تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کوچک شدن سفره‌های مردم برای تامین سرپناه

فرخی میکال: درآمد مردم با ریال و اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند!

رسول فرخی میکال، نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با انتقاد از وضعیت مسکن در کشورمان گفت: متاسفانه درآمد‌های مردم با ریال، اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند. بیش از ۶۰ درصد هزینه سبد یک خانوار صرف تامین مسکن شده و مردم به سختی زندگی خود را می‌گذرانند. به عنوان مثال کارگر و یا کارمندی که با دشواری دخل و خرج خود را ماهانه تراز می‌کند چگونه می‌تواند هر سال در موعد تمدید اجاره خانه، صد یا حتی صد‌ها میلیون به پول پیش و چند میلیون بر اجاره خانه خود اضافه کند؟

کد خبر: ۱۴۷۸۵۰
۲۱:۴۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

فرخی میکال: درآمد مردم با ریال و اجاره خانه‌ها به نرخ دلار رشد می‌کند!

دیدارنیوز: نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و کوچک شدن سفره‌های مردم برای تامین سرپناه عنوان کرد: متاسفانه درآمد‌های مردم با ریال، اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند، این امر کمر مردم به ویژه اقشار کم درآمد و بازنشسته‌ها را شکسته است.

رسول فرخی میکال، در رابطه با وضعیت نامناسب اجاره بها مسکن گفت: در آستانه نزدیک شدن به فصل تابستان و پیک جابه جایی مستاجران هستیم که با وجود افزایش نجومی نرخ‌های اجاره بها در بازار خالی از نظارت مسکن، دولت از هم اکنون باید برای ساماندهی اجاره خانه، سقف مجاز افزایش کرایه خانه و کمک تسهیلاتی به مستاجران تدبیر کند.

این نماینده مردم درمجلس ادامه داد: البته مجلس سال گذشته برای ساماندهی بازار پر تلاطم اجاره بها مسکن، طرحی را تدوین کرده که هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس قرار داشته و پس از چکش کاری نهایی برای تصویب به صحن علنی می‌آید؛ امیدوارم با ضابطه‌مند شدن قرارداد‌های اجاره بها مسکن، تا حدودی نرخ‌ها تعدیل شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس بیان کرد: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد هزینه سبد یک خانوار صرف تامین مسکن شده و مردم به سختی زندگی خود را می‌گذرانند. به عنوان مثال کارگر و یا کارمندی که با دشواری دخل و خرج خود را ماهانه تراز می‌کند چگونه می‌تواند هر سال در موعد تمدید اجاره خانه، صد یا حتی صد‌ها میلیون به پول پیش و چند میلیون بر اجاره خانه خود اضافه کند؟ چگونه می‌تواند این مبلغ سنگین را با وجود گرانی‌های افسارگسیخته کالا‌ها در طول یک سال پس انداز کرد؟ دولت باید به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و مانع از به حاشیه رانده شدن مردم از شهر‌ها به حاشیه شهر‌ها شود.

به نقل از خانه ملت، وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و کوچک شدن سفره‌های مردم برای تامین سرپناه عنوان کرد: متاسفانه درآمد‌های مردم با ریال، اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند؛ این امر کمر مردم به ویژه اقشار کم درآمد و بازنشسته‌ها را شکسته است و امیدوارم با اجرای قانون جهش تولید مسکن زمینه برای رفع مشکل فراهم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی