تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دولت سیزدهم همچنان در مدار محدودسازی برای مردم ایران

وزیر‌ ارتباطات موافق رفع فیلترینگ نیست!

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت رئیسی که مشخص نیست وظیفه او توسعه و گسترش ارتباطات است یا قطع آن(!) به تازگی گفته موافق رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب از جمله اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و .. در ایران نیست؛ شبکه‌هایی که خود مسوولان هر روز از آن استفاده می‌کنند اما برای مردم فیلتر است و با فیلترشکن هم به سختی ارتباط خود را با دوستان، خانواده و .. حفظ می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۸۳۹۲
۱۳:۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

وزیر‌ ارتباطات موافق رفع فیلترینگ نیست!

دیدارنیوز: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام به او سپرده شود آیا امروز موافق رفع فیلتر است گفت: «نه موافق نیستم.»

عصر ایران گزارش داده وزیر ارتباطات بعد از نمازعید فطر در جمع شماری از مردم درباره رفع فیلتر گفت: «تصمیم گیری در این باره در حوزه او نیست.» با این حال او گفته اگر تصمیم‌گیری برعهده او بود، موافق رفع فیلتر نیست.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده یکی از حضار انتقاد کرد چرا وزارت ارتباطات همه فیلترشکن‌ها را نمی‌بندد و زارع‌پور به این سوال چنین جواب داد: «اگر این کار شود در اینترنت کشور اختلال ایجاد می‌شود.»

از پاییز سال گذشته تا امروز اینستاگرام و واتساپ و همچنین گوگل‌پلی فیلتر شده‌اند و به‌نظر نمی‌رسد که قصدبازگشایی هیچ‌یک از آن‌ها در دستور کار دولت باشد. از بین این سه مورد، پیش‌تر پیش‌تر وزیر ارتباطات، «عیسی زارع‌پور» فقط نظر شخصی خود درباره رفع فیلتر گوگل‌پلی را گفته بود: «نظر تخصصی من این است که گوگل‌پلی باز شود و آن را دنبال می‌کنیم.»

حال به نظر می‌رسد نظر تخصصی زارع‌پور برای دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اپ متفاوت است. زارع‌پور خیلی کم درباره فیلترینگ و رفع فیلترینگ صحبت می‌کند و معمولاً رسیدگی به این موضوع را در حیطه کاری خود نمی‌بیند. او همواره اعلام کرده فیلترینگ دست او نیست؛ جمله‌ای که از منظر حقوقی اشتباه نیست و در واقعیت هم فیلترینگ به‌طور تمام و کمال در دست وزارت ارتباطات قرار ندارد.

عیسی زارع‌پور در یکی از آخرین مصاحبه‌های رسانه‌ای خود با ایسنا اعلام کرد: «در شرایط فعلی که این محدودیت ناخواسته ایجاد شده است و دوستان امنیتی تشخیص دادند، ما وظیفه داریم فضا را برای کسب‌وکار‌های مردم فراهم کنیم.» درواقع زارع‌پور تأکید کرده است که این محدودیت‌ها به‌هر دلیلی ایجاد شده و حالا وظیفه او به‌عنوان وزیر ارتباطات این است که فضا را برای کسب‌وکار‌های مردم فراهم کند. درواقع به‌نظر می‌رسد زارع‌پور این فیلترینگ را با همه تبعاتش پذیرفته و حالا تنها کاری که از دستش برمی‌آید، این است که فضای کسب‌وکار‌های مردم را درست کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی