تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رفتار‌های رادیکال جامعه را بی حجاب‌تر می‌کند، دین‌داری مردم هیچ ربطی به حکومت ندارد

فاضل میبدی: امام جمعه قشم آبروی دین را برده است

فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسالت‌های مهم را ول کرده‌اند و فکر و ذکرشان دخالت در دین‌داری مردم است، گفت: واقعا مانده‌ام امام جمعه قشم وقتی شخصا اقدام به بستن مغازه‌های مردم می‌کند، چطور نمی‌داند این کار هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است و هم خلاف عرف و آبروی دین را می‌برد. برای من عجیب و سوال است که چرا حاکمیت اعتراض نمی‌کند. مگر می‌شود در قبال این رفتار قبیح سکوت کرد.

کد خبر: ۱۴۸۴۱۲
۰۸:۱۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

فاضل میبدی: امام جمعه قشم آبروی دین را برده است

دیدارنیوز: محمدتقی فاضل میبدی می‌گوید: امام جمعه قشم وقتی شخصاً اقدام به بستن مغازه‌های مردم می‌کند، چطور نمی‌داند این کار هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است و هم خلاف عرف و آبروی دین را می‌برد.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌گو با رویداد۲۴ در واکنش به رفتار‌های افراطی به بهانه مقابله با بی‌‍حجابی که به کرات مشاهده می‌شود، گفت: این روز‌ها خبر‌های زیادی درباره چگونگی برخورد با بی‌حجابی به گوش می‌رسد تا از این طریق با این پدیده مقابله کنند. این همه سعی شبانه‌روزی در حالی است که دین‌داری مردم هیچ ربطی به حکومت ندارد. در واقع مردم باید مسائل دینی را با اختیار و اعتقاد و نه با زور انجام بدهند. اینکه حاکمیت دنبال ضرب و زور برای دینداری مردم باشد، بدعتی غلط است که حتماً مردم را نسبت به دین و دین‌داری سرد خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حکومت اگر حکومتی اسلامی است، باید امور را با باید‌ها و نباید‌های اسلامی مدیریت کند و در رفتار هم لحاظ کند که دخالت در امور دینی و اعتقادی مردم کار غلطی محسوب می‌شود و در هیچ کجا هم از اسلام چنین اجازه‌ای را به تصمیم‌گیران حکومت اسلامی نداده است، چون این روش موجب می‌شود مردم نسبت به شعائر دینی و حتی اصلِ دین بدبین شده و زاویه پیدا کنند.

او می‌گوید: برخی چهره‌ها از تریبون‌های رسمی نظام تندروی‌هایی می‌کنند و کار‌هایی عجیب و غریب می‌کنند؛ مثلا واقعاً مانده‌ام امام جمعه قشم وقتی شخصاً اقدام به بستن مغازه‌های مردم می‌کند، چطور نمی‌داند این کار هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است و هم خلاف عرف و آبروی دین را می‌برد. این رفتار‌ها با هیچ دلیل و بهانه‌ای پذیرفتنی نیستند و به همین دلیل لازم است سیستم جلوی این کار‌های زشت، وقیح، قبیح و غلط را بگیرد. برای من عجیب و سوال است که چرا حاکمیت اعتراض نمی‌کند. مگر می‌شود در قبال این رفتار قبیح سکوت کرد. توصیه‌ام به تندرو‌ها این است که اگر می‌خواهید حجاب را اینطوری درست کنید، این کار‌های شما از بی حجابی بسیار بسیار بدتر و منکرتر است.

فاضل میبدی در ادامه گفت: در حالی این روز‌ها کمر همت برای تعیین تکلیف برای مردم بسته‌اند؛ این در حالی است که کار مهم حکومت ایجاد امنیت در جامعه، تزریق آرامش معیشتی به مردم از طریق جلوگیری از تورم، برقراری ارتباط با دنیا با سیاست خارجی است تا بتوانند مطالبه‌های به حق مردم را برآورده کنند. اما رسالت‌های مهم را ول کرده‌اند و فکر و ذکرشان دخالت در دین‌داری مردم است که این کار به بیراهه رفتن است.

او می‌گوید: نکته نگران‌کننده و تاسف‌آور این است که سیستم با قضایا خطی و سیاسی برخورد می‌کند. مثلا رسانه‌ای که ممکن است منسوب به حکومت باشد، هر چقدر توهین کند و تهمت بزند و مطالب غلط بنویسد، کسی کاری به کارش ندارند. اما کافی است، روزنامه‌ای مستقل انتقاد کوچکی را مطرح کند، به شدت برخورد می‌کنند؛ در حالی که این روش، روشی غلط است. در واقع مطبوعات و روزنامه‌نگاران باید بدون هیچ تهدیدی وقایع را انعکاس بدهند. تاًکید این است، رفتار‌های رادیکال جامعه را بی حجاب‌تر می‌کند که این حالت به حکومت ضرر زده و هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌کند و نتیجه‌ای هم به همراه نخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی