تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انتقاد نماینده مجلس از جاده‌ها و کیفیت خودروهای داخلی

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به انتقاد از وضعیت نامناسب جاده‌ها و کیفیت پایین خودرو‌های داخلی پرداخت و گفت: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد.

کد خبر: ۱۴۷۸۳۵
۱۷:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

انتقاد نماینده مجلس از کیفیت خودروهای داخلی

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده‌ها و کیفیت پایین خودرو‌های داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می‌شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود.

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با ایسنا با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده‌های استان دوطرفه است. ما در برخی استان‌ها بزرگراه و در برخی استان‌های دیگر آزادراه داریم، اما در استان سیستان و بلوچستان جاده‌های دو طرفه داریم.

نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد

وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در وهله اول به کیفیت خودرو‌ها باز می‌گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می‌شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودرو‌ها و مرگ سرنشینان می‌شود. اما در تصادفات جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خودرو‌ها شاخ به شاخ باهم تصادف می‌کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده‌ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می‌گردد.

هر سال آمار کشته شدگان ارائه می‌شود اما...

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می‌شود، اما وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده‌ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه‌ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودرو‌ها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودرو‌های داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروساز‌های داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودرو‌های تولیدی داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی