تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نماینده مجلس: کوتاهی‌ وزارت نیرو در حق زاینده رود عمیق است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس و عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه کوتاهی‌های وزارت نیرو در حق زاینده رود عمیق است، گفت: سیراب شدن زاینده رود حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد، اما در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب برای احیای آن حقابه تعلق گرفته است که همیشگی نیست.

کد خبر: ۱۴۸۴۶۳
۲۱:۱۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

نماینده مجلس: کوتاهی‌های وزارت نیرو در حق زاینده رود عمیق است

دیدارنیوز: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توانایی مسئولان اجرایی در بهره گیری از ظرفیت سیلاب‌ها، گفت: سیراب شدن زاینده رود حدود ۲میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد، اما در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب برای احیای آن حقابه تعلق گرفته است که همیشگی نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی، در مورد جاری شدن آب به زاینده رود و دائمی بودن آن، گفت: آب جاری شده برای جان گرفتن زاینده رود به اندازه کافی نیست، سیراب شدن زاینده رود حدود ۲میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد، اما در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب برای احیای آن حقابه تعلق گرفته است که همیشگی نیست.

کوتاهی‌های وزارت نیرو در حق زاینده رود عمیق است

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کوتاهی‌های وزارت نیرو، افزود: وزارت نیرو وظایفی در راستای پمپاژ آب داشته است که متاسفانه انجام نداده و حقابه مورد نیاز این رودخانه تاکنون تامین نشده است، در حال حاضر هم این آب به صورت موقتی به زاینده رود رها شده است.

ناعدالتی در پرداخت حقابه کشاورزان نمایان است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناعدالتی در پرداخت حقابه مورد نیاز کشاورزان، یادآور شد: نه تنها زاینده رود به حقابه مورد نیاز خود نرسیده، بلکه در حق کشاورزان نیز اجحاف شده است. در حدود ۳۰ سال گذشته کشاورزان به میزان ۸۰ میلیون مترمکعب آب خریداری کرده بودند که متاسفانه تاکنون ۲ میلیون مترمکعب هم دریافت نکرده‌اند و در این عرصه شرایط ناخوشایندی را شاهد هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان، تاکید کرد: سیلاب‌ها و بارندگی‌های اخیر راهی برای احیای زاینده رود و سایر دریاچه‌ها و تالاب‌های خشک کشور است، اما همت مسئولان را می‌طلبد که متاسفانه این همت را تاکنون مشاهده نکرده‌ایم، مسئولان و متولیان امر در تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اخیر باید از ظرفیت باران و نزولات آسمانی حداکثر استفاده را بکنند، اما استفاده لازم و کافی نمی‌شود و شاهد تبخیر و یا سرازیر شدن آن‌ها به آب‌های آزاد هستیم.

به نقل از خانه ملت، حاجی دلیگانی خشکی زاینده رود و عدم توانایی بهره گیری از ظرفیت‌های آبی کشور را عامل فرونشست در اصفهان دانست و خاطر نشان کرد: بی توجهی‌های متعدد به خشکی زاینده رود در کنار ناتوانی در بهره گیری بارندگی‌ها، سناریوی فرونشست را برای اصفهان تعریف کرده است که متاسفانه اصفهان را جزو یکی از استان‌های رتبه دار فرونشست زمین قرار داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی