تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

آلومینیوم - استقلال؛ کاپیتان سابق سد راه آبی‌ها؟

رقابت جذاب سپاهان، استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی در این فصل به حدی نزدیک و نفس‌گیر است که هر هفته لیگ مانند یک فینال برای این سه مدعی بزرگ است. پس از برتری راحت پرسپولیس مقابل ملوان، استقلال امروز به مصاف آلومینیومی می‌رود که سرمربی‌اش یک نام آشنا دارد؛ مهدی رحمتی کاپیتان سابق آبی‌ها!

کد خبر: ۱۴۷۶۳۳
۱۱:۲۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۲

آلومینیوم- استقلال؛ کاپیتان سابق سد راه آبی‌ها؟

دیدارنیوز: استقلال در دیداری حساس از هفته بیست‌وپنجم به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.

رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم به روز‌های پایانی خود نزدیک شده و هفته بیست‌وپنجم روز جمعه ۱۸ فروردین با برگزاری ۴ مسابقه به اتمام می‌رسد که در یکی از مهم‌ترین مسابقات، آلومینیوم اراک از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان استقلال است.

۱- استقلال در پایان هفته بیست‌و‌چهارم با ۴۹ امتیاز در رده دوم قرار داشت. این تیم با پیروزی در این دیدار این شانس را دارد که با تیم صدرنشین سپاهان هم امتیاز شود، ولی در رده نخست قرار نخواهد گرفت، ولی با از دست دادن امتیاز این تیم جایگاه دوم را به پرسپولیس داده و به رتبه سوم سقوط خواهد کرد.

۲- آلومینیوم اراک با ۳۳ امتیاز از ۲۴ بازی در رده هفتم جدول جای داشت. این تیم در صورت شکست در این بازی این جایگاه را از دست خواهد داد و یک رده پایین می‌رود، ولی با هر نتیجه‌ای موقعیت این تیم از رده هفتم بالاتر نخواهد رفت.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم در فرم رویایی به سر می‌برد. استقلال در ۸ هفته گذشته، ۷ بار به پیروزی رسیده و در این دیدار‌ها به طور متوسط ۲.۴ گل در هر بازی زده است. هرچقدر که استقلال در گل زدن و پیروزی آمار خوبی دارد، آلومینیوم در نباختن و گل نخوردن فوق‌العاده است. این تیم در ۶ بازی قبلی به ۵ تساوی و یک پیروزی رسیده و با ۵ تساوی متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. آلومینیوم در نیم فصل دوم باختی نداشته و توانسته دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان و پرسپولیس را متوقف کند.

۴- بر اساس آمار «متریکا» استقلال یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ است و در شوت و امیدگل تیم اول لیگ به‌شمار می‌آید. استقلال در مالکیت توپ، تعداد پاس، دقت پاس و شوت در چارچوب یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. بهترین آمار آلومینیوم هم در دقت شوت و دریبل موفق است که جزو شاخص‌ترین تیم‌های لیگ در این زمینه محسوب می‌شود.

۵- بر اساس امید گل آلومینیوم سخت‌تر از هر تیمی در لیگ گل می‌زند و مشکل‌تر از هر تیمی در لیگ گل می‌خورد. آلومینوم تقریباً ۵ گل کمتر از آنچه سزاورش بوده زده و نزدیک به ۸ گل کمتر از آنچه مستحقش بوده دریافت کرده و با این آمار به هیچ وجه عجیب نیست که دیدار‌های این تیم با میانگین ۱.۲۱ گل در هر بازی کم گل‌ترین بازی‌های این فصل باشد.

۶- تیمی که در این بازی به گل اول دست یابد شانس زیادی برای برتری در این مسابقه دارد. استقلال در ۱۱ بازی از ۱۲ دیداری که در این فصل گل اول را زده به پیروزی رسیده و آلومینیوم هم در ۷ بازی از ۸ مسابقه که چنین آماری داشته برنده شده است. در ۵ تقابلی که ۲ تیم در لیگ برتر داشتند به جز بازی اول که استقلال پیروز شد، ۴ رویایی بعدی مساوی شده که ۳ بار آن گلی نداشته است. تیم‌های تحت هدایت رحمتی در ۴ مصاف مقابل استقلال موفق به گلزنی نشده اند.

۷- تقابل‌های قبلی دو تیم تنها ۴ گلزن داشته که به جز میثم مجیدی که در این فصل خداحافظی کرده ۳ بازیکن دیگر یعنی مهدی قایدی، ارسلان مطهری و کوین یامگا شانس این را دارند که آمار خود را بهبود دهند.

۸- محمد محبی مهاجم آماده این روز‌های استقلال با نمره ۷.۳۴ بهترین بازیکن این تیم در این فصل از لیگ است. کوین یامگا و مهدی قایدی با ۷ گل بهترین گلزنان استقلال هستند. حسین پورحمیدی با نمره ۷.۳۲ بهترین بازیکن آلومینیوم است. این دروازه‌بان جزو رکوردداران بیشترین کلین‌شیت در این فصل است. محمدرضا آزادی با ۶ گل بهترین گلزن آلومینیوم در این دوره از لیگ است.

۹- در ترکیب آلومینیوم به جز سرمربی این تیم مهدی رحمتی، چندین بازیکن سابقه بازی در استقلال را دارند که محمدرضا آزادی، میلاد فخرالدینی و اسماعیل شریفات از این جمله اند.

۱۰- استقلال برای این پیکار حساس چند غایب قطعی دارد. روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور محروم هستند و آرش رضاوند به دلیل آسیب دیدگی وضعیت مبهمی برای این مسابقه دارد.

۱۱- پیام حیدری که در این فصل ۸ بازی را قضاوت کرده داور این مسابقه خواهد بود. این داور یک بار بازی آلومینیوم را در این فصل قضاوت کرده که برابر گل‌گهر به تساوی رسید و یک مرتبه هم بازی داور بازی استقلال بوده که در دور رفت، ذوب‌آهن را مغلوب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی