تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
برتری ارزشمند اینتر در پرتغال

پپ، نفس مونیخ را گرفت!

تیم منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا شکست سنگینی به بایرن مونیخ تحمیل کرد تا کار آلمانی‌ها برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حسابی سخت شود. در پرتغال هم اینتر با دو گل از سد بنفیکا گذشت تا مسیر صعودش هموار شود.

کد خبر: ۱۴۷۹۰۷
۰۸:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲

پپ، نفس مونیخ را گرفت!

دیدارنیوز: شاگردان پپ با پیروزی ۳ بر صفر مقابل بایرن‌مونیخ، گام بلندی برای صعود به نیمه‌نهایی برداشتند.

تیمی که در دور یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاریسِ پرستاره را به صلابه کشیده بود در اتحاد مقابل منچسترسیتی عاجز از ایجاد یک موقعیت گل ماند.

بایرنِ حالا بدون ناگلزمن که نخستین شکست فصل جاری در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل سیتی تجربه کرد، برای بازگرداندن نتیجه در آلیانتس کار سختی خواهد داشت.

بازی با طوفانِ سیتیزن‌ها در هوای بارانی منچستر آغاز شده و همان ابتدا جک گریلیش نصفِ بازیکنان بایرن را با چند حرکت پشت سر گذاشت پس از گذشت ۲۰ دقیقه از زمان، دیدار کمی متعادل‌تر شد، اما درحالی که کمتر کسی انتظار شوت‌زنی توسط رودری داشت، او تصمیم به شلیک مستقیم به سمت دروازه یان زومر گرفت و شلیکش به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن به قلب بایرن نشست.

در نیمه دوم هم که پیش‌بینی می‌شد بایرن بیشتر جلو بکشد و به اشتباهات خط دفاعی سیتی امیدوار باقی بماند، میهمان با مدافعان سرسختِ آبی‌پوش روبه‌رو شد و درحالی که شاگردان پپ خیلی زود از زیر فشار ابتدای نیمه دوم خارج شدند، اشتباهات مرگ‌بار دایو اوپامکانو نفس بایرن را به شماره انداخت و اگر فوق‌واکنش‌های یان زومر نبود، شکست باواریایی‌ها از این هم سنگین‌تر می‌شد. برناردو سیلوا و ارلینگ هالند دیگر گلزنان سیتی بودند که با استفاده از ضعف مدافعان میانی بایرن، پیروزی قاطعانه و ارزشمندی در خانه کسب کردند.

هالند که در این دیدار سرانجام طعم پیروزی بر بایرن‌مونیخ را چشید، برای ششمین بار دروازه باواریایی‌ها را باز کرد و پاس گل دوم را ارسال کرد تا بر خلاف روز‌های حضور با پیراهن دورتموند در پایان دیدار لبخند بر لب داشته باشد. او حالا در تمامی رقابت‌ها با پیراهن منچسترسیتی موفق شده ۴۵ گل به ثمر برساند و با گذر از محمد صلاح و رود فن‌نیستلروی به‌تن‌هایی رکورددار گلزنی در طول یک فصل برای یک باشگاه انگلیسی در بالاترین سطح است.

تیمی که تا به این مقطع از لیگ قهرمانان اروپا شکست‌ناپذیر باقی مانده و تنها ۲ گل دریافت کرده بود، در این دیدار ۳ گل خورد و ۶ گل نخورد تا یان زومر که اشتباهش در نخستین دقایق دیدار به گل ختم نشده بود، در نیمه دوم تک ستاره بایرن در این بازی باشد و توماس مولر هم که ۱۰ دقیقه مانده به پایان دیدار به زمین فرستاده شد، کاری از دستش برای خفیف‌تر کردن شکست بر نیامد. حالا سوال اینجاست؛ بایرن که تحت هدایت توخل از جام حذفی کنار رفته و شانس کمی برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارد، این کار را تحت هدایت ناگلزمن بهتر انجام نمی‌داد؟

پپ، نفس مونیخ را گرفت!

پیروزی ارزشمند اینتر مقابل بنفیکا؛ معجزه اینزاگی ادامه دارد

تورنمنت‌های حذفی، تخصص سیمونه اینزاگی است. تیم‌های او هرچه در لیگ عملکرد بدی داشته‌باشند و رکورد‌های منفی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند در جام‌های حذفی و لیگ قهرمانان اروپا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

اینتر که در یک ماهه اخیر روند فاجعه‌باری را در سری آ پشت سر گذاشته و از منطقه کسب سهمیه خارج شده است در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میهمان صدرنشین لیگ پرتغال بود و مقابل تیمی که دومین خط حمله برتر اروپا در این مسابقات را در اختیار داشته، هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت و هم با به ثمر رساندن ۲ گل، حاشیه امنی برای دور برگشت به میزبانی مه آتزا ایجاد کرد.

در این دیدار که بارلا گل برتری تیمش را زد و لوکاکو از روی نقطه پنالتی، ۸ دقیقه به پایان دیدار برتری را بهبود بخشید، بنفیکای شگفتی‌ساز شب بسیار بدی را پشت سر گذاشت و رویای صعود به نیمه‌نهایی را حالا دور و دورتر می‌بیند. بارلا با گلزنی در این مسابقه، تعداد گل‌های فصل جاری از چارچوب تمامی مسابقات را به ۷ رساند تا بهترین عملکردش در طول یک فصل از دوران حرفه‌ای را پشت سر بگذارد و برای نخستین بار با ضربه سر در فصل جاری دروازه رقبا را باز کرد.

اینتر هم که پیش از این در مسابقات خارج از خانه مقابل تیم‌های پرتغالی طلسم گلزنی را تجربه می‌کرد و در ۷ از ۱۰ دیدار در خاک پرتغال از گلزنی عاجز مانده بود، برای نخستین بار پس از ۱۸ سال، نه یک بار بلکه ۲ بار دروازه تیم پرتغالی را در خانه‌اش باز کرد و با مداد نامش را در میان تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حک شده می‌بیند.

آخرین بار، نراتزوری شب ۲۳ فوریه ۲۰۰۵ در خانه یک تیم پرتغالی گلزنی را تجربه کرده بودند. این طلسم به لطف لوکاکو و بارلا در لیسبون باطل شد. اینزاگی که روز‌های خوبی را در فوتبال ایتالیا پشت سر نمی‌گذارد به لطف این پیروزی و صعود احتمالی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا قادر خواهد بود حداقل تا پایان فصل شغلش را حفظ کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی