تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در واکنش به محدودیت‌های طالبان علیه زنان مطرح شد

کرزی: بسته‌ماندن مدارس دخترانه مانع بزرگ پیشرفت است

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به محدودیت‌های طالبان علیه دختران و زنان این کشور، ممنوعیت آموزش زنان و دختران را مانع بزرگ پیشرفت و خودکفایی این کشور دانست.

کد خبر: ۱۴۸۴۴۶
۱۶:۳۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

کرزی: بسته‌ماندن مدارس دخترانه مانع بزرگ پیشرفت است

دیدارنیوز: رئیس جمهور سابق افغانستان در پیامی خواستار بازگشایی مدارس دخترانه و آغاز گفتگو‌های ملی برای تضمین صلح و ثبات در این کشور شد.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با انتشار پیامی بار دیگر بر لزوم بازگشایی مدارس دخترانه و بازگشت دانشجویان زن به دانشگاه‌ها تأکید کرد و ممنوعیت آموزش زنان و دختران را مانع بزرگ پیشرفت و خودکفایی این کشور دانست.

کرزی در رشته توئیتی نوشت: به یقین اگر خواهران و دختران ما به زیور علم و دانش آراسته شوند، نه تنها از احتیاج به بیگانگان نجات خواهیم یافت، بلکه نسل‌های آینده ما متکی به خود بوده و زندگی مرفه، با عزت و آرام خواهند داشت.

وی افزود: یکبار دیگر از حکومت سرپرست اسلامی می‌خواهم تا برای یک افغانستان مترقی، مستقل و خودکفا هر چه زودتر در‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بگشاید و زمینهٔ برگشت زنان به کار را فراهم سازد تا خواهران و دختران ما به حقوق مسلّم خود دست یابند و کشور ما از احتیاج و عقب‌ماندگی نجات یابد.

رئیس جمهور سابق افغانستان در ادامه نیز از هیئت حاکمه خواست تا به منظور تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان به طور فوری روند گفتمان ملی را آغاز کند.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی سابق افغانستان نیز در پیامی اظهارداشت برای حل چالش‌ها و مشکلات موجود در افغانستان باید به خواست‌های اساسی اکثریت مردم افغانستان مانند تأمین عدالت اجتماعی، رعایت حقوق اساسی شهروندان، مشارکت همگانی و حق تحصیل و کار برای دختران و زنان رسیدگی شود تا افغانستان بتواند به‌سوی ثبات اجتماعی و اقتصادی پایدار، قدم بردارد.

وی همچنین با اشاره به بحران انسانی جاری در افغانستان از جامعه بین‌الملل و نهاد‌های امدادرسان خواست تا به کمک و حمایت خویش از مردم افغانستان ادامه دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی