تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نگرانی از سیل مهاجران؛ فنلاند ساخت حصار مرزی با روسیه را آغاز کرد

پس از نگرانی از سیل مهاجران، فنلاند حدود دو هفته بعد از پیوستن به ناتو ساخت حصار مرزی با روسیه را آغاز کرده؛ پروژه‌ای که هزینه آن ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده است.

کد خبر: ۱۴۸۰۲۹
۱۳:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

فنلاند ساخت حصار مرزی با روسیه را آغاز کرد

دیدارنیوز: کشور فنلاند حدود دو هفته پس از پیوستن به ناتو ساخت حصار مرزی با روسیه به دلیل نگرانی از سیل مهاجران از طرف این کشور را آغاز کرد.

به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، کمتر از دو هفته پس از پیوستن به ناتو، فنلاند ساخت حصار مرزی با روسیه را آغاز کرده است. اولین بخش از این دیوار سه متری که ساخت آن سال گذشته در هلسینکی تصمیم گرفته شد، در ایماترا، در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت ساخته می‌شود. هزینه‌ها برای این پروژه  ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده است.

ایسمو کورکی، مدیر این پروژه روز جمعه گفت که هدف متوقف کردن تهاجم نیست. در عوض، حدود ۲۰۰ از مرز ۱۳۰۰ کیلومتری باید ایمن شود، جایی که به احتمال زیاد هجوم مهاجران در آنجا انتظار می‌روند. فنلاند نگران است که دولت روسیه تعداد زیادی از مهاجران را به این کشور بفرستد.

سرتیپ "یاری تولپانن" از گارد مرزی فنلاند هم در این باره گفت: وضعیت در مرز فنلاند و روسیه باثبات بوده و در حال حاضر پایدار است.

وی افزود که با توجه به تغییر وضعیت، کشور او باید کنترل بیشتری بر مرز‌ها به دست آورد و فنلاند باید کمتر به کنترل‌های مرز‌های روسیه وابسته باشد. مرزبانان فنلاند گفتند که در سال گذشته، این کشور ۳۰ عبور غیرقانونی مهاجران را ثبت کرد، در حالی که طرف روسی حدود ۸۰۰ تلاش را رهگیری کرد. این کشور شمال اروپا تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین به ناتو پیوست.

فنلاند تا سال ۲۰۲۶ میلادی ۲۰۰ کیلومتر از حساس‌ترین بخش‌های مرز خود با روسیه را که ۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر طول دارد، حصارکشی خواهد کرد. هزینه ساخت این حصار ۳ متری ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده است.

فنلاند قصد دارد با این کار از تکرار وقایعی که در زمستان ۲۰۲۱ در مرز‌های شرقی اتحادیه اروپا با بلاروس روی داد جلوگیری کند؛ یعنی زمانی که گفته می‌شود بلاروس متحد سرسخت روسیه، با دادن ویزا به مهاجران از خاورمیانه، آن‌ها را به درون خاک اتحادیه اروپا هدایت می‌کرد.

به گفته کورکی این حصار در مهمترین بخش‌های مرزی کشیده می‌شود و دارای تجهیزات نظارتی خواهد بود، اما هدف آن جلوگیری از تهاجم احتمالی نیست.

لهستان و کشور‌های حوزه دریای بالتیک پس از آغاز جنگ در اوکراین، ایجاد حصار در مرز‌های خود با روسیه را آغاز کردند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی