تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین PUIC مطرح شد

قالیباف: مجالس اسلامی عادی سازی و مصرف کالا‌های اسرائیل را جرم انگاری کنند

قالیباف، رئیس مجلس با بیان اینکه مقاومت تنها راه مقابله با اسرائیل است، گفت: مجالس کشور‌های اسلامی عادی سازی روابط و مصرف کالا‌های اسرائیل را جرم انگاری کنند.

کد خبر: ۱۴۷۸۳۶
۱۸:۰۲ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

قالیباف: مجالس اسلامی عادی سازی و مصرف کالا‌های اسرائیل را جرم انگاری کنند

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش بی بدیل مجالس کشور‌های اسلامی بر جهت دهی سیاست دولت‌ها در قبال حمایت از فلسطین و ضمن تاکید بر تداوم مقاومت به عنوان تنها راه علاج زیاده خواهی اسرائیلی‌ها گفت: مجالس کشور‌های اسلامی باید عادی سازی روابط و استفاده از کالا‌های اسرائیل را جرم انگاری کنند.

به نقل از خانه ملت، نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین اتحادیه پارلمانی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی PUIC با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست که با حضور تعدادی از روسای مجالس کشور‌های اسلامی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

قالیباف با اشاره به تحولات هفته‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی به ویژه اقدامات ددمنشانه اسرائیل در حمله به مسجدالاقصی خواستار اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اقدامات اسرائیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین، بر نقش مجالس کشور‌های اسلامی در جهت دهی به سیاست‌های دولتمردان جهان اسلام در قبال فلسطین تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست در شرایطی بسیار حساس برگزار می‌شود و در حالی که جهان اسلام خود را برای برگزاری روز جهانی قدس در جمعه آینده آماده می‌کند، روز‌های گذشته شاهد تحولات مهمی در سرزمین‌های اشغالی بوده ایم و حملات وحشیانه هفته گذشته اسرائیل به معتکفین در مسجد الاقصی قلب تمامی مسلمانان جهان را به درد آورد.

وی با بیان اینکه حملات اسرائیل نشانگر خوی فاشیستی و آپارتاید این رژیم است، گفت: اقدامات نظامیان اسرائیل علیه ملت فلسطین از جمله جنایات این رژیم در مناطق مختلف به ویژه در شهر جنین و نابلوس و همچنین تلاش برای سرکوب فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و تغییر جمعیتی این شهر‌ها نمونه‌ای از سیاست‌های فاشیستی و آپارتایدی این رژیم به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رویکرد فاشیستی در بیان وزیر دولت نژادپرست اسرائیل که ملت فلسطین را انکار و خواستار محو روستای فلسطین نشین حواره شده نمود یافته است.

قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات داخلی اسرائیل و نارضایتی‌های شهرک نشینان از مسئولان این رژیم، گفت: در حالی که اسرائیل درگیر اختلافات خود است تلاش دارد با هدف سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و اختلافات داخلی خود با ادامه جنایت علیه فلسطینیان کشتار، نسل کشی، یورش و به آتش کشیدن اماکن مقدس ضعف‌های خود را بپوشاند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین هفته اتحادیه پارلمانی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی PUIC، با اشاره به پیشینه تاریخی ننگین حمایت غرب از اسرائیل ، گفت: بیش از ۷ دهه است که تمام کشور‌های غربی به رهبری آمریکا چشمان خود را بر اشغال و ظلم فراگیر و جنایات ساختار یافته و مستمر اسرائیلی‌ها بر ملت فلسطین بسته اند؛ آیا این مسئله مصداق بارز استاندارد دوگانه نیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصادیق استاندارد دوگانه غرب در قبال موضوعات حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، آوارگان، اشغالگری، حمایت از مظلوم، هتک حرمت به اماکن مقدس از جمله مسجد الاقصی و امثالهم برای همگان واضح و آشکار شده است.

وی تصریح کرد: در کنار استاندارد دوگانه غربی‌ها و حمایت از جنایات اسرائیلی‌ها یکی از اهداف سران جنایتکار اسرائیل این است که نسل جوان فلسطین را از بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی خود و بازگشت به موطن آبا و اجدادی ناامید کرده و فرهنگ مقاومت را میان نسل جوان فلسطینی ریشه کن کند.

قالیباف با انتقاد از رویکرد عادی سازی روابط برخی از کشور‌ها با اسرائیل، گفت: اسرائیلی‌ها این هدف را با عادی سازی روابط سیاسی با برخی کشور‌های عربی و اسلامی که باید نوعی محور اصلی حمایت از برادران عرب و مسلمان خود یعنی مردم فلسطین باشند پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر تداوم مقاومت تا پیروزی قدس شریف و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، گفت: مجلس شورای اسلامی مقاومت را تنها راه علاج مقابله با توسعه طلبی و تمامیت خواهی اسرائیلی‌ها می‌داند، اما در عین حال پیشنهاد رسمی ایران برگزاری همه پرسی ملی است که یک طرح سیاسی و دموکراتیک و مطابق با اصول متقن حقوق بین المللی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی براساس آموزه‌های اسلامی و سیاست اصولی خود که برخاسته از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، حمایت از آرمان فلسطین و همچنین حمایت از برادران و خواهران فلسطینی را در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل وظیفه خود می‌داند و براین اساس قوانین حمایتی متعددی را از جمله قانون مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل به تصویب رسانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر نقش بی بدیل مجالس کشور‌های اسلامی در جهت دهی به سیاست‌های دولت‌های جهان اسلام در قبال فلسطین پیشنهاد کرد: مجالس و پارلمان‌های اسلامی طرح‌هایی را در راستای جرم انگاری عادی سازی روابط و تحریم کالا‌های تولید اسرائیل به تصویب برساند و اینگونه طرح‌ها در کمیته امور فلسطین اتحادیه به اشتراک گذاشته شود.

وی گفت: روز قدس همه ساله فرصتی است تا جهان اسلام با استفاده از معنویت ماه مبارک رمضان وجدان‌های جهانیان را برای همصدایی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کند و سکوت در مقابل جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل زیرپا گذاشتن تمامی معیار‌های اخلاقی، وجدانی، دینی و مذهبی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی