تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نماینده بابلسر در مجلس اعلام کرد

تماس‌های عجیب با نمایندگان برای انصراف از استیضاح خاندوزی!

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس روایتی عجیب از انصراف نمایندگان برای استیضاح احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم بیان کرده و گفته: با مواردی که واقعا شایسته نیست که من اینجا ذکر کنم بسیاری از نمایندگان منصرف شدند!

کد خبر: ۱۴۸۲۸۰
۱۰:۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲

تماس‌های عجیب با نمایندگان برای انصراف از استیضاح خاندوزی!

دیدارنیوز: نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که ما برای استیضاح وزیر اقتصاد انجام دادیم، با مواردی که واقعا شایسته نیست که من اینجا ذکر کنم بسیاری از نمایندگان منصرف شدند، به اعتقاد من چنین امری شایسته و بایسته این مجلس نیست.

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان متقاضی استیضاح سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در واکنش به پس گرفته شدن تعدادی از امضاء‌های تقاضای استیضاح و از حدنصاب افتادن آن، گفت: اولا برای خودم متاسفم که متاسفانه نتوانستیم استیضاح وزیر اقتصاد را به سرانجام برسانم. نکته دوم اینکه تمام سعی خود را خواهیم کرد که مجدد استیضاح را مطرح کرده و به صحن مجلس بیاوریم.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم، برای استیضاح وزیر اقتصاد، با مواردی که واقعا شایسته نیست که من اینجا ذکر کنم بسیاری از نمایندگان منصرف شدند.

باقرزاده در ادامه عنوان کرد: به اعتقاد من چنین امری شایسته و بایسته این مجلس نبود و نیست که امروز مردم ما در مشکلات عدیده اقتصادی در حوزه معیشت به‌سر می‌برند و با گرانی قابل توجهی مواجه هستند، مشکلات فراوانی وجود دارد و در چنین شرایطی اقدام مناسبی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: ممکن است دوستان بگویند این‌ها به وزیر اقتصاد ارتباط ندارد، پس وزیر اقتصاد چه کاره است؟ اصلا دوستان دولت بیایند روشن کنند که بالاخره نقش وزارت اقتصاد کجاست؟ این بانک‌ها که همه می‌گویند عامل بسیاری از مشکلات هستند، خب چه کسی باید رسیدگی و ساماندهی کند؟ وقتی بحث می‌شود می‌گویند که ربطی به وزیر اقتصاد ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تاکید کرد: این فرافکنی‌ها خوب نیست، اینکه مسئولیت را گردن دیگران بیندازیم کار درستی نیست. امروز ما معتقدیم که عمده مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مدیران ناکارآمدی است که در وزارت اقتصاد از بالا تا پایین حضور دارند.

وی افزود: ما متاسفیم که این اتفاق رخ نداد، ولی به عنوان قولی که به مردم دادیم و آن قسمی که خوردیم در جهت پیگیری مشکلات مردم، چون منشاء بسیاری از این ناکارآمدی‌ها و مشکلات را در این وزارتخانه می‌بینیم حتما پیگیری خواهیم کرد که ان‌شاء‌الله این اتفاق مجدد به جریان بیفتد، ولی متاسفانه در پیگیری‌هایی که دوستان انجام دادند، استیضاح را از عدد انداختند.

نماینده مردم بابلسر در رابطه با عدد کلی امضا‌های استیضاح گفت: از تعداد کلی امضا‌های متقاضیان استیضاح اطلاع دقیق ندارم، اما تعداد امضا‌ها زیاد بود، ولی الان می‌گویند امضا‌ها به ۹ امضاء یعنی کمتر از ۱۰ امضاء و حدنصاب مورد نیاز برای طرح استیضاح در صحن مجلس رسیده است.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که «فارغ از تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌ها برای جلوگیری از استیضاح که غیرمستقیم مورد اشاره شما هم بود و با اسامی مختلفی از جمله تعامل، لابی و یا زدوبند از آن یاد می‌شود، از درون مجلس از سوی اشخاصی، چون رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی که گفته می‌شود از حامیان خاندوزی هستند رایزنی یا پیگیری وجود داشت؟»، عنوان کرد: برای پس گرفتن امضاء از جا‌های مختلفی با ما تماس گرفته شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی