تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
فرمانده نیرو‌های واکنش سریع پس از گفتگو با وزیر خارجه آمریکا خبر داد

آتش‌بس ۲۴ ساعته در سودان

پس از درگیری‌های شدید و نظامی اخیر در سودان، محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی، فرمانده نیرو‌های واکنش سریع سودان اعلام کرد که پس از گفتگو با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با پیشنهاد برقراری آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت موافقت کرده است.

کد خبر: ۱۴۸۲۴۱
۱۴:۰۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲

آتش‌بس ۲۴ ساعته در سودان

دیدارنیوز: فرمانده نیرو‌های واکنش سریع سودان از موافقت خود با برقراری آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت در این کشور خبر داد.

به نقل از سی‌ان‌ان عربی، "محمد حمدان دقلو" معروف به حمیدتی، فرمانده نیرو‌های واکنش سریع سودان اعلام کرد که با پیشنهاد برقراری آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت موافقت کرده است.

وی گفت که این آتش‌بس با هدف ایجاد مسیر‌های امن برای خارج کردن غیرنظامیان و مجروحان از مناطق درگیری اجرایی می‌شود.

حمیدتی در ادامه گفت که پس از گفتگو با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با تصمیم آتش‌بس ۲۴ ساعته موافقت کرده است.

وی در ادامه نیرو‌های ارتش سودان به رهبری عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی این کشور را به نقض آتش‌بس و بمباران مناطق مسکونی پرجمعیت و همچنین به خطر انداختن جان غیر نظامیان متهم کرد.

حمیدتی همچنین گفت: منتظر گفتگو‌های بیشتر با وزیر خارجه آمریکا درباره نحوه برخورد با این نقض‌ها هستیم.

در مقابل ارتش سودان نیز در بیانیه‌ای در واکنش به اعلام آتش‌بس از سوی نیرو‌های واکنش سریع تاکید کرد: اعلام آتش بس ۲۴ ساعته توسط نیرو‌های واکنش سریع با هدف سرپوش گذاشتن بر شکستی است که ظرف چند ساعت متحمل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: ما وارد مرحله حساس و تعیین کننده‌ای شده‌ایم و تلاش‌های ما بر دستیابی به اهداف این مرحله در سطح عملیاتی متمرکز است.

در این بیانیه آمده است: از صحبت درباره آتش بس با وجود بسیج نیرو‌های دشمن در مِروی برای تامین امنیت فرود هواپیمای حامل کمک نظامی از سوی طرف‌های منطقه‌ای متعجب هستیم.

ارتش سودان در ادامه آورده است: دشمن نیروهایش را برای ورود به خارطوم از مناطق «نیالا»، «الفاشر»، «الجنینه» و «الطینه» در غرب سودان به حالت آماده‌باش درآورده است.

در همین حال وزارت خارجه سودان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: از سازمان ملل می‌خواهیم که نیرو‌های واکنش سریع را به دلیل ادامه جنگ در شهر‌ها و مناطق مسکونی محکوم کند.

درگیری‌های مسلحانه خشونت آمیز سودان که شنبه و در پی تشدید اختلافات میان البرهان و محمد حمدان دقلو آغاز شد، امروز سه شنبه درحالی وارد چهارمین روز خود شد که کمیته پزشکان این کشور اعلام کرد که طبق آخرین آمار ۱۴۴ غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

کمیته پزشکان سودان همچنین آخرین آمار مجروحان نظامی و غیرنظامی درگیری‌های روز‌های اخیر این کشور را ۱۴۰۹ تن اعلام کرد.

این کمیته همچنین اعلام کرد که وضعیت در سودان درحال بدتر شدن است چراکه برخی از بیمارستان‌ها به دلیل بمباران قادر به ارائه خدمت نیستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی