تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در یادداشتی به قلم حسین علایی:

تکرار خطای گشت ارشاد

حسین علایی معتقد است؛ شیوه انتخاب شده تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مقوله حجاب، جواب نمی‌دهد و به مثابه ضد تبلیغ عمل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۸۰۳۹
۱۴:۲۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

تکرار خطای گشت ارشاد

 

دیدارنیوز ـ حسین علایی*: با کشته شدن مهسا امینی در جریان بازداشت او توسط گشت ارشاد و بروز اعتراضات اجتماعی در بسیاری از شهرها، حالا بر همگان روشن شده است که چگونه به کارگیری شیوه‌های غلط در مواجه با خطا‌های رفتاری و اجتماعی به سرعت به ضد اهداف خود تبدیل می‌شود.

فعالیت چندین ساله گشت ارشاد نه تنها از میزان بدحجابی در جامعه نکاست بلکه موجب واکنش شدید و گسترش کم حجابی در بین برخی از خانم‌ها شد.

هم اکنون نیز متأسفانه دوباره وظیفه برخورد با این معضل اجتماعی برعهده پلیس واگذار شده است تا با روش‌های جدید بتواند آن را مهار کند.

طبیعی است که نوع پوشش و حجاب یک مسئله اجتماعی و یک موضوع اخلاقی است که با وظایف انتظامی و امنیتی فاصله بسیار دارد و ساختار نیروی انتظامی برای روبرو شدن با آن مناسب نیست.

خداوند در آیه ۱۲۵ سوره نحل می‌فرماید:
ادع الی سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن ان ربک هو اعلم بمن ضل عن سبیله و هو اعلم بالمهتدین

یعنی: با حکمت و اندرز نیکو مردم را به سوی پروردگارت دعوت کن و با آن روشی که بهترین شیوه است با آن‌ها بحث و جدل کن، زیرا پروردگارت به کسانی که از راهش گمراه شده اند، داناتر است و هم اوست که به هدایت شدگان داناتر است.

 بنابراین پیشنهاد می‌شود از اصرار بر بهره گیری از شیوه‌ها و روش‌هایی که موجب نفرت و افزایش ناراحتی در جامعه و فاصله افتادن بین بعضی از مردم با حاکمیت می‌شود، خودداری شود و از روش‌های قرآنی در توسعه اندیشه دینی و معرفت الهی و تشویق به رفتار اسلامی و رواج پوشش بهتر استفاده شود.


*کارشناس سیاسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی