تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جمع‌آوری ۳۸ هزار نفر از معتادان متجاهر؛ چند هزار نفر مشمول نگهداری در مراکز شدند؟

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، ۳۸ هزار نفر در قالب طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر طی سال ۱۴۰۱ جمع آوری شدند که از این تعداد ۲۴ هزار نفر مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ شدند.

کد خبر: ۱۴۷۶۴۶
۰۸:۴۲ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

جمع‌آوری ۳۸ هزار نفر در طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر

دیدارنیوز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از جمع‌آوری ۳۸ هزار نفر در قالب طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴ هزار نفر مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ شدند و ۱۳ هزار و ۵۸۵ نفر نیز امکان ورود به مراکز ماده ۱۶ را نداشتند.

مصطفی هادی‌زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۵۰ ظرفیت در مراکز ماده ۱۶ تهران بزرگ وجود دارد، اما ظرفیت قابل بهره‌برداری برای نگهداری معتادان متجاهر در این مراکز حدود ۱۷ هزار ظرفیت است که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر (۸۷ درصد ظرفیت) در مراکز مستقر هستند.

وی با اشاره به آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر در طرح‌های جمع‌آوری سال ۱۴۰۱ گفت: طی سال گذشته بالغ بر ۳۸ هزار نفر در قالب ۱۸۱ طرح که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب انجام و توسط شهرداری تهران، اداره کل زندان‌های استان، سپاه تهران بزرگ و پلیس فاتب پذیرش شدند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است؛ البته این آمار درحالی مطرح می‌شود که ماه‌های مهر، آبان و آذر باتوجه به شرایط کشور، اجرای طرح جمع‌آوری متوقف شده بود.

وی افزود: شهرداری تهران با پذیرش افراد بالای ۶۵ سال، زیر ۱۸ سال، دارای زخم باز، زنان دارای بیماری‌های حاد روانی و... کمک بزرگی به ساماندهی و درمان این افراد انجام داده است. همچنین دادستانی تهران با صدور دستورات قضایی نقش کلیدی و محوری در این زمینه دارند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، از این ۳۸ هزار فرد جمع‌آوری شده، ۲۴ هزار نفر مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ شدند و ۱۳ هزار و ۵۸۵ نفر نیز امکان ورود به مراکز ماده ۱۶ را نداشتند.

هادی‌زاده درخصوص وضعیت افرادی که در مراکز ماده ۱۶ پذیرش نشدند اینطور توضیح داد: از میان ۱۳ هزار و ۵۸۵ نفری که در مراکز ماده ۱۶ پذیرش نشدند اگرچه ۴۰ درصدشان (۵۵۰۰ نفر) از نظر ظاهری شبیه به معتادان متجاهر بودند، اما این افراد اعتیاد نداشتند، اما در کف خیابان بودند که این موضوع یکی از معضلات ما در تهران بزرگ است. از سویی دیگر ۱۶۳۱ نفر از افرادی که جمع‌آوری شده بودند معتادان دارای معلولیت بودند که تولی‌گری آن‌ها با سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: همچنین از میان این ۱۳ هزار و ۵۸۵ نفر، ۳۲۰۰ نفر بیمارانی بودند که درمان آن‌ها برعهده دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درخصوص معتادان متجاهر دارای زخم باز در تهران نیز گفت: از آنجایی که چند سالی است مراکز زخم باز فعالیت و بیماران را درمان می‌کنند، آمار این افراد روبه کاهش است.

هادی‌زاده در این باره این را هم اعلام کرد که در مرکز نگهداری از معتادان زخم باز با ظرفیت ۲۰۰ نفری، در حال حاضر ۱۰۸ بیمار نگهداری می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی