تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با شکست خانگی برابر ویارئال و احتمال فاصله بیشتر با بارسلونا

زهر یک بارسایی بر پیکر مادرید؛ پرونده «رئال» در لالیگا بسته شد!

تنها چند روز پس از پیروزی بزرگ رئال مادرید در الکلاسیکوی کوپادلری، شاگردان آنچلوتی در بازگشت به لالیگا مقابل ویارئال تن به شکست خانگی دادند تا پرونده این تیم در این رقابت‌ها توسط سرمربی سابق بارسا تقریبا بسته شود!

کد خبر: ۱۴۷۷۲۰
۰۸:۲۸ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

پرونده «رئال» در لالیگا بسته شد!

دیدارنیوز: ویارئال برای نخستین بار هر ۲ بازی رفت و برگشت یک فصل را از رئال برد!

تقابل دوباره رئال مادرید با ویارئال درحالی از راه رسید که رئال فاصله‌ای ۱۲ امتیازی با صدر جدول داشت و برای عدم اهدای شانس افزایش اختلاف به ۱۵ امتیاز به بارسلونا، محکوم به پیروزی خانگی مقابل ویارئال بود، اما همچون دیدار رفت، باز هم شاگردان کارلو آنچلوتی بازی را با حداقل اختلاف به ویارئال باختند و در صورتی که بارسلونا موفق به شکست خیرونا شود، اختلاف امتیازش با رئال در رتبه دوم به ۱۵ امتیاز خواهد رسید.

ویارئال که این فصل یکی از ۳ مدعی اصلی کسب رتبه چهارم لالیگا بوده، موفق شد با درخشش ساموئل چوکووئز ۲ بار نتیجه دیدار را بازگردانده و بازگشت شیرینی را مقابل مدافع عنوان قهرمانی تجربه کند. کارلتو، تیمش بدون شک دیگر انگیزه لازم برای جنگیدن در لالیگا را ندارد و در جنگ قهرمانی با بارسلونا، دستانش را زودهنگام به نشانه تسلیم بالا برده است.

استراحت ۳۰ دقیقه‌ای کریم برای سلاخی چلسی

سرمربی ایتالیایی برای آماده نگه داشتن کریم بنزما تا دیدار مقابل چلسی، ترجیح داد یک ساعت به مهاجم اول تیمش بازی داده و در نهایت تیمی که نمی‌خواست چندان خود را خسته کند، بازی را واگذار کرد تا نخستین شکست خانگی رئال مادرید در فصل جاری لالیگا به دستان تیم تحت هدایت کیکه ستین، سرمربی سابق بارسلونا رقم بخورد که این فصل، دیدار دور رفت را هم در مقابل رئال با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

ستین که از ۷ دیدار اخیر لالیگایی مقابل رئال مادرید موفق شده ۴ دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد، دومین سرمربی برتر از نظر پیروزی مقابل رئال در یک دهه اخیر لالیگا پس از دیگو سیمئونه است. ال چولو توانسته روی نیمکت اتلتیکومادرید، ۵ بار فاتح تقابل با رئال مادرید در این مسابقات لقب بگیرد.

بدترین روند رئال مقابل یک تیم اسپانیایی

کریم بنزما که تنها یک گل تا رسیدن به رکورد هوگو سانچس در رتبه چهارمین گلزن برتر لالیگا با ۲۳۴ گل فاصله دارد، در این بازی موفق نشد این هدف را به چنگ آورد و باید یک هفته به انتظار مصاف با کادیس بماند. کریم در صدر جدول گلزنان لالیگا، تنها ۳ گل با لواندوفسکی فاصله دارد و این، تنها انگیزه مهاجم رئال برای ادامه مسابقات از چارچوب دیدار‌های لالیگا خواهد بود.

رئال که این فصل ۶ امتیاز تقدیم ویارئال کرده در ۱۲ دیدار لالیگایی اخیر تنها ۳ بار موفق شده پیروزی را مقابل این حریف به دست آورد و ۲ فصل است که کهکشانی‌ها طعم پیروزی مقابل ویارئال را نچشیده‌اند. طلسم عدم تجربه پیروزی مقابل ویارئال برای رئال به ۴ بازی پیاپی رسیده و این بدترین روند عدم تجربه پیروزی لوس بلانکوس در تاریخ لالیگا مقابل یک حریف بخصوص است.

زیدان، آخرین سرمربی فاتح مقابل ویارئال
آخرین پیروزی رئال مقابل این تیم، به ۲۲ مه ۲۰۲۱ بازمی‌گردد که کریم بنزما و لوکا مودریچ در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان دیدار، شکست خانگی مقابل ویارئال را با پیروزی عوض کردند و آخرین تجربه زیدان مقابل زیردریایی‌های زرد را با پیروزی به اتمام رساندند. از آن پس، کارلتو تنها در یک دیدار جام‌حذفی موفق شده از سد ویارئال بگذرد و شاگردانش ماه ژانویه، شکست ۲ بر صفر را با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کردند تا مسیرشان را تا فینال جام حذفی این فصل ادامه داده و شانس فتح یک جام داخلی را داشته باشند.

گل به خودی، امیدواری واهی لوس‌بلانکوس

گل نخست این دیدار را که پائو تورس به ثمر رساند و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد، باعث شد رئال در ۳ دیدار اخیر لالیگایی‌اش از ۲ گل به خودی حریفان بهره‌مند شود و پس از اینکه از دسامبر ۲۰۲۰ به مدت ۸۹ بازی هرگز گل به خودی حریفان را تجربه نکرده بود در فاصله کمتر از ۲۰ روز مقابل بارسلونا و ویارئال، ۲ بار با استفاده از اشتباه بازیکنان تیم حریف به گل برسد.

سامو چوکووئز، پنجمین گلزن نیجریایی تاریخ مقابل رئال در این دیدار ۲ بار دروازه کورتوا را باز کردو پس از دیگو فورلان در مه ۲۰۰۶، موفق شد نخستین بازیکن ویارئال لقب بگیرد که زدن ۲ گل در سانتیاگو برنابئو را تجربه می‌کند. در فصلی که رئال تمرکز لازم برای به دردسر انداختن بارسلونا در صدر جدول را نداشته، کهکشانی‌ها از ۱۶ بازی اخیرشان در لالیگا ۵ دیدار را با شکست پشت سر گذاشته‌اند. پیش از این، چنین تعداد شکست‌های متعددی را در ۷۸ بازی تجربه کرده بودند.

شبی برای فراموشی

در این دیدار رئال ۲ بار پیروزی در این دیدار را از دست داد عملکرد دفاعی تیم بسیار ضعیف بود و صحنه خوش رقصی چوکووئز مقابل ناچو پیش از به ثمر رساندن گل تساوی بخش در دقایق پایانی نیمه نخست، صحنه‌ای است که هواداران رئال باید همچون نتیجه این دیدار به دست فراموشی بسپارند. در فصل جاری، هیچ تیمی به اندازه ویارئال در جریان ۹۰ دقیقه بازی شنبه شب، دروازه رئال در استادیوم سانتیاگو برنابئو را با شوت‌زنی هدف قرار نداد و شاگردان ستین با شلیک ۱۷ شوت به سمت درواره کورتوا، بهترین آمار را در فصل جاری از میان حریفان رئال در تمامی رقابت‌ها به نام خود زدند.

تاریخ‌سازی به سبک ویارئال

آخرین بار آوریل سال گذشته چلسی در جریان ۱۲۰ دقیقه دیدار خارج از خانه‌اش مقابل رئال مادرید در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ۲۷ بار دروازه رئال و کورتوا را هدف قرار داد. در این دیدار که سرانجام پس از ۲۳۳ دقیقه قفل دروازه کورتوا باز شد، ویارئال برای نخستین بار در تاریخش موفق شد پیروزی در دیدار‌های رفت و برگشت یک فصل مقابل رئال را به ثبت برساند.

با تمامی این موارد، اما چهارشنبه شب، آبی‌های لندن لحظات سختی را در مادرید پشت سر خواهند گذاشت و عادت به فرصت‌سوزی‌های بازیکنان چلسی، این شانس را به شاگردان کارلتو خواهد داد تا یاران سوپر فرانکی را از دم تیغ بگذرانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی