تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رابرت کندی: چین امپراطوری آمریکا را آواره کرده است

برادرزاده رئیس‌جمهور ترور شده آمریکا که زمزمه‌هایی از احتمال رقابت او با جو بایدن در مرحله درون‌حزبی انتخابات ۲۰۲۴ شنیده می‌شود گفته که چین امپراطوری آمریکا را آواره کرده است.

کد خبر: ۱۴۷۶۱۳
۱۵:۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۲

 رابرت کندی: چین امپراطوری آمریکا را آواره کرده است
 
دیدارنیوز: رابرت اف کندی جونیور در مطلبی کاهش نفوذ آمریکا روی عربستان سعودی را نشان‌دهنده شکست سیاست‌های نئوکان‌های آمریکا در دنیا دانسته است.

رابرت اف کندی جونیور که پسر سناتور اف‌کندی و برادرزاده جان اف‌کندی، رئیس‌جمهور ترورشده آمریکا است نوشت: «فروپاشی نفوذ آمریکا روی عربستان و ائتلاف جدید پادشاهی عربستان با چین و ایران نشانه‌های دردناک شکست فاحش راهبرد نئوکان‌ها در حفظ هژمونی جهانی آمریکا با قدرت‌افکنی‌های تهاجمی است.»

کندی که زمزمه‌هایی از احتمال نامزد شدن او در انتخابات ۲۰۲۴ و رقابتش با جو بایدن در مرحله درون‌حزبی انتخاب نامزد حزب دموکرات وجود دارد در ادامه نوشته است: «چین با نشان دادن تصویر قدرت اقتصادی (به جای قدرت‌افکنی نظامی) امپراطوری آمریکا را آواره کرده است. در دهه گذشته، کشور ما چندین تریلیون دلار صرف بمباران جاده‌ها، بنادر، پل‌ها و فرودگاه‌ها کرده است. چین همین منابع مالی را صرف ساخت همین‌ها در دنیای در حال توسعه کرده است.»

کندی نوشته است: «جنگ اوکراین فروپاشی نهایی "قرن آمریکایی" نئوکان‌ها است که عمر کوتاهی داشت. پروژه‌های نئوکان‌ها در عراق و اوکراین ۸.۱ تریلیون دلار هزینه داشتند، طبقه متوسط ما را تهی کردند، قدرت نظامی آمریکا و مرجعیت اخلاقی او را به استهزا کشاندند، باعث سوق دادن چین و روسیه به یک ائتلاف شکست‌ناپذیر شد، جایگاه دلار به عنوان ارز جهانی را تخریب کرد، باعث از بین رفتن جان میلیون‌ها انسان شد و هیچ کمکی به پیشبرد دموکراسی نکرد.»

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی