تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
به بهانه نزدیکی تایوان به آمریکا صورت گرفت

«چین» دست از تهدید برنمی‌دارد؛ شبیه‌سازی حمله به تایوان!

ارتش چین در ادامه اقدامات تنش‌آمیز خود در نزدیکی تایوان به بهانه نزدیک شدن این کشور به آمریکا، عملیات حمله به تایوان را شبیه سازی کرد.

کد خبر: ۱۴۷۷۳۹
۱۰:۳۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

«چین» دست از تهدید برنمی‌دارد؛ شبیه‌سازی حمله به تایوان!

دیدارنیوز: ارتش چین در دومین روز رزمایش نظامی خود در نزدیکی تایوان، عملیات حمله به این کشور را شبیه سازی کرد.

ارتش چین در دومین روز رزمایش نظامی خود در نزدیکی تایوان که در واکنش به دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان آغاز کرده، عملیات حمله به این کشور را شبیه سازی کرد.

براساس این گزارش، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد حملات هوایی متعدد به این جزیره توسط چینی‌ها انجام شده و نیرو‌های موشکی ارتش چین به تعداد زیاد رصد شده‌اند.

دولت چین در واکنش به دیدار رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز شنبه رزمایش نظامی سه‌روزه‌ای را در نزدیکی مرز تایوان آغاز کرد.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که گشت‌های آمادگی جنگی و مانور‌های مختلف در اطراف تایوان همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، تحت فرماندهی واحد مرکز فرماندهی عملیات‌های مشترک، واحد‌های مختلف حملات مشترک شبیه‌سازی شده‌ای را بر اهداف کلیدی در جزیره تایوان و دریا‌های اطراف آن انجام داده و به حفظ موقعیت دفاعی خود در اطراف این جزیره ادامه دادند.

در همین حال نیرو‌های امنیتی تایوان گزارش دادند رزمایش نظامی چین در اطراف «کانال باشی» که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند، شامل حملات شبیه سازی شده به ناو‌های هواپیمابر و نیز رزمایش‌های ضد زیردریایی است.

وزارت دفاع تایوان نیز از شناسایی ۵۸ فروند جنگنده چینی شمال جنگنده‌های SU-۳۰ و بمب افکن‌های H-۶ و نیز ۹ فروند کشتی در اطراف تایوان خبر داد.

این رزمایش پس از آن انجام شد که سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان به‌رغم هشدار‌های چین با کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس‌آنجلس دیدار کرد و همین موضوع خشم مقامات پکن را برانگیخت.

ارتش آزادی‌بخش خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد این رزمایش هشداری جدی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان و توطئه و فتنه نیرو‌های خارجی است و اقدامی لازم برای دفاع از حاکمیت ملی و وحدت منطقه‌ای چین است.

همزمان وزارت دفاع تایوان روز گذشته اعلام کرد ۴۲ فروند هواپیمای جنگنده چین وارد حریم هوایی تایوان شدند.

کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته (۵ آوریل) با استقبال از رئیس دولت تایوان در خاک ایالات متحده بر افزایش حمایت قانونگذاران آمریکایی از تایپه تأکید کرد.

پیشتر چین به کوین مک‌کارتی هشدار داده بود که با ملاقات با رئیس جمهور تایوان «اشتباهات مهلک گذشته» سلف خود را تکرار نکند.

چین هشدار داد که ملاقات مک‌کارتی با سای اینگ ون، به صلح و ثبات منطقه کمکی نمی‌کند و تنها مردم چین را علیه یک دشمن مشترک متحد و وحدت ملی را در چین تقویت می‌کند.

پس از این دیدار وزارت خارجه چین، آن را به‌شدت محکوم کرد و متعهد شد که به آن قاطعانه پاسخ دهد.

چین هرگونه تعامل بین مقام‌های آمریکا و تایوان را به‌عنوان یک چالش برای حاکمیت خود بر این جزیره می‌داند و به دیدار‌های قبلی مقامات طرفین واکنش تندی نشان داده است.

پکن در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوت سال گذشته میلادی چندین رزمایش بزرگ از جمله شلیک موشک بر فراز حریم هوایی تایوان، انجام داد.

دولت چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از سه سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال ۱۹۷۹ درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی