تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

رکورد فوق‌العاده در تیم ملی؛ ستاره استقلال همیشه بوی گل می‌دهد!

محمد محبی ستاره ملی‌پوش استقلال که در دوران اسکوچیچ و کی‌روش جایی در تیم ملی نداشت، حالا در خط حمله تیم قلعه‌نویی هرکاری بخواهد انجام می‌دهد و رکورد فوق‌العاده‌ای کنار ستاره‌های تیم ملی داشته است.

کد خبر: ۱۴۷۲۸۱
۱۷:۵۸ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

شروع فوق‌العاده در تیم ملی؛ ستاره استقلال همیشه بوی گل می‌دهد!

دیدارنیوز: وینگر آبی‌پوشان پایتخت با ارائه یک نمایش درخشان دیگر در ترکیب تیم ملی کارش را به پایان برد.

محمد محبی یکی از غایبان سرشناس فهرست تیم ملی ایران در مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. محبی که روز‌های موفقی را در استقلال می‌گذراند، در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی در اوج آمادگی قرار داشت و تصور می‌شد بعد از دعوت به اردوی انتخابی، نامش در فهرست نهایی تیم ملی هم قرار گیرد، اما کارلوس کی‌روش نام ستاره بوشهری آبی‌ها خط قرمز کشید تا همچنان محبی در حسرت حضور در جام جهانی بماند.

وینگر خوش‌تکنیک استقلال که یکی از چهره‌های تاثیرگذار در موفقیت آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شود و در کارنامه‌اش، ۵ گل زده و ۲ پاس گل در فصل جاری لیگ برتر به چشم می‌خورد، در دوره حضور مارک ویلموتس توانست شانس حضور در تیم ملی را به‌دست بیاورد و بعد از قطع همکاری این سرمربی بلژیکی با تیم ملی، در فهرست سیاه دراگان اسکوچیچ قرار داشت و سرمربی کروات اعتقادی به سبک بازی محبی نداشت و در ادامه هم کارلوس کی‌روش به ستاره این روز‌های استقلال اعتماد نکرد.

شروع طوفانی در تیم ملی

محبی که در دوران حضورش در سپاهان هم نمایش‌های درخشانی را در لیگ برتر داشت، در دوره سرمربیگری کوتاه‌مدت مارک ویلموتس از سوی سرمربی بلژیکی به اردو فراخوانده شد و در سن ۲۰ سالگی توانست شانس انجام اولین بازی ملی خود را به‌دست آورد. محمد محبی در اولین بازی ملی خود باید برابر تیم ملی کامبوج قرار می‌گرفت که توانست ستاره ایران برابر این حریف گمنام آسیایی باشد و با ثبت ۲ گل و یک پاس گل شروعی رویایی در تیم ملی بزرگسالان داشت.

وینگر ۲۴ ساله آبی‌ها بعد از درخشش مقابل کامبوج، نتوانست با درخشش خود از شکست ایران برابر بحرین جلوگیری کند، اما در روز باخت شاگردان مارک ویلموتس برابر تیم ملی عراق، سازنده تک گل ایران بود تا در ۳ بازی ملی، آمار جالب‌توجه ۲ گل و ۲ پاس گل را به‌ثبت برساند. بعد از مصاف با تیم ملی عراق و در شرایطی که مارک ویلموتس از هدایت تیم ملی کنار رفت، محمد محبی هم دیگر شانس حضور در ترکیب تیم ملی را به‌دست نیاورد!

۲۵ بازی چشم‌انتظاری برای بازگشت

محمد محبی بعد از انجام بازی مقابل تیم ملی عراق، در دوره دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی‌روش شانس بازی در تیم ملی را چه در مسابقات دوستانه، چه در دیدار‌های انتخابی جام جهانی و چه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به‌دست نیاورد و با وجود حضور در اردو، نتوانست شانس بازی به‌دست بیاورد تا برای انجام چهارمین بازی ملی خود، ۲۵ مسابقه چشم‌انتظار بماند.

محبی بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، به عنوان یکی از ۳ بازیکن استقلالی دعوت شده به اردوی ملی، خود را به کادرفنی جدید معرفی کرد و قلعه‌نویی که در دوره حضور محمد محبی در سپاهان، اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی این وینگر جوان داشت، در مصاف تدارکاتی با تیم ملی روسیه به محبی اعتماد کرد.

کارنامه خیره‌کننده «محبی» در تیم ملی

وینگر خوش تکنیک آبی‌ها در بازگشت دوباره‌اش به ترکیب تیم ملی، توانست با کسب یک ضربه پنالتی، ایران را از شکست مقابل روسیه نجات بدهد و شب گذشته هم با ضربه سر دقیق خود دروازه تیم ملی کنیا را فرو ریخت و گل تساوی را وارد دروازه حریف آفریقایی کرد تا با ۲ نمایش فوق‌العاده، به تیم ملی بازگردد.

محمد محبی با حضور در مصاف با تیم‌های ملی روسیه و کنیا، شمار بازی‌های ملی خود را به عدد ۵ رساند؛ آن‌هم در شرایطی که ستاره استقلال در ۵ بازی ملی خود توانسته ۳ گل بزند، ۲ پاس گل بدهد و یک پنالتی بگیرد تا با کارنامه‌ای خیره‌کننده در عرصه ملی کارش را دنبال کند. با توجه به فرم ایده‌آل محبی در اردوی ملی، ریکاردو سا پینتو امیدوار است که در بازی‌های سرنوشت‌ساز پیش‌رو برای استقلال در لیگ برتر و جام حذفی، ستاره بوشهری بتواند به درخشش خود در جمع آبی‌پوشان پایتخت هم ادامه بدهد و باعث موفقیت تیمش در لیگ برتر و جام حذفی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی