تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا

شب عجیب منچستر؛ پاس‌گل سردار و رکورد تاریخی جهانبخش

در شب توقف منچستر یونایتد برابر سویا، سردار آزمون پاس گل داد و علیرضا جهانبخش برای شانزدهمین بار در لیگ اروپا به میدان رفت و در این زمینه با پشت سر گذاشتن کریم انصاری‌فرد و اشکان دژاگه به باسابقه‌ترین ایرانی تاریخ لیگ اروپا تبدیل شد.

کد خبر: ۱۴۷۹۷۸
۱۰:۴۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲

شب عجیب منچستر؛ «سردار» پاس گل داد

دیدارنیوز: در شبی که منچستر یونایتد با ۲ گل به خودی پیروزی را از دست داد، یاران جهانبخش تیم مورینیو را شکست دادند.

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا با برگزاری هر ۴ مسابقه به اتمام رسید. فاینورد با کسب یک برتری شیرین، اما میلی‌متری مقابل رم گام اول را برای گرفتن انتقام فینال فصل گذشته لیگ کنفرانس اروپا برداشت. یوونتوس در یک مصاف نزدیک با یک گل بر اسپورتینگ غلبه کرد و لورکوزن با پاس‌گل سردار آزمون موفق به کسب تساوی خانگی مقابل تیم شگفتی‌ساز بلژیکی شد. در مهیج‌ترین بازی امشب منچستر یونایتد در مقابل تیم بحران‌زدۀ سویا تن به تساوی ۲ بر ۲ داد. بخت با سویا یار بود که برتری ۲گله زودهنگام شیاطین سرخ شدیدتر نشد تا ۲ گل به خودی در آخرین دقایق آن‌ها را به رقابت برگرداند.

پیروزی از دست رفته

شاگردان اریک تن هاخ در منچستر یونایتد که با ۲ گل مارسل سابیتزر از حریف پیش افتاده‌بودند در نهایت با ۲ گل به خودی برتری ارزشمند خانگی را از دست دادند. با وجود پایان غم‌انگیز این رقابت، یونایتد به رکورد شکست‌ناپذیری در ۲۵ مسابقه متوالی خانگی رسید که با ۲۱ پیروزی و ۴ تساوی همراه بوده. بعد از حضور برونو فرناندس در منچستر یونایتد، تنها ۲ بازیکن در تمام لیگ‌های معتبر اروپا موفق به ثبت همزمان ۵۰ گل و ۵۰ پاس گل در تمام رقابت‌ها شده‌اند؛ فرناندس و لیونل مسی. هافبک پرتغالی در این مدت بیشتر از هر بازیکن لیگ برتری دیگر و فقط برابر با کوین دبروینه (۵۰) پاس گل به نام خود ثبت کرده. او همچنین با ثبت ۵۹ لمس توپ، ۱۰ بار باز پس‌گیری توپ، ۳ دریبل، ۲ تکل و ۵ دوئل موفق، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان سرخ‌پوش بود. بعد از تساوی ۴ بر ۴ چلسی مقابل آژاکس اریک تن هاخ در دور گروهی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان، یونایتد به دومین تیم تاریخ انگلیس تبدیل شد که در یک مسابقه اروپایی ۲ گل به خودی تقدیم حریفان می‌کند. سابیتزر برای دومین بار در ۷۳ مسابقه اروپایی دوران حرفه‌ای‌اش موفق به ثبت ۲ گل در یک مسابقه شد. بعد از سپتامبر ۲۰۱۱ و تساوی ۳ بر ۳ مقابل بازل، این نخستین بار بود که شیاطین سرخ با وجود رسیدن به برتری دوگله در یک مصاف اروپایی موفق به پیروزی نمی‌شوند. با وجود پایان غم‌انگیز این رقابت، یونایتد به رکورد شکست‌ناپذیری در ۲۵ مسابقه متوالی خانگی رسید که با ۲۱ پیروزی و ۴ تساوی همراه بوده.

امید پابرجای سویا

دو گل به خودی دیرهنگام از مالاسیا و مگوایر باعث شد تا نوزدهمین شکست این فصل سویا در تمام رقابت‌ها رقم نخورد؛ آندلسی‌ها در فصل ناگوار و اسف‌ناک خود تا یک قدمی منطقه سقوط لالیگا هم پیش رفتند، بعد از کنار رفتن از لیگ قهرمانان اروپا با وجود ۲ شکست در دور حذفی لیگ اروپا به نیمه‌نهایی این تورنمنت راه یافتند و این بار با کسب تساوی دراماتیک خارج از خانه مقابل یک سد بزرگ و رسوخ‌ناپذیر، امیدوار به شگفتی‌سازی هستند. یونایتد در چهارمین مسابقه رسمی تاریخ خود مقابل سویلی‌ها هم موفق به شکست این تیم نشد. تعداد گل‌های خورده سویا در تمام رقابت‌های فصل جاری به عدد ۳۷ رسید؛ بیشتر از هر باشگاه اسپانیایی دیگر. روخی بلانکو برای دومین بار در دوران حضور در لیگ اروپا و برای اولین بار در ۱۳ فصل اخیر در ۲۵ دقیقه نخست یک مسابقه ۲ گل دریافت کرد. بازیکنان سویا همچنین برای نخستین بار در ۳۳ سال گذشته موفق به بازگشت از شکست ۲ بر صفر شدند. سرخ و سفید‌ها که از ۸ مسابقه پیشین در بازی‌های حذفی لیگ اروپا مقابل تیم‌های انگلیسی در ۶ مورد موفق به پیروزی شده‌بودند، حالا برای تداوم این رکورد فوق‌العاده به یک عملکرد مناسب در خانه احتیاج دارند.

شب عجیب منچستر؛ «سردار» پاس گل داد

شکست مورینیو در روتردام

در تکرار فینال فصل گذشته لیگ کنفرانس اروپا، پنالتی پلگرینی به گل تبدیل نشد تا ضربه راه دور ویفر بر خلاف جریان بازی صدرنشین اریدیویسه را مقابل گلادیاتور‌ها به برتری برساند. گل هافبک دفاعی ۲۳ساله، فاینورد را به رکورد ۵ گل زده از خارج محوطه جریمه در رقابت‌های اروپایی این فصل رساند؛ بیشتر از هر تیم دیگر و فقط برابر با رئال بتیس. رم در شرایطی شکست خورد که امید گل حاصل از ۱۷ شوت این تیم عدد ۲.۰۷ را نشان می‌داد! فاینورد به رکورد شکست‌ناپذیری در هر ۱۹ مسابقه این فصل لیگ اروپا و لیگ هلند رسید؛ تنها ۵ تساوی و ۴۷ امتیاز از ۵۷ امتیاز ممکن. آن‌ها همچنین به تنها تیم این فصل فوتبال اروپا تبدیل شدند که موفق به شکست هر ۲ تیم مطرح پایتخت ایتالیا می‌شود. همچنین تیم‌های هلندی به رکورد پیروزی در ۱۱۶ مسابقه اروپایی (با احتساب مسابقات مقدماتی) در ۵ فصل اخیر دست یافتند که لیگ هلند را بالاتر از فرانسه و پرتغال در رده پنجم موفق‌ترین لیگ‌های اروپا ازین نظر قرار می‌دهد. همچنین برای نخستین بار در تاریخ فوتبال اروپا، ۴ تقابل پیاپی بین باشگاه‌های هلند و ایتالیا، با برتری نمایندگان هلند به پایان رسید. شوتی که لورنزو پلگرینی در دقیقه ۴۳ به تیر عمودی دروازه جاستین بیلو کوبید، رم را به رکورد ۲۶ شوت به تیر دروازه رقبا در تمام مسابقات این فصل رساند؛ حداقل ۳ بار بیشتر از هر تیم دیگر اروپایی (بایرن و پاریس، ۲۳).

رکورد ستاره ایرانی

علی‌رضا جهانبخش، ستاره ایرانی فاینورد از ابتدا در ترکیب تیمش بود و پس از خروج از زمین در دقیقه ۷۲، نمره ۶.۷ را دریافت کرد. او اگر چه موفق به گلزنی نشد، اما رکوردی خاص را رقم زد. او برای شانزدهمین بار در لیگ اروپا به میدان رفت و در این زمینه با پشت سر گذاشتن کریم انصاری‌فرد و اشکان دژاگه به باسابقه‌ترین ایرانی تاریخ لیگ اروپا تبدیل شد.

پاس گل سردار، توقف خانگی لورکوزن

بایر لورکوزن در مقابل یونیون سن ژیل، تیم دوم جدول لیگ بلژیک تن به تساوی داد. بونیفیس روی یک ضد حمله تیم میهمان را پیش انداخت، اما پاس‌گل سردار آزمون به ویرتز در نیمه دوم، لورکوزن را به تساوی حیاتی خانگی رساند. شاگردان ژابی آلونسو حالا در هیچ یک از ۱۰ مسابقه اخیر خود در تمام رقابت‌ها شکست نخورده‌اند؛ ۸ پیروزی، ۲ تساوی، ۲۴ گل زده و فقط ۹ گل خورده حاصل کار لورکوزن در ۲ ماه اخیر بوده. ویکتور بونیفیس با گلزنی در این مسابقه به آمار ۶ گل در رقابت‌های فصل جاری لیگ اروپا رسید؛ عددی که مهاجم نیجریه‌ای را در کنار مارکوس رشفورد در صدر جدول گلزنان جا می‌دهد. همچنین تدی تیوما، هافبک چپ‌پای اهل مالت، به رکورد ۴ پاس گل رسید؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در این دوره و فقط برابر با اواندر فریرا. بونیفیس در کنار ۳ مهاجم گلزن هم‌وطنش اوسیمن، موفی و اوربان به رکورد مجموعاً ۷۸ گل در رقابت‌های این فصل رسید. سردار آزمون از دقیقه ۶۸ وارد زمین شد، او سازنده تک گل تیمش بود و دو موقعیت گلزنی هم در اواخر بازی داشت که موفق به گل زدن نشد.

شب عجیب منچستر؛ «سردار» پاس گل داد

پیروزی پرزحمت یووه

بیانکونری در ادامه روند خوب خود در ماه‌های اخیر با تک گل فدریکو گاتی که از دهانه دروازه به ثمر رسید، اسپورتینگ لیسبون را از پیش رو برداشت. این نخستین گل مدافع وسط ۲۴ ساله با پیراهن یووه بود. سیاه‌وسفید‌ها برای نخستین بار در ۶ سال گذشته موفق به کسب ۴ پیروزی متوالی اروپایی بدون دریافت حتی یک گل شدند. ۱۶ مسابقه اخیر یوونتوس در تمام رقابت‌ها با ۱۲ پیروزی و ۲ تساوی، ۱۰ کلین‌شیت و تنها ۹ گل خورده همراه شده. این نخستین شکست اسپورتینگ لیسبون بعد از باخت ۲ بر یک مقابل پورتو در اواسط بهمن ماه بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی