تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تعداد موزه‌های استان کردستان افزایش می‌یابد

مدیرکل موزه‌های کشور گفت: افزایش و تجهیز موزه‌های استان کردستان با هدف ارائه خدمات جامع‌تر به گردشگران، در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۷۳۳۳
۱۸:۱۰ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

تعداد موزه‌های استان کردستان افزایش می‌یابد

دیدارنیوز: مرتضی ادیب‌زاده عصر امروز (پنجشنبه) در بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی این شهر نظارت بر ابنیه موزه‌های تاریخی کردستان را از جمله اهداف سفر خود عنوان کرد و اظهار داشت: موزه‌های استان کردستان به لحاظ کیفی از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه موزه، مکانی مملو از ثروت‌های فرهنگی و هویتی است که ارزشمندی‌های تاریخی نانوشته یک ملت را از نسلی به نسلی دیگر انتقال می‌دهد، گفت: افزایش و تجهیز موزه‌های استان کردستان با هدف ارائه خدمات جامع‌تر به گردشگران، در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل موزه‌های کشور از ساماندهی و تجهیز موزه "مسجد مدرسه دارالاحسان" سنندج و "موزه‌شهر" سقز خبر داد و تصریح کرد: استان کردستان بدلیل وجود ظرفیت‌های قوی از اهمیت خاصی برخوردار است، با توجه به پیش‌بینی افزایش و استقبال بازدیدکنندگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در این ایام و در طول سال باید به منظور روایتگری دقیق در موزه‌ها راهنمایان افتخاری در این اماکن مستقر شوند.

وی بیان کرد: حضور راهنمایان گردشگری، جانمایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و برگزاری ویژه‌برنامه‌های نوروزگاهی در مجموعه‌های تاریخی این استان فرصتی مناسب برای افزایش ماندگاری گردشگران در این ایام است.

ادیب‌زاده با ذکر اینکه غنای فرهنگی و تاریخی آثار موجود در موزه‌های استان کردستان بسیار بالاست، عنوان کرد: در همین این راستا برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری رویداد‌های فرهنگی در سطح موزه‌های کشور و استان کردستان در نظر گرفته خواهد شد.

منصور مهرزاد، سرپرست میراث فرهنگی استان کردستان نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از وضعیت موزه‌های سنندج پرداخت و خواستار توجه بیش از پیش در تأمین اعتبار ویژه تجهیز و ساماندهی موزه‌ها شد.

موزه سنندج در خیابان امام (ره)، کوچه حبیبی این شهر قرار گرفته و آثار و اشیاء تاریخی مربوط به استان کردستان و سایر نقاط ایران در این محل به نمایش گذاشته شده که هرساله در فصول مختلف به ویژه ایام عید نوروز پذیرای مهمانان زیادی خواهد بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی