تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام

پرسپولیس ۱ - استقلال ۰؛ ضربه فنی با «عیسی»!

در مهم‌ترین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۶:۰۰ در ورزشگاه آزادی به دیدار هم رفتند که تیم یحیی با گل عیسی آل‌کثیر و دفاعی عالی سه امتیاز بزرگ گرفت و به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار شد.

کد خبر: ۱۴۸۴۴۴
۱۵:۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

پرسپولیس ۱ - استقلال ۰؛ ضربه فنی با «عیسی»!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر فوتبال ایران از سد استقلال گذشت تا یحیی گل محمدی شکست تلخی به ریکاردو ساپینتو پرتغالی تحمیل کند.

پس از تساوی دو تیم در نیمه اول این دیدار پرهیجان و پراسترس، یک تعویض مهم از یحیی نتیجه و روند بازی را عوض کرد. عیسی آل‌کثیر از ابتدای نیمه دوم به جای مهدی عبدی به زمین آمد و تنها پنج دقیقه پس از ورود، روی پاس مهدی ترابی و هنرنمایی خود شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که پس از برخورد توپ به تیر، وارد دروازه حسینی شد تا نیمی از ورزشگاه غرق در شادی شود.

در ادامه استقلال برای فرار این شکست به آب و آتش زد، اما دفاع قدرتمند پرسپولیس با هدایت گولسیانی، اجازه نداد تا قایدی و یارانش به گل تساوی برسند و سه امتیاز بزرگ و حساس به سرخ‌ها رسید.

به این ترتیب، پرسپولیس با ۵۷ امتیاز موقتا به صدر جدول رسید و باید در انتظار نتیجه دیدار فردای سپاهان و ملوان باشد.

استقلال هم ۵۵ امتیازی ماند و در جایگاه سوم قرار دارد.

پرسپولیس ۱ - استقلال ۰؛ ضربه فنی با «عیسی»!

گزارش لحظه به لحظه دربی ۱۰۰ را دنبال کنید:

گل‌ها و دقایق حساس بازی:

پرسپولیس یک - استقلال صفر (دقیقه ۵۰: عیسی آل کثیر): پاس در عمق عالی مهدی ترابی در محوطه به عیسی رسید و آل‌کثیر با خونسردی بالا سر توپ زد و عارف غلامی جا ماند و ضربه این مهاجم پس از برخورد به حردانی و تیرک عمودی وارد دروازه استقلال شد.

دقیقه ۱: بازی با هیجان بالایی آغاز شد و بازیکنان دو تیم برای حمله به سمت دروازه‌ها آماده می‌شوند.

دقیقه ۵: پس از هجوم استقلالی‌ها به محوطه جریمه پرسپولیس، قایدی و آبی‌ها معتقد به خطای هند پنالتی بودند که پیام حیدری، داور ادامه بازی را اعلام کرد.

صحنه‌ای که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند

دقیقه ۸: مهدی قایدی با استفاده از سرعت و تکنیک بالای خود یک تنه دفاع پرسپولیس را بهم ریخت، اما در نهایت سودی برای استقلال نداشت.

دقیقه ۹: مهدی ترابی به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد که مدافعان آبی‌پوش اجازه ادامه حرکت این بازیکن را ندادند.

دقیقه ۱۹: عارف غلامی مدافع استقلال پس از دومین خطایش روی مهدی عبدی، بالاخره اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۲۱: نفوذ خطرناک مهدی ترابی به خط دفاع استقلال با پاس عرضی این بازیکن همراه بود، اما بازیکنی از پرسپولیس نبود تا توپ را گل کند و عارف غلامی آن را دفع کرد.

دقیقه ۲۸: پرسپولیس روی دروازه استقلال خیمه زد، اما کرنر و حملات آن‌ها نتیجه‌ای نداشت و منجر به ضدحمله برای تیم ساپینتو شد که سرلک با خطا روی قایدی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۳۸: سعید صادقی بازیکن تکنیکی پرسپولیس یک تنه از سمت راست به دفاع استقلال زد که شوت او را حسینی دفع کرد و در ادامه یامگا به عبدی اجازه شوتزنی نداد و بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه سرنگون شد.

صحنه‌ای که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای پنالتی روی عبدی داشتند

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه ۵۰: آل‌کثیر بازیکن تعویضی پرسپولیس در نیمه دوم گل اول را به ثمر رساند.

آل‌کثیر پس از گلزنی برابر استقلال پیراهن خودش را درآورد و شادی کرد.

 

دقیقه ۶۹: اشتباه در خط دفاعی پرسپولیس توپ را به مهدی قایدی هدیه کرد که ضربه این بازیکن را بیرانوند در اختیار گرفت.

فن «فیتو» رضا میرزایی روی سعید صادقی!

دقیقه ۸۰: یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه پرسپولیس اعلام شد که ضربه قایدی به تور دروازه بیرانوند نرسید و کرنر شد.

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

 

ساعت ۱۵:۵۹/ آخرین دربی بدون کمک داور ویدیویی؟

ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم این آخرین دربی بدون VAR باشد. البته یک نکته را نیز باید بگویم؛ ورزشگاه آزادی هنوز برای تجهیز این مسئله کار مهمی انجام نداده است. ورزشگاه‌های نقش جهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر و مس رفسنجان از نظر کار برای VAR در حال تلاش هستند و هنوز ورزشگاه آزادی از آن‌ها عقب‌تر است.

ساعت ۱۵:۵۵/ سرنوشت یحیی پس از دربی؟

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه نتیجه دربی تأثیری در سرنوشت گل‌محمدی دارد، عنوان کرد: گل‌محمدی سال آینده هم با ما قرارداد دارد. قرار نیست نتیجه یک بازی در حضور یا عدم حضور یک مربی نقش داشته باشد. هر نتیجه‌ای ممکن است در فوتبال رقم بخورد.

درویش با اشاره باز شدن در‌های طبقه دوم ورزشگاه اظهار داشت: قسمت‌های ناامن را بسته‌اند و بخش‌های دیگر باز شده است.‌ای کاش این اتفاق زودتر رخ می‌داد.

ساعت ۱۵:۵۲/ نمایی از ورزشگاه آزادی پیش از مصاف استقلال و پرسپولیس

دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام!

ساعت ۱۵:۴۸/ به زنان اجازه ورود ندادند! 

خبرگزاری مهر نوشت: تعدادی از بانوان هوادار استقلال و پرسپولیس آمده بودند تا شاید بتوانند وارد ورزشگاه شوند. این افراد با دستور عوامل انتظامی مجبور شدند اطراف ورزشگاه را ترک کنند!

به گزارش دیدارنیوز، مسوولان ورزش کشور و برخی مقامات سیاسی بارها به بهانه آماده نبودن زیرساخت‌ها مانع ورود زنان به ورزشگاه‌ها شده‌اند اما مردان به راحتی می‌توانند به ورزشگاه بروند.

ساعت ۱۵:۴۴/ بلیت چهار میلیونی!

شایعات حاکی از آن است که بلیت طبقه اول ورزشگاه آزادی در بازار سیاه به قیمت چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت بلیت این جایگاه ۱۵۰ هزار تومان است.

ساعت ۱۵:۴۲/ رژه جیمی جامپ‌ها!

یکی از هواداران استقلال به شکل جیمی جامپ وارد زمین شد و قصد رفتن به سمت سیدحسین حسینی دروازه‌بان آبی‌پوشان را داشت که مأموران یگان ویژه مانع این کار شدند. این اتفاق باعث درگیری لفظی سنگربان استقلال و مأموران شد.

همچنین جیمی جامپ دیگری در قالب هوادار پرسپولیس قصد دیدار با علیرضا بیرانوند داشت که توسط مأموران انتظامی اجازه ورود به زمین را پیدا نکرد.

ساعت ۱۵:۳۹/ واکنش به بازار سیاه بلیت‌فروشی در دربی ۱۰۰

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در حاشیه بازی استقلال و پرسپولیس درباره فروش بلیت‌های این دیدار در بازار سیاه گفت: این نشان می‌دهد که فوتبال خیلی علاقه‌مند دارد!

مهدی در واکنش به انتقادات درباره عدم استفاده از همه ظرفیت ورزشگاه آزادی و اتفاقاتی که برخلاف سایر ورزشگا‌هاست، گفت: برای این موضوع باید در جایی دیگر غیر از سازمان لیگ تصمیم‌گیری شود.

ساعت ۱۵:۳۱/ جیمی جامپِ پرسپولیسی با ورود مأموران انتظامی از رسیدن به بیرانوند ناکام ماند

ساعت ۱۵:۳۰/ مجوز ورود تماشاگران به طبقه دوم ورزشگاه صادر شد

پس از تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی در فاصله یک ساعت تا آغاز بازی، مجوز ورود تماشاگران به طبقه دوم صادر شد.

با اعلام رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باتوجه به تکمیل ظرفیت طبقه پایین هواداران می‌توانند در طبقه دوم ورزشگاه حضور پیدا کنند

ساعت ۱۵:۲۵/ دوست داشتیم ورزشگاه مملو از جمعیت باشد

بیژن طاهری، سرپرست تیم استقلال در حاشیه دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار گفت: شرایط بسیار خوب است و امیدواریم امروز هم روند رو به رشد خود را ادامه دهیم. بازی بسیار حساس است و فکر نمی‌کنم در ۹۹ دربی گذشته، دربی حساس‌تر از امروز باشد. امیدوارم ۳ امتیاز بازی را کسب کنیم و پیروزی را به هواداران‌مان تقدیم کنیم.

او در ادامه گفت: دلمان می‌خواست که مانند دربی‌های گذشته ورزشگاه مملو از جمعیت باشد، اما متاسفانه تعداد محدود است. از اول به فکر برد بودیم و ۱۰ بازی روند رو به رشد داشتیم و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد.

ساعت ۱۵:۲۴/ بلیت فروشی طبقه دوم آزادی! 

از لحظاتی پیش بلیت فروشی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی آغاز شده است.

در حالی که اعلام شده بود تنها ۱۵ هزار بلیت برای بازی پرسپولیس و استقلال فروخته خواهد شد، اما از همین حالا بلیت فروشی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی اغاز شده و علاقه مندان می‌توانند بلیت را تهیه کنند.

۱۵:۲۱/ تصاویری از بازیکنان استقلال پیش از مصاف با پرسپولیس

دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام!
 
دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام!
 
دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام!

 

ساعت ۱۵:۰۳/ ورود با پرچم تاج و شعار برای کریمی ممنوع!

در حالی که کمتر از یک ساعت تا شروع دربی حساس پایتخت باقی مانده، گفته می‌شود هواداران استقلال اجازه ندارند پرچمی که نام تاج در آن درج شده به ورزشگاه ببرند و لیدرهای پرسپولیس هم شعار برای علی کریمی را ممنوع کرده‌اند!

ساعت ۱۵:۰۰/ ترکیب سرخابی‌ها مشخص شد

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، مهدی عبدی، وحید امیری

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی، پیمان بابایی

 

هجوم تماشاگران به آزادی

در حالی که اعلام شد نهایتا ۱۵ هزار تماشاگر می‌توانند در این بازی حضور داشته باشند اما قابل پیش‌بینی بود که امروز تعدادی از تماشاگرانی که نتوانسته‌اند بلیت بازی را تهیه کنند به سمت ورزشگاه بروند. خبرهایی مبنی بر حضور برخی تماشاگران از بدون بلیت از طریق در اصلی ورزشگاه منتشر شد که تایید آن میسر نیست.

نکته دیگر این است که حضور زنان در ورزشگاه نیز امکان‌پذیر نشد و این بازی هیجان‌انگیز بدون بانوان آغاز خواهد شد. 

ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، مهدی عبدی، وحید امیری
 
ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، محمد محبی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری
 

پیروز قربانی: این بازی زیباست

با پیروز قربانی کارشناس فوتبال درباره بازی امروز صحبت کردیم. او در رابطه با اینکه تیم‌ها ترجیح می‌دهند در دربی به نتیجه تساوی برسند، گفت: بر عکس تصور اینکه هوادارها فکر می کنند تیم‌ها دوست دارند این بازی به تساوی برسد، سرخابی‌ها دوست دارند این بازی را ببرند چون هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند.

او ادامه داد: «به هر حال سپاهان هم یک ضلع دیگر کورس قهرمانی است و اگر استقلال و پرسپولیس برای تساوی بازی کنند در حقیقت مسیر قهرمانی سپاهان را هموار می‌کنند». قربانی معتقد است که دربی ۱۰۰ تماشاگر پسند خواهد شد: «به نظرم اینکه این بازی باید یک برنده داشته باشد باعث می شود که بازی زیبایی را شاهد باشیم.»

او ادامه داد: «به نظر من هر دو تیم با همان سیستم همیشگی خودشان به زمین می آیند، پرسپولیس۲ـ۴ـ۴ بازی می کند و استقلال هم سیستم پایه اش ۳ـ۳ـ۴ است. تیمی برنده زمین خواهد بود که بتواند در جا به جایی‌هایش در زمین، برتری عددی درست کند.»

دربی با هیجان ۱۰۰؛ جان برای جام!

از پیروز قربانی در مورد خط حمله استقلال که بهترین خط حمله لیگ است سوال کردیم. او پاسخ داد: «در مقام مقایسه، مهاجمان استقلال به مدافعان حریف برتری دارند. مدافعان پرسپولیس هم باید اجازه ندهند به فوروادها در شرایط ایده‌آل توپی برسد و بتوانند در فاز دفاعی برتری عددی درست کنند. البته استقلال بر خلاف پرسپولیس در دفاع نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد.»

او در پایان گفت: «روی کاغذ، استقلال به لحاظ خط حمله خلاقی که دارد به پرسپولیس برتری دارد، اما به طور حتم پرسپولیسی ها هم برای خنثی کردن تاکتیک استقلال برنامه دارند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی