تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وزارت بهداشت مسئول توزیع ناعادلانه پزشک است

صباغیان: تا کی مردم باید تاوان سوء مدیریت‌ها را پرداخت کنند؟

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در توزیع ناعادلانه پزشک، گفت: تا کی مردم باید تاوان این سوء مدیریت‌ها را پرداخت کنند و هیچ پناهی هم نداشته باشند.

کد خبر: ۱۴۷۸۶۲
۱۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

صباغیان: وزارت بهداشت مسئول توزیع ناعادلانه پزشک است

دیدارنیوز: نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی از حقوق همه شهروندان بوده، اما امروز توزیع ناعادلانه پزشک و نیروی متخصص سبب شده تا یک بیمار برای دسترسی به این خدمات باید با صرف هزینه‌های بالا و مسافت طولانی به درمان بپردازند که برخلاف قانون اساسی و وجدان انسانی است.

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن طرح سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص این‌که چرا توزیع نیروی انسانی به صورت عادلانه و براساس نیاز مناطق مختلف کشور صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: ابتدا از زحمت همه پزشکان از جمله کادر بهداشت تشکر می‌کنم، اما طبق اصل ۲۹ قانون اساسی همه مردم ایران در چهار گوشه کشور باید دسترسی به امکانات بهداشت و درمان به ویژه پزشک را داشته باشند در حالی که در برخی از شهرستان‌ها و مناطق دوردست پزشک حداقلی هم وجود ندارد و مردم برای رفع مشکلات بهداشت و درمان خود باید ده‌ها و صد‌ها کیلومتر مسیر را با بدن بیمار و هزینه بالا طی کند تا به مراکز استان‌ها برسند.

وی در ادامه اظهار کرد: نحوه اسکان بیماران و هزینه‌های درمان و نوبت گرفتن از پزشکان و پدیده خانمان‌سوز زیرمیزی نیز خودش غصه پرقصه دیگری برای بیماران است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و طبق اصل وجدان انسانی این حق همه مردم است که از پزشک مناسب برخوردار شود. آیا بخشی جز وزارت بهداشت و درمان مسئول این موضوع است؟

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاسخ به این سوال دو صورت دارد یا می‌گویید پزشک متخصص و عمومی به اندازه کافی وجود ندارد یا این‌که می‌گویید پزشک متخصص به اندازه کافی وجود دارد، ولی توزیع آن ناعادلانه است. در هر صورت در دو حالت وزارت بهداشت مسئول است. تا کی مردم باید تاوان این سوء مدیریت‌ها را پرداخت کنند و هیچ پناهی هم نداشته باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی