تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۶۰ حمله سایبری به اسرائیل در روز قدس؛ حملات از طرف هکر‌های ایرانی؟

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» گزارش داد که در روز جهانی قدس حدود ۶۰ حمله سایبری از جمله انهدام و خرابکاری در وب‌سایت‌های اسرائیلی انجام شده و این حملات از طرف هکر‌های ایرانی به وقوع پیوسته است.

کد خبر: ۱۴۸۱۰۱
۱۲:۳۴ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

۶۰ حمله سایبری به اسرائیل در روز قدس؛ حملات از طرف هکر‌های ایرانی؟

دیدارنیوز: رسانه‌های اسرائیلی از بزرگترین حملات سایبری به این رژیم طی سال‌های گذشته فقط در عرض دو روز و همزمان با روز جهانی قدس خبر دادند.

به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که چندین وب‌سایت متعلق به این رژیم در عرض دو روز آخر هفته گذشته و همزمان با روز جهانی قدس، مورد بیش از ۶۰ حمله سایبری قرار گرفته و برخی از حملات منجر به توقیف پایگاه‌های اطلاعاتی شده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» گزارش داد که حملات سایبری به سرور‌ها و سوریس‌های آنلاین (DDOS) تعدادی از وب سایت‌های معروف اسرائیل را مختل کرد.

هکر‌ها گفتند که حتی به سرور‌های کنترل از راه دور دو شرکت کوچک و دو سیستم نظارت بر آب در سرزمین‌های اشغالی دسترسی پیدا کردند و نقشه نظامی شهرک اسرائیلی‌نشین «کیسوفیم» را نیز منتشر کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، در دو روزی که شاهد گرامیداشت روز جهانی قدس بودیم، حدود ۶۰ حمله سایبری از جمله انهدام و خرابکاری در وب‌سایت‌ها انجام شد. این روزنامه مدعی شد که این حملات از طرف هکر‌های ایرانی به وقوع پیوسته است.

به اذعان روزنامه اسرائیل هیوم، در این حملات سایبری، دوربین‌ها و سیستم‌های نظارت بر آب هک شدند و پایگاه‌های اطلاعاتی سایت‌های کوچک از کنترل خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری «چک پوینت» Check Point، میزان و شدت حملات سایبری اخیر بیشتر از سال‌های گذشته بوده و در برخی موارد از ابزار‌های بسیار قدرتمندتری نسبت به سال‌های گذشته استفاده شده است.

رسانه‌های اسرائیلی چند روز قبل گزارش دادند که شرکت پست اسرائیل هدف حمله سایبری علیه زیرساخت‌های خود قرار گرفته و بخشی از سرور‌های خود را به منظور جلوگیری از دسترسی هکر‌ها به آنُ از مدار خارج کرده است.

گفتنی است که رژیم اسرائیل اواسط ماه مارس، اعلام کرد که مورد حملات سایبری بی‌سابقه‌ای قرار گرفته و این حملات به وب‌سایت‌های دولتی غیرنظامی آسیب رسانده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی