تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

کنایه روزنامه اصولگرا به عقب‌نشینی نمایندگان از استیضاح!

ماجرای عجیب استیضاح فاطمی‌امین، وزیر صمت که پای خیلی‌ها را به میان کشیده و موافقان و مخالفان زیادی دارد، باعث کنایه روزنامه اصولگرای فرهیختگان به نمایندگانی شده که از استیضاح خود عقب‌نشینی کرده بودند؛ هرچند که کمی دیر شده و قرار است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد(!)، این استیضاح بالاخره در روز ۱۰ اردیبهشت در صحن مجلس برگزار شود.

کد خبر: ۱۴۸۶۲۳
۱۱:۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

کنایه روزنامه اصولگرا به عقب‌نشینی نمایندگان از استیضاح!

دیدارنیوز: یک روزنامه اصولگرا نوشت: چطور استیضاح وزیر ناکارآمد را مترادف دعوا با دولت تعبیر می‌کنید؟

فرهیختگان نوشت: «برخی نمایندگان علت آن را توجه به رهنمود‌های رهبر انقلاب عنوان کردند. این استدلال تلویحا به این معنی است که نمایندگان مجلس معترفند درخواست استیضاح وزیر نه براساس منطق و استدلال‌های قوی بلکه با هدف مانع‌تراشی مطرح شده است.

بعد از آنکه رهبری در خطبه‌های نماز روز عید قوای سه‌گانه را به همکاری و همدلی توصیه کردند، ۲۲ نفر از نمایندگان به یکباره تصمیم گرفتند از درخواست ۴۰ امضایی خود مبنی‌بر استیضاح فاطمی‌امین پا پس کشیده و اعلام کنند که امضای خود را پس گرفته‌اند.

نکته جالب توجه درباره این اقدام ناگهانی این بود که برخی نمایندگان علت آن را توجه به رهنمود‌های رهبر انقلاب عنوان کردند. این استدلال تلویحا به این معنی است که نمایندگان مجلس معترفند درخواست استیضاح وزیر نه براساس منطق و استدلال‌های قوی بلکه با هدف مانع‌تراشی مطرح شده و حال با توجه به توصیه رهبر انقلاب آن‌ها تصمیم گرفته‌اند از این مانع‌تراشی عقب‌نشینی کنند.

چطور استیضاح وزیر ناکارآمد را مترادف دعوا با دولت تعبیر می‌کنید؟... عقب‌نشینی مجلس از به کاربردن ابزار قانونی خود با این استدلال که مانع از حرکت دولت نشود، نشان می‌دهد درک صحیحی از تعابیر همدلی و عدم مانع‌تراشی در ذهن برخی از بهارستان‌نشینان به وجود نیامده و آن‌ها به جای ارائه راهکار برای ایجاد همدلی تصمیم گرفته‌اند در رویکردی انفعالی از خود سلب اراده کرده و صورت مساله را به‌طور کلی پاک کنند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی