تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد

کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها؛ محروم‌شدن قشر ضعیف از خدمات

فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با بیان اینکه در ایام نوروز کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها مشهود است، گفت: برخی از بیمارستان‌های خصوصی با بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه‌های پایه قرارداد ندارند و به هیچ وجه همکاری لازم و کافی نمی‌کنند. این مسئله باعث شده که قشر ضعیف و زحمتکش کارگر در بسیاری از استان‌ها که در حدود دو سوم جمعیت را تشکیل می‌دهند، از خدمات بیمارستان‌های خصوصی محروم شوند.

کد خبر: ۱۴۷۳۷۹
۱۷:۵۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها؛ محروم‌شدن قشر ضعیف از خدمات

دیدارنیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری بیمارستان‌های خصوصی با سازمان‌های بیمه گر، گفت: ما در ایام عید نوروز با مشکل کمبود پزشکان متخصص در کل کشور روبرو هستیم، از طرفی شاهد عدم همکاری برخی از بیمارستان‌های خصوصی هستیم.

فاطمه محمدبیگی با اشاره به نارضایتی مردم در مورد عدم حضور برخی از متخصصان حوزه سلامت در ایام نوروز در مرکز درمانی گفت: طی بازدید نوروزی از مراکز درمانی در ایام تعطیلات، بنده یک تماس تلفنی در مورد حضور کمرنگ پزشک متخصص در مرکز درمانی داشتم و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که پزشک ارتوپد در بیمارستان شهید رجایی قزوین در یک روز ۳۰ عمل جراحی انجام داده است.

وی افزود: متاسفانه بار بالای حوادث ترافیکی و کمبود پزشک متخصص باعث فرسودگی نیرو‌های مدافع سلامت و افزایش زمان انتظار مراجعان در برخی بیمارستان‌ها می‌شود. در این میان عدم ارائه خدمت توسط برخی بیمارستان‌های خصوصی در تعطیلات و نیز عدم انعقاد قرارداد مراکز خصوصی با بیمه‌های پایه باعث نارضایتی مردم شده است. این موضوع را از کمیسیون بهداشت و مسئولان اجرایی و نظارتی دنبال می‌کنم.

به نقل از خانه ملت، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای در ادامه تاکید کرد: به طور کلی ما در ایام عید نوروز با مشکل کمبود متخصص در کل کشور روبرو هستیم، از طرفی با عدم همکاری برخی از بیمارستان‌های خصوصی مواجه می‌شویم. انتظار می‌رود بخش خصوصی همانطور که در سایر ایام سال به مردم خدمات درمانی ارائه می‌دهند، در ایام تعطیلات همچون عید نوروز هم این خدمات را به هموطنان ارائه کنند.

محمدبیگی با اشاره به کمبود خدمات درمانی در بخش دولتی، تصریح کرد: در استان‌هایی مانند قزوین که سرانه تخت در بخش دولتی کم است، طبیعتا انتظار می‌رود که بخش خصوصی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد، به خصوص بیمارستان‌های خصوصی که بعد از مراکز دولتی ملجا و پناهگاه مردم هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری بخش خصوصی درمان با سازمان‌های بیمه گر یادآور شد: برخی از بیمارستان‌های خصوصی با بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه‌های پایه قرارداد ندارند و به هیچ وجه همکاری لازم و کافی نمی‌کنند. این مسئله باعث شده که قشر ضعیف و زحمتکش کارگر در بسیاری از استان‌ها که در حدود دو سوم جمعیت را تشکیل می‌دهند، از خدمات بیمارستان‌های خصوصی محروم شوند.

محمدبیگی در ادامه افزود: مجلس به جد پیگیر پرداخت معوقات تامین اجتماعی در بیمارستان‌ها است، برای تحقق این مهم از ماده ۲۳۴ و شکایت از این سازمان به قوه قضاییه بهره گرفتیم و با پیگیری صورت گرفته تا ۲۹ اسفند ماه بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برطرف شدن این مشکل مستلزم این است که دولت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند تا این سازمان بدهی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها را بپردازد و شاهد تکمیل زنجیره خدمات رسانی به واسطه این سازمان بیمه گر باشیم، همکاری بین بخشی بیمارستان‌های خصوصی با بیمه‌های پایه قرارداد منجر می‌شود مردم از حداکثر خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی