تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
وال‌استریت ژورنال با طرح زوال سلامتی او اعلام کرد

بایدن ۸۰ ساله نباید نامزد انتخابات آمریکا شود!

نشریه وال‌استریت ژورنال آمریکا در مطلبی نوشت که جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده به دلیل زوال سلامتی‌اش نباید نامزد انتخابات ۲۰۲۴ شود.

کد خبر: ۱۴۸۵۰۹
۱۷:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

بایدن نباید نامزد انتخابات آمریکا شود!

دیدارنیوز: به نوشته وال‌استریت ژورنال، انتخاب یک نامزد ۸۰ ساله برای چهار سال ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند یک «اشتباه تاریخی» باشد.

وال‌استریت ژورنال می‌گوید بایدن نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده نامزد شود. این درحالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، احتمالا این هفته نامزدی خود را برای انتخابات پیش‌رو اعلام خواهد کرد. او هفته گذشته در فرودگاه برلین و در جریان دیدار از جمهوری ایرلند، بار دیگر اعلام کرد که به‌زودی آمادگی‌اش را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ رسما اعلام خواهد کرد.

وال‌استریت ژورنال کهولت سن را دلیل اظهارنظر خود اعلام کرد و نوشت که افول سلامتی بایدن «آشکار» است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مردم ایالات متحده درک می‌کنند که انتخاب یک نامزد ۸۰ ساله برای چهار سال ریاست‌جمهوری این کشور می‌تواند یک «اشتباه تاریخی» باشد. موضوعی که به نوشته این روزنامه، ظاهرا خود جو بایدن حاضر نیست آن را بپذیرد.

این روزنامه در ادامه افزود: «با توجه به اینکه دور دوم ریاست‌جمهوری جو بایدن در ۸۶ سالگی او به پایان می‌رسد، درخواست از مردم برای انتخاب چنین فردی اقدامی پرخطر و خودخواهانه است.»

بنا به ادعای وال‌استریت ژورنال، کاخ سفید «تلاش زیادی» کرده است تا آنچه را به گمان برخی از «سلامت رو به افول» بایدن حکایت دارد، مخفی نگاه دارند، اما این موضوع «برای هر کسی که خود را به ندیدن نزند، آشکار است».

پیش‌تر، رونی جکسون، نماینده جمهوری‌خواه و پزشک سابق کاخ سفید، هم دولت کنونی ایالات متحده را متهم کرد که در پی معاینات پزشکی اخیر جو بایدن، حقیقت را در مورد سلامتی روانی او پنهان می‌کند. اشاره او به چکیده گزارش کاخ سفید از وضعیت سلامتی بایدن است که از «سرزندگی» و «سلامتی» رئیس‌جمهوری در سن ۸۰ سالگی حکایت داشت. بر اساس این گزارش، جو بایدن برای اجرای وظایف خود به‌عنوان رئیس‌جمهوری «کاملا مناسب» است.

رونی جکسون که در زمان دونالد ترامپ و باراک اوباما، روسای‌جمهور سابق آمریکا به‌عنوان پزشک کاخ سفید خدمت می‌کرد، با انتقاد شدید از این گزارش، گفت که در آن به سلامت روانی «روبه‌افول» او هیچ اشاره‌ای نشده است. حال آنکه به گفته جکسون، «بیشتر آمریکایی‌ها می‌توانند ببینند که سلامت روان بایدن روبه‌زوال است».

از سوی دیگر، گاف‌های جو بایدن در ماه‌های اخیر سوژه داغ بسیاری از رسانه‌ها شده است و امکان ادامه حضور او در کاخ سفید را از نظر بسیاری از آمریکایی‌ها، زیرسوال برده است.

وال‌استریت ژورنال همچنین افزود چنانچه بایدن زودتر اعلام کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نمی‌شود، به فرمانداران جوان دموکرات فرصت می‌دهد وارد میدان شوند و دونالد ترامپ را شکست دهند.

این در حالی است که هفته گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که جو بایدن برای تعدادی از حامیان برتر مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ دعوت‌نامه‌هایی اختصاصی ارسال کرده است. به گفته منابع مطلع، این دعوت به منظور سازماندهی مالی مبارزات انتخاباتی پیش از شروع رقابت‌های سال ۲۰۲۴ انجام شده است. گفته می‌شود بایدن کسانی را دعوت کرده است که در سال ۲۰۲۰، بیش از یک میلیون دلار برای راه‌اندازی کارزار انتخاباتی او کمک مالی کرده بودند.

وال‌استریت ژورنال بهترین دلیل برای نامزد نشدن بایدن را «میهن‌پرستی» خوانده و با استناد به تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ هیلاری کلینتون، آمادگی بایدن را زیرسوال برده است. اشاره این روزنامه به تبلیغی است که در آن هیلاری کلینتون می‌گفت در شرایط بحرانی، نیمه شب و ساعت ۳ بامداد تلفن به دست خواهد بود و سوال وال‌استریت از بایدن این است که آیا پیرمرد ۸۴ ساله می‌تواند ساعت ۳ بامداد به جایی تلفن بزند؟

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی