تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر داد

ابلاغیه‌ای برای ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو اعلام نشده! +ویدیوی ممانعت

در حالی که تصاویر و ویدیوهایی از ممانعت از ورود زنان بی‌حجاب به مترو هنگام عبور از گیت ورودی منتشر شده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مدعی شد که ابلاغیه‌ای برای ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو اعلام نشده است.

کد خبر: ۱۴۷۷۴۵
۱۱:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

ابلاغیه‌ای برای ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو اعلام نشده +ویدیوی ممانعت

دیدارنیوز: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: تا به امروز ابلاغیه یا بخشنامه‌ای در خصوص ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو ابلاغ نشده هر چند که ما در قالب کمیته عفاف و حجاب موارد را به صورت لسانی تذکر می‌دهیم.

مسعود درستی در حاشیه یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ممانعت از ورود بانوان بی‌حجاب به مترو، با توجه به اظهارات فرمانده فراجا اظهار کرد: نیروی انتظامی هر ابلاغیه‌ای داشته باشد برای پرسنل و نیروهایش لازم‌الاجرا است و لذا اگر دستوری در این زمینه داده باشد بالطبع پرسنل پلیس مترو نیز آن را اجرا خواهند کرد، ولی در خصوص جزئیات این موضوع اگر ابلاغیه‌ای وجود داشته باشد، بنده مطلع نیستم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تصمیم‌گیری در کمیته عفاف و حجاب برای ممنوعیت ورود بانوانی که کشف حجاب می‌کنند به مترو افزود: کمیته عفاف و حجاب مترو از بابت ممانعت از ورود این افراد تصمیمی نگرفته است و تنها به تذکر لسانی اکتفا شده است.

صداوسیما ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد مامور مترو در گیت ورودی اجازه ورود به خانم‌های بدون روسری را نمی‌دهد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: این تذکرات توسط پرسنل مترو شامل آقایان و بانوان داده می‌شود و مترو در حال حاضر نیز حسب وظیفه ذاتی خود خانم‌هایی که کشف حجاب کرده باشند به آن‌ها تذکر لسانی داده می‌شود و برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات تصمیمی گرفته نشده است و در حقیقت حسب وظیفه شرعی و سازمانی تذکر لسانی می‌دهیم.

درستی ادامه داد: بنده صبح امروز از ابلاغ فرماندهی فراجا در رسانه‌ها دیدم و چیزی به ما ابلاغ نشده است و شاید در کارتابل بنده این ابلاغیه وجود داشته باشد.

وی گفت: درخصوص پرسنل و کارکنان مترو نیز نیاز به ابلاغیه فراجا نیست و ما در چارچوب بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها پرسنل در بخش‌های مختلف موارد را رعایت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ارتباط با افزایش نرخ بلیط مترو در سال جاری تصریح کرد: پیش از سال جدید مصوبه‌ای شورا در ارتباط با نرخ بلیط مترو در سال جاری داشت و افزایش ۲۵ درصدی را به تصویب رساند که این موضوع با مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری قرار گرفت.

درستی گفت: با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران و کاهش عدد موجود ما هماهنگی‌هایی را انجام دادیم و قرار شد ۹.۶۳ دیگر نرخ بلیط در سال جاری کاهش پیدا بکند و لذا مقرر بود نرخ بلیط مترو در سال جاری ۲ هزار و ۹۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه آغاز و پس از طی مسافت دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۶۰ ریال اضافه شود که با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران مقرر شد نرخ بلیط مترو از اول اردیبهشت ماه امسال ۲۸۵۰ تومان به عنوان نرخ پایه و پس از طی مسافت دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۴۷ ریال به مبلغ پایه اضافه شود.

وی همچنین در خصوص نرخ بلیط مترو کرج گفت: این مبلغ نیز ۳ هزار و ۷۳۰ تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی