تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بارندگی شدید در کردستان؛ مراقب صاعقه باشید

همزمان با بارندگی شدید؛ احتمال لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه در استان کردستان پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۱۴۸۴۳۴
۱۱:۴۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

بارندگی شدید در کردستان؛ مراقب برخورد صاعقه باشید

دیدارنیوز: براساس اعلام هواشناسی امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، سمنان، ایلام، لرستان، دامنه‌ها و ارتقاعات البرز و زاگرس مرکزی رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

فردا دوشنبه نیز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور رگبار و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در همین زمینه رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی پرداخت و با اشاره به نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد بارش شدید در سطح استان به ویژه سنندج بوده و پدیده غالب افزایش پوشش ابر و وزش باد در بعدازظهر نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تا اواخر امروز امکان بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد، گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه شاهد عبور موجی از نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهاً شدید، در بعضی از ساعات رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ خواهد شد.

صدیقی با اشاره به صدور اخطار زرد هواشناسی در کردستان، هشدار داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان در انتظار است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در طول روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بر روی عراق، شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی این مناطق وجود داشته و انتقال بخشی از آن به سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادر‌های مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست؛ بنابراین انتظار می‌رود شهروندان از تردد‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد، تجهیزات و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو را به همراه داشته باشند.

صدیقی همچنین؛ بر ضرورت خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها در نواحی سردسیر تأکید کرد.

از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی، بارش‌ها در برخی از نقاط استان آغاز و از بامداد امروز کم کم شدت گرفته و اکنون در سنندج شاهد بارندگی شدید هستیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی