ و پلاستیک‌های خشکی که در جای‌جای کابین به‌کار رفته است، با اولین ورود به کابین توجه راننده را به خود جلب می‌کند.

فضای داخلی این خودرو برای چهار نفر کاملا مناسب است؛ همچنین صندوق عقب ۴۲۰ لیتری آن، برای مسافرت‌های خانوادگی و جابه‌جایی وسیله‌ها، قابل قبول است.

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها