تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سفارشی‌ترین تیم ملی تاریخ؟

«مریم آزمون» با انتخاب‌های جنجالی خود فهرست ۲۲ نفره تیم ملی فوتبال زنان را برای حضور در مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد. فاطمه عادلی، ملیکا متولی و شهناز جعفری به عنوان ۳ مدافع باتجربه و موفق در فصل گذشته، نام‌شان در فهرست بازیکنان اعزامی به میانمار دیده نمی‌شود!

کد خبر: ۱۴۷۲۹۵
۰۸:۵۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

سفارشی‌ترین تیم ملی تاریخ؟

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال زنان ایران در آستانه اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دارد؛ مسابقاتی که مرحله اول آن قرار است برگزار شود و شاگردان مریم آزمون در تیم ملی فوتبال زنان باید خود را مهیای رویارویی با تیم‌های ملی بنگلادش، مالدیو و میانمار کنند.

ملی‌پوشان در شرایطی آماده اعزام به کشور میانمار می‌شوند که هر روز حواشی جنجالی پیرامون تیم ملی فوتبال زنان بیشتر و بیشتر می‌شود و کادرفنی تیم به نظر می‌رسد خود یکی از عوامل بیشتر شدن این حواشی هستند.

از اردویِ دیرهنگام تا مربی ۲۷ ساله!

مریم آزمون که حدود یک‌سال است در کسوت سرمربی موقت کارش را دنبال می‌کند، همچنان بدون آنکه رزومه موفقی در عرصه باشگاهی و ملی داشته باشد، در نقش سرمربی به کار خود ادامه می‌دهد. آزمون در شرایطی سرمربی تیم ملی بوده که در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال زنان، او هیچگاه در مسابقات مهم برای تماشای دیدار‌های حساس هفته دیده نمی‌شد و با توجه به عدم پخش تمامی دیدار‌های فصل، مشخص نیست که پارامتر اصلی آزمون برای انتخاب بازیکن شایسته چه بوده است.

آزمون در کنار عدم ارزیابی صحیح شرایط فنی بازیکنان، اعتراضی هم به عدم برگزاری اردوی تیم ملی نداشت؛ به‌طوری که در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک، تمرینات آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان آغاز شد که مطمئنا زمان کافی برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نیست و عدم اعتراض سرمربی در این میان در نوع خود عجیب و جالب‌توجه است. مریم آزمون با انتخاب فاطمه عزیزی که تنها ۲۷ سال سن دارد و تا فصل گذشته در لیگ برتر دروازه‌بانی می‌کرد به عنوان مربی دروازه‌بانان جدید تیم ملی، بر شمار حاشیه‌ها افزود.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در حالی به سراغ انتخاب فاطمه عزیزی رفته، که نگاهی به دوره‌های آموزشی گذرانده‌شده توسط عزیزی نشان می‌دهد که مدرس دوره‌ها مریم آزمون بوده که بسیاری از اهالی فوتبال زنان، انتخاب عزیزی را با ارتباط از پیش ایجاد شده او با سرمربی تیم ملی فوتبال زنان مرتبط می‌دانند.

برخورد قهری فدراسیون فوتبال؛ خودتان بلیت بگیرید!

مدیران فدراسیون فوتبال در روز‌های گذشته برای خرید بلیت بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در اردوی ملی هم با مشکل جدی مواجه شده بودند و پر بودن ظرفیت بسیاری از پرواز‌ها باعث شد تا در اتفاقی عجیب، مسئولان فدراسیون به سراغ بازیکنان تیم ملی بروند و از آن‌ها بخواهند که خود تهیه بلیت را انجام بدهند و بعد از حضور در اردو، هزینه پرداخت شده را از بخش امور مالی فدراسیون فوتبال دریافت کنند!

سخنگوی فدراسیون فوتبال شب گذشته و در حاشیه برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و کنیا، این خبر را تایید کرد و آن را یک اتفاق مرسوم در دنیای فوتبال دانست؛ آن‌هم در شرایطی که نگاهی به سایر کشور‌ها نشان می‌دهد که این مسئله اتفاق مرسومی نبوده و به‌نوعی مدیران فدراسیون فوتبال قصد داشته‌اند تا خود را پشت کم‌کاری انجام شده و ناهماهنگی ایجاد شده مخفی کنند.

۱۳ بازیکن تیم ملی فوتبال زنان در اعتراض به شرایط موجود در تیم راضی به حضور در اردو نشدند که سرانجام با رایزنی‌های گسترده انجام شده، برخی از آن‌ها برای حضور در اردو رضایت دادند. نقطه ابهام و جنجالی دیگر این ماجرا، بازهم سکوت سرمربی تیم ملی فوتبال زنان بود که با وجود حواشی به وجود آمده، حمایتی از شاگردانش نداشت و با سکوت خود، باعث شکل‌گیری حاشیه‌ای تازه در اردوی تیم ملی فوتبال زنان شد.

فرا رسیدن روز موعود؛ رونمایی از فهرست جنجالی

مریم آزمون برای اردوی متصل به اعزام تیم ملی فوتبال زنان از ۳۰ بازیکن دعوت کرد که در نهایت امروز فهرست ۲۲ نفره مدنظر آزمون برای حضور در مسابقات مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس رونمایی شد. اتفاق عجیب و جالب‌توجه اینکه با وجود در اختیار داشتن ۲۳ سهمیه برای انتخاب بازیکن، مریم آزمون در حرکتی مشابه به حرکت کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تصمیم گرفت تا نام ۲۲ بازیکن را به فدراسیون فوتبال برای انجام هماهنگی سفر به میانمار ارائه کند.

آزمون در حالی فهرست ۲۲ نفره خود را نهایی کرده که نگاهی به فهرست نشان می‌دهد که بسیاری از ستارگان آماده و باتجربه جایی در تفکرات مریم آزمون ندارند. البته که در این میان برخی بازیکنان هم حاضر نشدند با سرمربی موقت تیم ملی همکاری کنند.

فهرست ۲۲ نفره تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس: زهرا خواجوی، رها یزدانی، سمیرا محمدی، فاطمه امینه‌برازجانی، حدیث بساط شیر، فاطمه مخدومی، سپیده نزهتی، زینب عباسپور، بهناز طاهرخانی، شقایق روزبهان، فاطمه شبان، ثنا صادقی، ملیکا محمدی، سحر رمضانی، سمانه چهکندی، محدثه زلفی، زهرا قنبری، نگین زندی، افسانه چترنور، شبنم بهشت، هاجر دباغی و اسما نظری.

از غیبت «کودایی» تا کاپیتان‌هایی که کنار گذاشته شدند!

در خط دروازه، غیبت زهره کودایی به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان ایران در نوع خود عجیب است که گفته می‌شود کودایی حاضر نشده با مربی جوان و بی‌تجربه دروازه‌بانان تیم ملی همکاری کند. در کنار کودایی، خط خوردن نام عارفه سیدکاظمی هم بدون‌شک مرتبط با حواشی فصل گذشته تیم شهرداری سیرجان است و به نظر می‌رسد حضور مریم جهان‌نجاتی به عنوان مربی در کادرفنی تیم باعث شده تا با اعمال نفوذ او، نام سیدکاظمی خط بخورد.

فاطمه عادلی، ملیکا متولی و شهناز جعفری به عنوان ۳ مدافع باتجربه و موفق در فصل گذشته، نام‌شان در فهرست بازیکنان اعزامی به میانمار دیده نمی‌شود و با وجود کیفیت فنی بالای این ۳ ستاره، مریم آزمون تصمیم گرفته تا به سراغ سپیده نزهتی برود که تصمیم عجیب و غیرمنتظره‌ای است؛ به‌ویژه آنکه نزهتی یک فصل بسیار ناموفق را گذراند، اما حالا به مدافعان میانی ثابت تیم‌های اول و دوم جدول ترجیح داده شده است!

رقیه جلالی‌نسب در کنار زهرا سربالی، سارا ظهرابی‌نیا و هستی فروزنده دیگر غایبان سرشناس تیم ملی فوتبال زنان هستند. گفته می‌شود آزمون و جهان‌نجاتی به واسطه اختلافات شخصی به سراغ حذف سربالی و ظهرابی‌نیا رفته‌اند تا این ۲ ستاره باتجربه که جزو کاپیتان‌های تیم ملی فوتبال زنان محسوب می‌شوند، شانسی برای حضور در میانمار نداشته باشند. فروزنده هم در شرایطی مشابه با سیدکاظمی به دلیل اختلاف با مریم جهان‌نجاتی شانس حضور در فهرست نهایی تیم ملی را از دست داده تا یکی از جنجالی‌ترین فهرست‌های ممکن در یک دهه گذشته در تیم ملی فوتبال زنان چینش شود.

تیم پرامیدی که هر روز ناامیدمان می‌کند!

تیم ملی فوتبال زنان ایران روی کاغذ شانس بالایی برای رسیدن به مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد، اتفاقی که مشابه آن در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ رخ داد، اما حالا حواشی جنجالی اردوی تیم ملی که منشأ آن را می‌توان در تصمیمات بحث‌برانگیز کادرفنی جستجو کرد، باعث شده تا شانس صعود زنان ایران به مرحله دوم به حداقل ممکن برسد.

مریم منظمی که به تازگی به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال منصوب شده، در روز‌های گذشته سعی داشته تا بتواند با پیگیری‌های خود آرامش را به اردوی تیم ملی بازگرداند، اما به نظر می‌رسد رفتار‌های جنجالی کادرفنی باعث شده تا به جای خاموش شدن آتش اختلافات، بیشتر این آتش شعله‌ور شود که باید دید با توجه به حواشی رخ داده، آیا بعد از اتمام مسابقات انتخابی المپیک، مریم آزمون از سمتش کنار گذاشته خواهد شد یا سرانجام او بعد از مدت‌ها فعالیت به عنوان سرمربی موقت، حکم حضور قطعی‌اش روی نیمکت تیم ملی را از مدیران فدراسیون می‌گیرد!

گفتنی است که رقابت‌های گروه دوم مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ۱۶ تا ۲۲ فروردین‌ماه به میزبانی کشور میانمار برگزار خواهد شد که تیم ملی فوتبال زنان ایران باید در این گروه به مصاف تیم‌های بنگلادش، مالدیو و میانمار برود؛ آن‌هم در شرایطی که تنها تیم صدرنشین گروه شانس حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی