تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ناکامی دیگر برای مردان آنچلوتی در لالیگا

کاستیانوس؛ قاتل رئال مادرید!

تیم رئال مادرید با شکست عجیب و پوکر والنتین کاستیانوس برابر خیرونا تیم سوم ایالت کاتالونیا تن به شکست داد تا بارسا شانس افزایش امتیاز در صدر و قهرمانی زودهنگام را داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۸۶۰۶
۰۹:۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

کاستیانوس؛ قاتل رئال مادرید!

دیدارنیوز: رئال مادرید با قبول شکست دور از انتظار مقابل خیرونا، شانس افزایش اختلاف امتیاز تا ۱۴ را به بارسلونا داد.

رئال مادرید پس از ۴ پیروزی متوالی که صعودش به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را هم در این میان قطعی کرد، سه‌شنبه شب به مصاف خیرونا رفت.

اکثر هواداران این تیم انتظار داشتند تیمشان تا این حد زودهنگام عنان رقابت در لالیگا را از کف ندهد، اما کهکشانی‌ها با ۴ گل والنتین کاستیانوس بازی را به میزبان میانه جدولی‌شان واگذار کردند.

مهاجم جوان آرژانتینی در این دیدار پیش از فرا رسیدن دقیقه ۲۵ موفق شد ۲ مرتبه دروازه رئال، صدالبته بدون حضور کورتوا را باز کند و تبدیل به نخستین بازیکن پس از آندره سیلوا در پیراهن سویا در سپتامبر ۲۰۱۸ شد که پیش از سپری شدن ۳۶ درصد از زمان مسابقه، ۲ بار دروازه رئال را باز می‌کند، اما این پایان کار نبود و وقتی وینی جونیور اختلاف را به حداقل رساند، او بار دیگر با ۲ مرتبه گلزنی در نیمه دوم مسابقه خود و تیمش را ۴ گله کرد و امید‌های رئال نسبت به کسب امتیاز از خانه خیرونا را بر باد داد.

کاستیانوس ۲۴ ساله با این عملکرد اعجاب‌آور تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ لالیگا در هزاره سوم شد که مقابل رئال مادرید ۴ گل در یک بازی می‌زند و در جمع ۵ بازیکنی قرار گرفت که در یک دهه اخیر، مقابل رئال مادرید حداقل هت‌تریک را به ثبت می‌رسانند. نام تاتی کاستیانوس با این هت‌تریک که البته در ادامه به «پوکر» بهبود وضعیت پیدا کرد، کنار بازیکنانی، چون ژابی پریتو، لئو مسی، لوئیس سوارس و کارلوس سولر قرار گرفت.

از طرف مقابل وینی جونیور پس از گلزنی در نیمه نخست، پاس گل دوم تیمش را برای لوکاس واسکس ارسال کرد و در ۷ بازی اخیر با پیراهن رئال مادرید روی حداقل یک گل تاثیر مستقیم داشته. او چنین آماری را برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای با پیراهن رئال مادرید به ثبت می‌رساند. وینی در این دیدار ۲۵ بار اقدام به دریبل زدن بازیکنان حریف کرد و ۸ مرتبه موفق بود. چنین آماری در ۲۰ سال اخیر فوتبال اسپانیا بی‌سابقه بوده است. او رکورد خودش در این فصل را که ۲۲ اقدام به دریبل مقابل سوسیه‌داد در ماه ژانویه بود، بهبود بخشید.

خیرونا در بازی رفت هم موفق به توقف رئال در سانتیاگو برنابئو شده بود و آخرین حضورش پیش از این در لالیگا مقابل رئال در سال ۲۰۱۹ با برتری ۲ بر یک در خانه کهکشانی‌ها همراه شده بود. این تیم بقایش در سطح اول برای فصل آینده به صورت بالقوه قطعی شده و بهترین نرخ پیروزی و همچنین نرخ گلزنی مقابل یک حریف در تاریخ لالیگا با انجام حداقل ۶ بازی را مقابل رئال مادرید دارد.

خیرونا در مدت زمان حضورش در سطح اول فوتبال اسپانیا، موفق شده ۵۰ درصد بازی‌هایش با رئال مادرید را با پیروزی پشت سر بگذارد و نرخ به ثمر رساندن ۲.۱۶ گل به ازای هر بازی، به عبارت دقیق‌تر ۱۳ گل در ۶ بازی مقابل کهکشانی‌ها را به ثبت رسانده است.

با این نتیجه اگر بارسلونا چهارشنبه‌شب موفق به کسب پیروزی مقابل رایو وایکانو شود، اختلاف امتیاز ۲ تیم در صدر جدول به ۱۴ امتیاز خواهد رسید و شاگردان ژاوی این شانس را خواهند داشت تا ۴ هفته آینده، بدون توجه به نتایج رئال مادرید قهرمانی‌شان در لالیگا را روی کاغذ هم رسمی کنند. چنانچه در ۴ هفته پیش‌رو رئال مادرید باز هم امتیاز از دست دهد و بارسلونا موفق به کسب برتری در بازی‌ها شود، قهرمانی شاگردان ژاوی هر بار به مدت ۹۰ دقیقه تسریع بخشیده خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی