تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گزارش مدیران عامل ایران منتشر شد

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی، قطعی‌ها و اختلال شدید در اینترنت و .. نگرانی مدیران عامل شرکت‌های خدماتی بزرگ را در پی داشته است؛ اتفاقی که در دولت ابراهیم رئیسی به اوج خود رسیده و به تازگی و با شروع سال جدید شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت بیش از ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند!

کد خبر: ۱۴۷۷۱۳
۲۰:۳۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

دیدارنیوز: نگرانی‌ها درباره اینترنت و فیلترینگ در مدیران عامل شرکت‌های خدماتی بزرگ پررنگ‌تر از سایرین بوده است.

به نقل از دیجیاتو، پیماش از ۳۰۰ مدیرعامل ۲۷ صنعت کشور نشان می‌دهد که عدم ثبات اقتصادی و سیاسی اولین نگرانی مدیران عامل، صرف‌نظر از سن آنان است. اما مدیر‌هایی که کمتر از ۴۰ سال سن دارند، مسائل مربوط به اینترنت و فیلترینگ را دومین دغدغه خود می‌دانند. جالب است بدانید اینترنت و فیلترینگ دغدغه هیچ‌یک از مدیران شرکت‌های نیمه‌خصوصی نبوده. نتایج این پژوهش همچنین حکایت از ناامیدی به رونق اقتصادی ایران در سال جدید دارد. تنها ۵ درصد از مدیران عامل به این امر خوش‌بین هستند.

دومین شماره گزارش مدیران عامل ایران توسط شرکت مشاوره مدیریت ایلیا با همکاری گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در اسفندماه ۱۴۰۱ تهیه شده است. جمع‌آوری داده‌های پرسشنامه این گزارش طی نظرخواهی از ۳۰۰ مدیرعامل غیردولتی صنایع مختلف و در بازه زمانی آذر و دی‌ماه ۱۴۰۱ صورت گرفته است. درنتیجه مبنای زمانی پیش‌بینی‌ها برای سال ۱۴۰۲ و مبنای زمانی عملکرد مدیران عامل برای سال ۱۴۰۱ است.

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

هدف از این گزارش، ارائه نگاه، بینش و خرد جمعی از مدیران عامل ایرانی عنوان شده تا بتواند به تصمیم‌گیری‌های بهتر و مؤثرتر در سطح بنگاه‌ها و حاکمیت کمک کند. مخاطبان اصلی گزارش پیش رو مدیران عامل ایران، فعالان کسب‌وکار، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران حوزه کسب‌وکار، سیاست‌گذاران حوزه اقتصاد کلان کشور و مشاوران مدیریت و متخصصان صنعت هستند.

اینترنت و فیلترینگ، دومین دغدغه مدیران جوان

فهرست دغدغه‌مندی‌های مدیران عامل نشان می‌دهد ۸۱ درصد آن‌ها عدم ثبات در ابعاد سیاسی و اقتصادی کشور را بزرگ‌ترین دغدغه خود می‌دانند. کمبود نقدینگی برای رشد سازمان از دیگر معضلاتی است که مدیران عامل با آن روبه‌رو هستند. همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، ۴۶ درصد از مدیران عامل با این دغدغه مواجه هستند.

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

تصمیم‌های حاکمیت می‌تواند نقش پررنگی در رفع این دو دغدغه حائز اهمیت شرکت‌ها داشته باشد. بایستی دید در سال ۱۴۰۲ شاهد تغییر رویه خواهیم بود یا خیر.

اینترنت و فیلترینگ پنجمین دغدغه مدیران عامل در سال ۱۴۰۱ بوده است، اما اگر داده‌های پیمایش را به دو دسته مدیران عامل بالا و زیر ۴۰ سال تقسیم کنیم، خواهیم دید که اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیران جوان است. عدم ثبات اقتصادی و سیاسی نیز اولین نگرانی مدیران عامل، صرف‌نظر از سن آنان است.

نگرانی‌ها درباره اینترنت و فیلترینگ در مدیران عامل شرکت‌های خدماتی بزرگ پررنگ‌تر از سایرین بوده است.

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

جالب است بدانید که اینترنت و فیلترینگ دغدغه هیچ‌یک از مدیران شرکت‌های نیمه‌خصوصی نبوده. این نتایج اهمیت دسترسی به اینترنت و تعامل با جهانیان را برای بخش خصوصی بیش از پیش هویدا می‌کند. موضوعی که لازم است دولت بیشتر به آن توجه کند؛ چرا که ناامیدی بخش خصوصی از فعالیت اقتصادی، خساراتی جبران‌ناشدنی را به‌دنبال دارد.

گفتنی است که در این پژوهش از مدیران عامل نسبت به مشکلات اصلی شرکتشان پرسش شده که نتایج نشان می‌دهد کمبود و تأمین نقدینگی، جذب و نگهداشت منابع انسانی، عدم ثبات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز، ازجمله مشکلات پرتکرار شرکت‌ها در سال گذشته بوده است.

ناامیدی همگانی از رونق اقتصادی ایران

آن‌طور که در گزارش مدیران عامل آمده است، تنها ۵ درصد از ۳۰۰ مدیرعامل فعال در ۲۷ صنعت کشور به رونق اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۲ خوش‌بین هستند. این متغیر در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ درصد بوده است. چنین ناامیدی نسبت به شرایط اقتصادی کشور، بیش از پیش به مهاجرت دامن خواهد زد و میزان سرمایه‌گذاری‌ها را نیز بازهم با کاهش روبه‌رو خواهد کرد.

نزدیک به نیمی از مشارکت‌کنندگان در این پیمایش رکود زیادی را برای سال ۱۴۰۲ متصور هستند. ۴۰ درصد دیگر نیز بر این باورند که اقتصاد ایران شاهد رکود نسبی خواهد بود.

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

اما مدیران عامل چه دیدگاهی به عملکرد مالی شرکت تحت امر خود دارند؟ داده‌ها نشان می‌دهند ۴۷ درصد از مدیران عامل به رشد عملکرد مالی سازمان خود در سال جدید امیدوار هستند؛ آن‌ها رشد نسبی یا زیاد را برای بنگاه پیش‌بینی کرده‌اند.

شرکت‌های کوچک‌تر بازرگانی و تولیدی بیشترین امیدواری را نسبت به عملکرد مالی خود در سال ۱۴۰۲ دارند.

نیمی از شرکت‌ها افت مالی را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده‌اند

شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در سال ۱۴۰۱ با دشواری‌های متعددی روبه‌رو بودند. تورم شدید، فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، افزایش نارضایتی‌های عمومی و... ازجمله عواملی بودند که بر عملکرد مالی بسیاری از شرکت‌ها اثر گذاشتند. این شرایط برای شرکت‌های کوچک‌تر وخیم‌تر بوده است.

نزدیک به ۵۰ درصد مشارکت‌کنندگان در این نظرخواهی از افت نسبی یا زیاد کسب‌وکار خود در سال ۱۴۰۱ خبر داده‌اند. تنها ۱۰ درصد از مدیران رشد مالی زیاد در سال ۱۴۰۱ را تجربه کرده‌اند. با توجه به افزایش شدید نرخ تورم در سالی که گذشت، افت درآمد شرکت‌ها زنگ خطری را برای ادامه فعالیت آن‌ها به صدا درآورده است.

بد نیست بدانید که شرکت‌ها با عملکرد مالی همراه با رشد طی دو سال، ۳۰ درصد کاهش داشته‌اند.

۶۵ درصد از مدیران عامل مشارکت‌کننده در پیمایش حاضر اذعان کرده‌اند که در سال ۱۴۰۱ به‌طور متوسط تمرکز و توجهشان درخصوص وضعیت شرکت بر مسائل جاری و عملیاتی سازمان متمرکز بوده است. برای سایر مدیران عامل، تمرکز اصلی فکری و زمانی روی مسائل مرتبط با توسعه و رشد کسب‌و‌کار و به تعبیری آینده سازمان بوده است.

اقبال به هوش مصنوعی

بهره‌مندی از فناوری‌های تحول‌آفرین مزایای متعددی برای سازمان‌ها، فارغ از اندازه و قدمت آن‌ها، به‌همراه دارد. آن‌طور که در گزارش مدیران عامل آمده است، ۶۱ درصد از مشارکت‌کنندگان اعلام کردند که از هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از فناوری‌های تحول‌آفرین در سازمان خود استفاده خواهند کرد.

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

یکی از دلایل این امر را می‌توان به کاربرد‌های گسترده هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به‌دلیل جریان‌های گسترده تولید لحظه‌ای حجم زیادی از داده‌ها از منابع مختلف، نسبت داد.

پس از هوش مصنوعی، مدیران عامل به اینترنت اشیا و اینترنت نسل پنجم گرایش بیشتری خواهند داشت و از مزایای این فناوری‌ها بهره خواهند برد.

۴۱ درصد از مدیران عامل معتقدند که تغییر در مدل کسب‌وکار مهم‌ترین اولویت برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال است. پس از آن، فرایند‌های کسب‌وکار اولویت دوم مدیران عامل جهت اعمال تغییرات لازم است. تنها ۶ درصد از مدیران عامل بر ارتقای تجربه کارکنان متمرکز هستند.

نزدیک به نیمی از مدیران عامل اذعان کرده‌اند که گلوگاه اصلی آن‌ها در پیاده‌سازی تحول دیجیتال، فرهنگ سازمانی است. در ادامه، ۳۳ درصد بر این باورند که فناوری دیگر گلوگاه مهم در اجرای تحول دیجیتال در سازمان است.

اینستاگرام و واتس‌اپ، پُراولویت‌ترین برای مدیران عامل

در بخش دیگر این گزارش به سبک زندگی و کاری مدیران عامل پرداخته شده است. مدیران عامل حاضر در این پیمایش واتس‌اپ و اینستاگرام را پراولویت‌ترین شبکه اجتماعی برای خود دانسته‌اند. تلگرام و لینکدین نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اینترنت و فیلترینگ دومین دغدغه مدیرهای کشور!

همچنین این افراد به‌طور متوسط دو ساعت در روز را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مدیران عامل استرس شدید روزانه و هفتگی را تجربه می‌کنند؛ درحالی‌که در سال ۱۴۰۰ این مقدار ۵۰ درصد بود. سه درصد از مدیران عامل نیز بدون استرس زندگی می‌کنند و ۱۰ درصد هم فقط یکی‌دو بار در سال با استرس شدید مواجه می‌شوند.

طبق این گزارش، میانگین ساعت کاری مدیران عامل نسبت به سال ۱۴۰۰، یک ساعت در روز کاهش یافته است. آن‌ها به‌طور متوسط روزانه ۱۰ ساعت کار می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی